;
coinex

بررسی و مشخصات فنی کیا کادنزا مدل 2017 ، یک سدان لوکس از کشور کره

بررسی و مشخصات فنی کیا کادنزا مدل 2017 ، یک سدان لوکس از کشور کره

کیا کادنزا (Kia Cadenza) نمونه‌ای است در کلاس بدنه خودروهای سدان سایز متوسط (Mid Size Sedan) که هم راستا با استراتژی ساخت خودروهای نسبتا لوکس با قیمت متوسط این شرکت طراحی شده است. کیا کادنزا اولین بار در سال 2010 و به عنوان جایگزینی برای کیا اپیروس (Kia Opirus) طراحی و ساخته شد. تا کنون دو نسل از این خودرو طراحی و به بازار عرضه شده که در ادامه به بررسی و ذکر مشخصات فنی نسل دوم این خودرو خواهیم پرداخت.

کیا کادنزا نسل اول

همانطور که اشاره شد، کیا کادنزا برای اولین بار و در سال 2010 میلادی به عنوان یک نمونه جدید همرده با کیا اپیروس ساخته شد. این خودرو علاوه بر ظاهر جذاب و زیبا، پیشرانه قدرتمند و امکانات مدرن و سطح بالا، مورد استقبال منتقدین و خریداران قرار گرفت. کیا کادنزا مدل 2017  در واقع یک نمونه بهینه سازی شده و لوکس از کیا اپتیما است.

کیا کادنزا نسل اول از یک پیشرانه چهار سیلندر 2.4 لیتری و چهار پیشرانه شش سیلندر خورجینی 2.7 لیتری، 3.0 لیتری، 3.3 لیتری و 3.5 لیتری بنزینی به بازار عرضه گردید. این خودرو به بازار ایران نیز راه پیدا کرده و به عنوان رقیبی برای هیوندای آزرا حضوری موفق را تجربه نمود. این خودرو با معرفی نسل جدید در سال 2017 از خط تولید شرکت کیا موتورز خارج شد.

کیا کادنزا نسل دوم

نسل جدید کیا کادنزا در سال 2017 به بازار عرضه گردید. این خودرو از ظاهری به روز و مدرن در کنار کابینی مجهز سود برده و به عنوان رقیبی سر سخت برای خودروهای موجود در این کلاس بدنه مانند تویوتا کمری (Toyota Camry) و هیوندای آزرا (Hyundai Azera) و هوندا آکورد (Honda Accord) شناخته می‌گردد.

کیا کادنزا مدل 2017

کیا کادنزا مدل 2017 مورد بازنگری و بازطراحی کلی قرار گرفته و طراحی ظاهری و امکانات آن به مراتب زیبا تر و مدرن تر از نسل قبلی آن است. از تغییرات فنی این خودرو علاوه بر ویژگی‌های ظاهری می‌توان به استفاده از یک سیستم انتقال قدرت جدید اتوماتیک 8 سرعت و کابین جادارتر و بدنه سبک‌تر اشاره نمود. این خودرو با قیمت پایه‌ای معادل 32.000 دلار (معادل 120 میلیون تومان با احتساب دلار 3.750 تومانی در زمان نگارش) تا 45.000 دلار (معادل 169 میلیون تومان) در بالاترین تیپ و سطح تجهیزات به بازار عرضه می‌گردد.

ظاهر کیا کادنزا مدل 2017 نسبتا هماهنگ با طراحی بدنه نمونه‌های دیگر این خودروساز مانند کیا اپتیما بوده و با استفاده از یک جلوپنجره مشبک نسبتا باریک و چراغ‌های جلویی کشیده به همراه خطوط جانبی با زاویه کم، ظاهری بسیار تهاجمی و قدرتمند به خود گرفته است.

نقاط ضعف و قوت کیا کادنزا مدل 2017

از نقاط قوت کیا کادنزا مدل 2017 می توان به مواردی مانند قدرت بالای پیشرانه، شتابگیری بالا، طراحی ظاهری مجلل و شیک، کیفیت بالای مواد اولیه استفاده شده در ساخت ابزار و ادوات داخلی کابین، فضای بیشتر برای سرنشینان صندلی‌های بخش عقبی و همچنین قیمت مناسب اشاره نمود.

از نقاظ ضعف این خودرو نیز می‌توان به مصرف بالاتر سوخت نسبت سایر رقبا و سطح متوسط تجهیزات ایمنی در مدل پایه و استاندارد اشاره نمود. کیا کادنزا ابعادی معادل 4,970 طول، 1,870 پهنا و 1,470 ارتفاع داشته که اندکی کشیده تر و عریض تر از نمونه‌های نسل قبلی است.

موتور و پیشرانه

برای کیا کادنزا مدل 2017 تنها یک پیشرانه شش سیلندر خورجینی 24 سوپاپه 3.3 لیتری به حجم دقیق 3.342 سی‌سی در نظر گرفته شده است. این موتور توانایی تولید نیرویی معادل 290 اسب بخار در دور موتور 6.400 RPM را داشته و حداکثر گشتاور تولیدی آن نیز برابر با 253 پاوند بر فوت (معادل 343 نیوتون متر) است که از دور موتور 5.200 RPM در اختیار راننده قرار می‌گیرد. این نیرو توسط یک جعبه دنده جدید 8 سرعت اتوماتیک با قابلیت تعویض به صورت دستی به چرخ‌های جلویی (FWD) منتقل می‌گردد.

این موتور کیا کادنزا مدل 2017 را در زمانی برابر با 6.7 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت رسانده و حداکثر سرعت آن نیز به 148 مایل در ساعت (معادل 238 کیلومتر در ساعت) محدود شده است. این موتور مصرفی برابر با 20 مایل با هر گالن سوخت (معادل 11.7 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر شهری، 28 مایل با هر گالن سوخت (معادل 8.4 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر بزرگراهی داشته و مصرف آن در سیکل ترکیبی برابر با 23 مایل با هر گالن سوخت (معادل 10.2 لیتر در هر 100 کیلومتر) است. به این ترتیب هر چند عملکرد و شتابگیری این خودرو از بسیاری از نمونه‌های موجود در این کلاس بدنه بالاتر بوده اما، مصرف سوخت آن اندکی بالا بوده و کیا کادنزا مدل 2017 در مکانی پس از بیشتر رقبا قرار خواهد گرفت.

تیپ‌ها مختلف و امکانات و تجهیزات استاندارد و سفارشی

کیا کادنزا مدل 2017 در سه تیپ مختلف به خریداران عرضه می‌گردد. این سه تیپ عبارتند از:

  • تیپ Premium
  • تیپ Technology
  • تیپ Limited

تیپ Premium

کیا کادنزا مدل 2017 در تیپ Premium که تیپ پایه و استاندارد این خودرو بوده، قیمتی معادل 32.000 دلار (معادل 120 میلیون تومان) داشته و از امکانات زیر بهره می‌برد:

  • رینگ‌های 18 اینچی آلیاژی
  • آیینه‌های جانبی مجهز به گرم کن و چراغ راهنما
  • صندلی‌های با پوشش چرم مجهز به سیستم گرم کننده در بخش جلویی
  • صندلی راننده با قابلیت تنظیم در 10 جهت مختلف به صورت الکتریکی
  • صندلی سرنشین جلو با قابلیت تنظیم در 8 جهت مختلف به صورت الکتریکی
  • سیستم تهویه مطبوع دوگانه اتوماتیک نسل جدید (Dual Zone Climate Control)
  • سیستم کنترل سرعت (Cruise Control)
  • ورود و استارت خودرو بدون نیاز به کلید (Keyless)
  • صفحه نمایش 7 اینچی رنگی لمسی
  • اتصال به گوشی های تلفن همراه هوشمند از طریق سیستم ارتباطی بدون سیتم بلوتوث
  • سیستن صوتی حرفه‌ای مجهز به 8 بلندگوی جداگانه با قابلیت دریافت رادیوهای ماهواره‌ای

کیا کادنزا مدل سال 2017 تیپ Premium قابلیت تجهز به امکانات زیر را نیز به صورت سفارشی (Option) دارد:

  • سیستم نمایش نقاط کور خودرو (Blind Spot Monitoring System)
  • سیستم هشدار وجود ترافیک در بخش عقبی خودرو (Rear Cross Traffic Alert)
  • سیستم هشدار خروج از خطوط جاده (Lane Change Alert)
  • آیینه‌های جانبی الکتریکی
  • سقف پانوراما الکتریکی
  • سیستم رهیابی ماهواره‌ای مجهز به صفحه نمایش 8 اینچی

تیپ Technology

تیپ Technology کیا کادنزا مدل 2017 با قیمت پایه 40.000 دلار (معادل 150 میلیون تومان) مجهز به تمامی امکانات و تجهیزات استاندارد و سفارشی موجود در تیپ Premium بوده و علاوه بر آن به ویژگی‌های زیر نیز مجهز شده است:

  • رینگ‌های 19 اینچی آلیاژی اسپرت
  • چراغ‌های جلویی مجهز به لامپ‌های LED
  • برف پاک‌کن‌های اتوماتیک حساس به بارش باران
  • غربیلک فرمان با قابلیت تنظیم و مجهز به سیستم گرم‌ کننده
  • صندلی راننده با قابلیت تنظیم در 14 جهات مختلف به صورت الکتریکی
  • صندلی سرنشین جلو با قابلیت تنظیم در 10 جهت مختلف به صورت الکتریکی
  • سیستم شارژ بدون سیم گوشی‌های تلفن همراه هوشمند
  • سیستم نور بالای خودکار
  • ترمز اضطراری خودکاز
  • سیستم کنترل هشدار برخورد از جلو (Forward Collision Warning)
  • سیستم دوربین کمکی 360 درجه اطراف خودرو
  • سیستم صوتی حرفه‌ای مجهز به 12 بلندگوی جداگانه ساخت شرکت Harman Kardon

تیپ Limited

این تیپ مجهز ترین نمونه موجود برای کیا کادنزا مدل 2017 بوده و علاوه بر استفاده از تمامی امکانات و تجهیزات موجود در تیپ‌های Premium و Technology به موارد مانند گرم‌کن برای صندلی‌های عقبی، پوشش چرم با کیفیت ناپا (Nappa) سیستم نمایش اطلاعات در بخش شیشه جلو راننده نیز مجهز شده است. کیا کادنزا مدل 2017 تیپ Limited با قیمت پایه‌ای معادل 45.000 دلار (معادل 169 میلیون تومان) به فروش می‌رسد.

رقبا در بازارهای جهانی

کیا کادنزا مدل سال 2017 خودرویی نسبتا لوکس و مدرن بوده و رقبایی مانند نمونه‌های اشاره شده در فهرست زیر را پیش رو دارد:

  • نیسان ماکسیما (Nissan Maxima) با قیمت پایه  ۳۳.۵۰۰ دلار (معادل ۱۲۵ میلیون تومان)
  • کیا کادنزا (Kia Cadenza) با قیمت پایه ۳۳.۰۰۰ دلار (معادل ۱۲۳ میلیون تومان)
  • تویوتا آوالون (Toyota Avalon) با قیمت پایه ۳۴.۰۰۰ دلار (معادل ۱۲۷ میلیون تومان)
  • شورولت ایمپالا (Chevrolet Impala) با قیمت پایه ۲۸.۵۰۰ دلار (معادل ۱۰۶ میلیون تومان)
  • دوج چارجر (Dodge Charger) با قیمت پایه ۲۹.۰۰۰ دلار (معادل ۱۰۸ میلیون تومان)
  • کرایسلر ۳۰۰ با قیمت پایه ۳۳.۵۰۰ دلار (معادل ۱۲۵ میلیون تومان)
  • بیوک لاکراس (Buick LaCrosse) با قیمت پایه ۳۳.۰۰۰ دلار (معادل ۱۲۳ میلیون تومان)
  • هیوندای آزرا (Hyundai Azera) با قیمت پایه 35.000 دلار (معادل 135 میلیون تومان)

درباره شرکت کیا موتورز

کمپانی کیا موتورز در سال 1944 در شهر سئول کره جنوبی با نام صنایع ابزار دقیق کیانگ سانگ ( Kyungsung Precision Industry ) تاسیس شد. در ابتدا این شرکت لوازم یدکی دوچرخه را تولید می کرد. این شرکت در سال 1952 نام خود را به صنایع کیا ( KIA Industries ) تغییر داد. با اخذ مجوزهای لازم این شرکت از سال 1957 مشغول به ساخت موتور سیکلت های شرکت ژاپنی هوندا ( Honda ) شد. در سال 1962 نیز رو به تولید خودروهای باری شرکت ژاپنی مزدا ( Mazda ) نمود. در سال 1974 نیز این شرکت شروع تولید اولین خودروهای سواری خود تحت لیسانش شرکت خودرو سازی مزدا پرداخت.

در اواخر دهه 1980 میلادی نیز این شرکت با همکاری شرکت خوروسازی بزرگ فورد ( Ford ) شروع به تولید خودروهای از قبیل کیا پراید ( Kia Pride ) نمود. این شرکت با تولید خودروهایی مانند ، مزدا 121 ( Mazda 121 ) پا به بازارهای منطقه ای گذاشت. شرکت کیا موتورز که امروز به یکی از یزرگترین خودرو سازان جهان شده سعی دارد با ساخت و طراحی خودروهایی زیبا و با کیفیت و با قابلیت های فنی بالا مانع از حضور رقبای دیگر خود از جمله خودروهای کمپانی هیوندای ، مزدا ، تویوتا و حتی برخی خودروسازان اروپایی و آمریکایی گردد.

اطلس خودرو نماینده رسمی شرکت حودروسازی کیا موتورز در ایران

شرکت اطلس خودرو به عنوان نماینده رسمی کمپانی کیاموتورز کره جنوبی، با حضور در عرصه فروش و خدمات پس از فروش خودروهای کیاموتورز از سال 1386 در کشور نه تنها نویدگر حضور بازیگری جدید و قدرتمند در صنعت خودرویی کشور بوده است بلکه موجب شکسته شدن محدودیت تنوعی خودروهای موجود در بازار ایران و توجه به خواسته ها و انتظارات مخاطبان ایرانی و به صورت غیر مستقیم نیز سبب رشد همه فعالان این صنعت شده است.امروز دامنه فعالیت های اطلس خودرو از تنوع فروش خودروهای کیاموتورز گرفته تا نحوه متمایز خدمت رسانی به تمامی مشتریان خانواده کیا در سراسر کشور؛ گسترش قابل توجهی یافته است.

کیا کادنزا در ایران

نسل اول کیا کادنزا همزمان با ارائه در بازارهای جهانی، به بازار خودروی ایران نیز وارد شد و توانست به توجه به ظاهر زیبا و مجلل، کابین لوکس و ابزار و ادوات کمکی رانندگی و سرگرمی و رفاهی، توجه مشتریان را به سمت خود جذب نماید. این خودرو که در ایران با استفاده از یک موتور 6 سیلندر خورجینی 3.5 لیتری ارائه می‌گردید، رقیبی مانند هیوندای آزرا را پیش رو داشت.

کیا کادنزا مدل 2017 با توجه به استفاده از موتور 3.3 لیتری 6 سیلندر، از استانداردهای لازم برای ورود به کشور (قانون بی منطق و عجیب ممنوعیت ورود خودروهای با حجم موتور بالای 2.500 سی‌سی) برخوردار نبوده اما به نظر می‌رسد که در صورت ورود با قیمتی در حدود 270 میلیون تومان (معادل 72.500 دلار) به دست مشتریان برسد.

کیا کادنزا مدل سال 2017 میلادی در یک نگاه

 

کی کادنزا مدل سال 2017
حجم موتور (سی سی) 3.342
تعداد سیلندر 6
قدرت موتور (اسب بخار) 290
گشتاور (نیوتون متر) 343
مصرف بنزین (شهر) 11.7
مصرف بنزین (بزرگراه) 8.4
مصرف بنزین (ترکیبی) 10.2
شتاب 0 تا 100 کیلومتر در ساعت 3.7
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) 238
قیمت پایه (میلیون تومان) 120
قیمت در بازار ایران (میلیون تومان) 270 (تخمینی)

 

منبع : تکرا

تصاویر : Netcarshow

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر