;
coinex

بررسی و مشخصات فنی فولکس واگن گلف R مدل سال 2017 میلادی

فولکس واگن گلف (Volkswagen Golf) نمونه‌ای است بسیار محبوب و پرفروش در کلاس بدنه خودروهای هاچ بک کوچک شهری که بیش از 4 دهه است که در خط تولید شرکت خودروی سازی آلمانی فولکس واگن قرار دارد. این خودرو که توانسته در طول سالیان تولید خود به فروشی معادل 27.5 میلیون دستگاه دست یابد، رتبه سوم را در بین پرفروشترین خودروهای تاریخ به خود اختصاص داده است.

فولکس واگن گلف در گذر تاریخ

تا کنون شش نسل متفاوت از فولکس واگن گلف ساخته شده و این خودرو با ظاهری جدید از سال 2014 میلادی و هفتمین نسل خود در اختیار علاقمند و مشتریان قرار گرفته است. تمامی این نسل‌ها از قابلیت‌های فنی و سرعت و شتاب بالایی برخوردار بوده و هرکدام به نوعی رکورد دار سرعت و شتاب در زمان عرضه خود به حساب می آمدند.

فولکس واگن گلف نسل اول

اولین نسل فولکس واگن گلف در سال 1974 میلادی و به عنوان جایگزینی برای خودروی بسیار موفق و پرفروش فولکس واگن بیتل (Volkswagen Beetle) طراحی و ساخته شد. این خودرو با استفاده از پیشرانه توانمند و سیستم انتقال قدرت به چرخ‌های جلویی (FWD) نمونه‌ای از خودروهای مدرن و نسل جدید بود.

فولکس واگن گلف نسل اول توانست نظر مثبت منتقدان و مشتریان را به خود جلب نموده و تا سال 1983 در خط تولید بماند. این خودرو توانست به بازارهای ایران نیز راه یافته و سال‌ها  به عنوان یک خودرو جمع و جور و اسپرت با قابلیت‌های فنی بالا در بین نسل جوان شناخته می شد.

فولکس واگن گلف نسل دوم

این نسل از فولکس واگن گلف در سال 1983 میلادی به بازارهای جهانی عرضه گردید. این خودرو از ابعاد بزرگتری نسبت به نسل قبلی خود برخوردار شده بود و توانست نوار موفقیت نسل قبلی خود را ادامه دهد. این نسل از فولکس واگن گلف نیز در دسترس مشتریان ایرانی قرار گرفت. فولکس واگن گلف نسل دوم تا سال 1992 در خط تولید شرکت قرار داشت.

فولکس واگن نسل سوم

نسل سوم فولکس واگن گلف از سال 1992 میلادی به بازارهای جهانی ارائه گردید. برای این خودرو پیشرانه‌های جدید و قدرتمندی درنظر گرفته شده بود و توانست تا سال 1998 که در خط تولید این شرکت قرار داشت، فروش بالا و موفقی را تجربه نماید. این خودرو نیز به صورت محدود موفق به ورود به بازار خودروهای ایران گشت.

فولکس واگن نسل چهارم

فولکس واگن گلف نسل چهارم در سال 1998 میلادی به بازارهای جهانی عرضه شد و تا سال 2003 توانست در خط تولید دوام آورد. این خودرو نیز مانند سایر مدل‌های دیگر گلف در کشورهای مختلفی مانند بزریل، چین و مکزیک تولید گردید.

فولکس واگن گلف نسل پنجم

نسل پنجم فولکس واگن در سال 2003 میلادی راهی بازارهای جهانی خودرو گردید. این خودرو نیز با تجهیز به طیف گسترده‌ای از پیشرانه‌های 4 سیلندر توانست نظر منتقدان را به خود جلب نموده و تا سال 2009 در خط تولید این شرکت قرار گیرد.

فولکس واگن گلف نسل ششم

فولکس واگن نسل ششم در سال 2009 به بازارهای جهانی عرضه و تا سال 2013 در خط تولید قرار داشت. این خودرو با ظاهر جذاب و اسپرت و عملکرد و توانایی بالای پیشرانه‌های خود توانست به سرعت به محبوبیتی بالا در بین خریداران دست یابد.

فولکس واگن گلف نسل هفتم

آخرین نسل فولکس واگن گلف در سال 2014 میلادی به بازارهای جهانی عرضه شده و تا به امروز در خط تولید این شرکت قرار دارد. این خودرو با پیشرانه‌های و امکانات متفاوت و در گونه‌هایی مانند GTI ، R ، الکتریکی و Alltrack عرضه شده که در ادامه به بررسی و ذکر مشخصات فنی پر قدرت ترین نمونه آن یعنی مدل R خواهیم پرداخت.

فولکس واگن گلف نسل هشتم

شرکت فولکس واگن در نمایشگاه خودروی نیویورک سال 2017 میلادی، نسل جدیدی از مدل گلف را به نمایش عمومی قرار داد. این خودرو قرار است در پاییز سال 2017 میلادی به عنوان مدل 2018 به بازارهای جهانی ارائه گردد.

فولکس واگن گلف R مدل سال 2017 میلادی

فولکس واگن گلف R خودرویی در کلاس هات هچ (Hothatch یا هاچ بک‌های قدرتی) است که توانایی‌های فنی مدل GTI نیازهای آنان را برآورده نکرده و به دنبال خودرویی فراتر از آن هستند. پیشرانه این خودرو توانایی تولید توانی بیشتر از مدل GTI را داشته و قدرت آن به هر چهار چرخ خودرو (AWD) منتقل می‌گردد. این خودرو شتاب بالاتری نیز نسبت به مدل GTI داشته و با اختلافی فاحش آن را در مکانی پس از خود قرار می‌دهد.

سیستم فنر بندی و تعلیق نیز متفاوت از مدل‌های عادی بوده و عملکردی خشک و اسپرت دارد. البته قیمت این خودرو نیز از مدل GTI بالاتر بوده و فولکس واگن گلف R با قیمت پایه‌ای در حدود 40.000 دلار (معادل 150 میلیون تومان) به فروش می رسد. از امکانات و تجهیزات جدیدی که در مدل سال 2017 این خودرو قابل سفارش است می‌توان به موارد زیر اشاره نمود که پیش از این در بسته سفارشی Driver Assist وجود داشت:

  • سیستم کنترل سرعت تطبیقی (Adaptive Cruise Control)
  • سیستم هشدار برخورد از جلو با ترمز اضطراری اتوماتیک (Forward Collision Warning with Automatic Brake)
  • سیستم نمایش نقاط کور خودرو (Blind Spot Monitoring System)
  • سیستم هشدار وجود ترافیک در بخش عقبی خودرو (Rear Cross Traffic Alert)

امکاناتی مانند سیستم هشدار خروج از خطوط جاده (Lane Departure Alert)، سنسورهای کمکی پارک در دو بخش عقبی و جلویی خودرو و چراغ‌های نوربالای اتوماتیک نیز در صورت سفارش بسته افزایشی Navigation و سیستم تعلیق تطبیقی به سایر امکانات موجود در خودرو اضافه خواهد شد.

نکات ضعف و قوت

از نکات قوت فولکس واگن گلف R مدل سال 2017 میلادی می ‌توان به مواردی مانند پیشرانه قدرتمند و قابل توجه مجهز به سیستم توربوشارژر، هندلینگ و فرمانپذیری بالا مانند سایر مدل‌های فولکس واگن گلف، کشش و درگیری مناسب چرخ‌ها با جاده در سیستم جدید انتقال قدرت به هر چهار چرخ و کابین لوکس و مجهز اشاره نمود. قیمت بالا نیز می‌تواند تنها نکته منفی موجود برای فولکس واگن گلف R سال 2017 به شمار آید.

موتور و پیشرانه

مدل های استاندارد فولکس واگن گلف از پیشرانه‌های 4 سیلندر 1.8 لیتری استفاده کرده که توانایی تولید نیرویی معادل 170 اسب بخار در دور موتور 4.500 RPM و حداکثر گشتاور تولیدی 270 نیوتون متر را دارد. هر چند این پیشرانه قابلیت‌های نسبتا مناسبی داشته اما شرکت فولکس واگن با نصب یک موتور بسیار قدرتمند در فولکس واگن گلف R توانایی‌های آن را به مراتب افزایش داده است.

پیشرانه 2.0 لیتری چهار سیلندر

پیشرانه موجود برای فولکس واگن گلف R یک نمونه 2.0 لیتری 4 سیلندر به حجم دقیق 1.984 سی سی بوده که با استفاده از سیستم توربوشارژر، توانایی تولید نیرویی معادل 292 اسب بخار در دور موتور 5.400 RPM و حداکثر گشتاور تولیدی 280 پاوند بر فوت (معادل 380 نیوتون متر) را در دور موتور 1.800 RPM داشته که رقمی بسیار مناسب برای این خودروی 1.5 تنی به حساب می‌آید. این نیرو توسط یک جعبه دنده 6 سرعته دستی یا 6 سرعته اتوماتیک با کلاچ دوبل با قابلیت تعویض به صورت دستی به هر چهار چرخ خودرو منتقل می‌گردد.

این موتور فولکس واگن گلف R مدل سال 2017 میلادی را در زمانی در حدود 5.2 ثانیه با گیربکس دستی و 4.5 ثانیه با استفاده از گیربکس اتوماتیک از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت خواهد رساند. حداکثر سرعت این خودرو نیز طبق اعلام شرکت سازنده 150 مایل در ساعت (معادل 241 کیلومتر در ساعت) است.

مصرف سوخت این پیشرانه نیز مناسب بوده و فولکس واگن گلف R مدل سال 2017 میلادی توانایی پیمودن مسافتی معادل 21 مایل با هر گالن سوخت (معادل 11.2 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر شهری، 31 مایل با هر گالن سوخت (معادل 7.6 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر بزرگراهی را داشته و مصرف میانگین آن در سیکل ترکیبی برابر با 25 مایل با هر گالن سوخت (معادل 9.4 لیتر در هر 100 کیلومتر) با استفاده از گیربکس دستی 6 سرعته است.

با استفاده از گیربکس 6 سرعته اتوماتیک این مصرف اندکی متفاوت بوده و این خودرو توانایی پیمودن مسافتی معادل 23 مایل با هر گالن سوخت (معادل 10.2 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر شهری، 30 مایل با هر گالن سوخت (معادل 7.8 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر بزرگراهی را داشته و مصرف میانگین آن در سیکل ترکیبی برابر با 25 مایل با هر گالن سوخت (معادل 9.4 لیتر در هر 100 کیلومتر) خواهد بود.

تیپ‌های مختلف و تجهیزات استاندارد و سفارشی

فولکس واگن گلف R مدل سال 2017 میلادی تنها در یک تیپ مجهز به خریداران ارائه می‌‌گردد. از تجهیزات استاندارد موجود در این خودرو می‌توان به نمونه‌های زیر اشاره کرد:

  • رینگ‌های 18 اینچی اسپرت آلیاژی
  • ورود و استارت خودرو بدون نیاز به کلید (Keyless)
  • چراغ‌های جلویی اتوماتیک
  • چراغ‌های روشنایی در روز و چراغ‌های عقبی مجز به لامپ‌های LED
  • برف پاک‌کن‌های اتوماتیک حساس به بارش باران
  • پوشش چرمی برای غربیلک فرمان، دسته دنده و ترمز دستی
  • پوشش چرمی برای صندلی‌ها
  • سیستم تهویه مطبوع نسل جدید اتوماتیک دوگانه (Dual Zone Climate Control)
  • نورپردازی داخل کابین
  • چراغ‌های مطالعه با استفاده از لامپ‌های LED
  • صندلی های جلویی مجهز به گرمکن
  • صندلی راننده با قابلیت تنظیم در 10 جهت مختلف به صورت الکتریکی
  • قابلیت انتخاب نحوه عملکرد خودرو در مدل‌های مختلف
  • سیستم اطلاعاتی/سرگرمی (Infotainment) مجهز به صفحه نمایش رنگی لمسی 6.5 اینچی
  • سیستم صوتی با کیفیت بالا مجهز به 8 بلندگوی جداگانه
  • ورودی USB و کارت حافظه SD

مشخصات فنی فولکس واگن گلف R مدل سال 2017 میلادی

فولکس واگن گلف R قابلیت تجهیز به امکانات و تجهیزات اضافی را نیز دارد. به عنوان مثال می‌توان از موارد زیر به عنوان تجهیزات سفارشی این خودرو یاد کرد:

  • رینگ‌های 19 اینچی آلیاژی اسپرت
  • سیستم تعلیق تطبیقی (Adaptive Suspension)
  • سیستم ناوبری ماهواره‌ای (Navigation)
  • گیربکس 6 سرعته اتوماتیک DSG

این خودرو نیز همانند سایر نمونه‌های فولکس واگن گلف فضای زیادی را برای بخش بار و صندوق عقب اختصاص داده و با حجمی معادل 645 لیتر در حالت عادی و 1493 لیتر در صورت خم کردن صندلی‌های عقبی، یکی از جادارترین خودروهای موجود نه تنها در این کلاس از خودرو بلکه در کلاس خودروهای سدان سایز متوسط نیز است.

ایمنی

فولکس واگن گلف R مدل 2017 با توجه به وجود امکانات ایمنی و کمکی رانندگی مانند ترمزهای دیسکی ضد قفل (ABS) برای هر چهار چرخ، سیستم کنترل پایداری (Stability Control)، شش کیسه هوا و سیستم هشدار برخورد از جلو با ترمز خودکار، توانسته حداکثر امتیاز ممکن را از سازمان NHTSA کسب نموده و هر 5 ستاره ممکن را به خود اختصاص دهد. این خودرو در ارزیابی‌های موسسه غیر دولتی IIHS نیز موفق به دریافت عنوان Top Safety Pick شده است.

قیمت و رقبا در بازارهای جهانی

فولکس واگن گلف R مدل 2017 همانطور که اشاره شد با قیمت 40.000 دلار (معادل 150 میلیون تومان) در بازارهای جهانی به فروش می رسد. این رقم از بسیاری از رقبای این خودرو بالاتر بوده که همین مساله بزرگترین نقطه ضعف این خودرو به شمار می‌آید. از رقبای فولکس واگن گلف R در بازارهای جهانی می‌توان به نمونه‌های زیر اشاره نمود:

  • هوندا سیویک (Honda Civic) تیپ R با قیمت پایه 35.000 دلار (معادل 131 میلیون تومان)
  • فورد فوکاس (Ford Focus) مدل RS با قیمت پایه 37.000 دلار (معادل 139 میلیون تومان)
  • فورد فیستا (Ford Fiesta) مدل ST با قیمت پایه 22.000 دلار (معادل 82.5 میلیون تومان)
  • فیات 500 آبارث (Fiat 500 Abarth) با قیمت پایه 21.000 دلار (معادل 79 میلیون تومان)

درباره شرکت فولکس واگن

شرکت فولکس واگن یک شرکت با سابقه و قدیمی بوده و در سال 1937 در شهر برلین کشور آلمان تاسیس شده است. نام این شرکت نیز در زبان آلمانی به معنی “خودروی مردم” بوده که شعار تبلیغاتی این شرکت بزرگ نیز به حساب می‌آید. از خودروهای محبوب و مشهور این شرکت می‌توان به فولکس واگن بیتل اشاره کرد که با فروشی بیش از 21 میلیون دستگاه در بین سال‌های تولید از 1938 تا 2003 رتبه چهارم را در بین پرفروشترین خودروهای تاریخ از آن خود نمود.

فولکس واگن در ایران

محصولات شرکت خودروسازی فولکس واگن در ایران توسط نماینده رسمی این شرکت، شرکت خودروسازی سینا صورت می‌گیرد. در حال حاضر محصولات صنعتی و باربری این شرکت مانند نمونه‌های فهرست زیر به فروش می رسد:

  • فولکس واگن کدی (Caddy)
  • فولکس واگن ترانسپورتر (Transporter)
  • فولکس واگن کرافتر (Crafter)
  • فولکس واگن آماروک (Amarok)

در حال حاضر تصمیمی مبنی بر واردات مدل گلف وجود ندارد. البته این محصول در صورت ورود به ایران قیمتی نجومی و بالای 250 میلیون تومان را خواهد داشت و در نتیجه طیف محدودی مایل به خرید آن خواهند بود.

مشخصات فنی فولکس گلف R مدل سال 2017 میلادی در یک نگاه

فولکس واگن گلف
حجم موتور (سی سی) 1.984
تعداد سیلندر 4
قدرت موتور (اسب بخار) 292
گشتاور (نیوتون متر) 380
مصرف بنزین (شهر) 11.2
مصرف بنزین (بزرگراه) 7.6
مصرف بنزین (ترکیبی) 9.4
شتاب 0 تا 100 کیلومتر در ساعت 5.2
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) 241
قیمت پایه (میلیون تومان) 150

ترجمه و تالیف : تکرا

تصاویر : Netcarshow

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر