;
coinex

کشف بقایای انسانی‌های غول‌پیکر 5000 هزارساله در چین

کشف بقایای انسانی‌های غول‌پیکر 5000 هزارساله در چین
باستان شناسان در چین کشف خیره‌کننده‌ای انجام داده‌اند، آن‌ها موفق شده‌اند، بقایای انسان‌های غول‌پیکری با حدود 5000 هزار سال قدمت را در گورستانی باستانی کشف کنند. این استخوان‌ها که در طول حفاری در استان شاندونگ در جنوب شرقی چین کشف شده‌اند، نشان می‌دهند که حداقل یک مرد از این جمعیت باستانی 1.9 متر قامت داشته و دیگر افراد هم 1.8 متر قامت داشته‌اند که آن‌ها را به “غول‌های عصر نوسنگی” بدل می‌کند.

فنگ هوی رئیس دانشکده تاریخ و فرهنگ دانشگاه شاندونگ به خبرگزاری دولتی شین هوا گفت: “این (برآورد) تنها بر اساس ساختار استخوان‌ها انجام گرفته. در واقع اگر فردی از این جمعیت زنده می‌بود، قطعا می‌توانست 1.9 متر قامت داشته باشد.”

به گزارش شین هوا، در سال 2015، متوسط قد مردان 18 ساله این منطقه 1.753 متر بوده است. میانگین قد سالانه کشور چین هم در سال 2015، 1.72 متر بوده است. بنابراین به نظر می‌رسد، مردان مدرن این منطقه به‌طور قابل‌توجهی از اجداد باستانی خود کوتاه‌تر هستند. همچنین باید این نکته را هم در نظر بگیریم که امروزه مردان چینی به غذاهای سالم‌تری دسترسی دارند و در عصری زندگی می‌کنند که دانسته‌های زیادی در مورد موادی مغذی و تغذیه موجود است. درحالی‌که ما نمی‌دانیم که متوسط قد مردمان شاندونگ در 5000 سال قبل چقدر بوده، اما مردان اروپایی در این دوره فقط 1.65 متر قد داشته‌اند، بنابراین این غول‌های باستانی در دوره خود قطعا قامت‌های غیرمعمولی داشته‌اند.

فنگ و همکارانش از سال گذشته، مشغول حفاری در روستای جیاجیا واقع در ناحیه ژانگکوی بوده‌اند و تاکنون موفق به پیدا کردن مخروبه‌های 250 گورستان و 20 قربانگاه در کنار 104 خانه شده‌اند. در مورد اینکه چرا این کشف چنین برجسته است، باید بگوییم که محققان بر این باورند که مردمان “فرهنگ باستانی لونگ شان” دارای تغذیه سالمی بوده‌اند.

باستان شناسان بقایای انسان‌های غول‌پیکری با حدود 5000 هزار سال قدمت را در گورستانی باستانی کشف کردند. این استخوان‌ها که در طول حفاری در استان شاندونگ در جنوب شرقی چین کشف شده‌اند، نشان می‌دهند که حداقل یک مرد از این جمعیت باستانی 1.9 متر قامت داشته و دیگر افراد هم 1.8 متر قامت داشته‌اند که آن‌ها را به "غول‌های عصر نوسنگی" بدل می‌کند
باستان شناسان بقایای انسان‌های غول‌پیکری با حدود 5000 هزار سال قدمت را در گورستانی باستانی کشف کردند. این استخوان‌ها که در طول حفاری در استان شاندونگ در جنوب شرقی چین کشف شده‌اند، نشان می‌دهند که حداقل یک مرد از این جمعیت باستانی 1.9 متر قامت داشته و دیگر افراد هم 1.8 متر قامت داشته‌اند که آن‌ها را به “غول‌های عصر نوسنگی” بدل می‌کند

 

فنگ به شین هوا گفت: “باوجود کشاورزی در آن زمان، مردم منابع متنوع و غنی زیادی در اختیار داشتند که به‌موجب آن ساختار بدن آن‌ها هم‌تغییر کرده بود.”

یکی دیگر از سرنخ‌های مربوط به این غول‌ها در خود این محیط‌های باستانی نهفته است. با توجه به اینکه بلندقامت‌ترین مردان در مقبره‌های بزرگ پیداشده‌اند، ممکن است که آن‌ها افراد مهمی بوده باشند که رفاه بیشتر و به غذا بهتری دسترسی داشته‌اند.

همچون نقشه خانه‌های کشف شده از وجود اتاق‌ها و آشپزخانه مجزا خبر می‌دهد که می‌تواند برای دهکده‌ای در 5000 هزار سال قبل رفاهی قابل‌توجه محسوب شود و این فرضیه را به اثبات برساند که مردمانی که در جیاجیا زندگی می‌کردند، زندگی مرفهی داشته‌اند. باستان شناسان علاوه بر بقای انسانی و پایه‌های ساختمانی، استخوان و دندان‌های خوک را در این ناحیه پیداکرده‌اند که نشان می‌دهد، روستائیان دارای حیوانات اهلی و اشیا تزئینی و سفال ها هم بوده‌اند.

برخی از اسکلت‌ها و آثار فرهنگی علامت آسیب فیزیکی را در خوددارند که محققان می‌گویند، ممکن است، عمدا پس از دفن ایجاد شده‌اند و ممکن است، نشانی از وجود برخی مبارزات قدرت‌طلبانه محلی بوده باشند. البته در مورد این کشف حیرت‌انگیز باید بگوییم که یافته‌های این محققان هنوز در مراحل اولیه است و تاکنون مورد تائید نشریات علمی قرار نگرفته است. اما چیز هیجان‌انگیز این است که هنوز چیزهای زیادی از روش زندگی و فرهنگ این مردمان وجود دارد که ممکن است، در اکتشافات آینده پیدا شوند.

با توجه به اینکه بلندقامت‌ترین مردان در مقبره‌های بزرگ پیداشده‌اند، ممکن است که آن‌ها افراد مهمی بوده باشند که رفاه بیشتر و به غذا بهتری دسترسی داشته‌اند. همچون نقشه خانه‌های کشف شده از وجود اتاق‌ها و آشپزخانه مجزا خبر می‌دهد که می‌تواند برای دهکده‌ای در 5000 هزار سال قبل رفاهی قابل‌توجه محسوب شود و این فرضیه را به اثبات برساند که مردمانی که در جیاجیا زندگی می‌کردند، زندگی مرفهی داشته‌اند
با توجه به اینکه بلندقامت‌ترین مردان در مقبره‌های بزرگ پیداشده‌اند، ممکن است که آن‌ها افراد مهمی بوده باشند که رفاه بیشتر و به غذا بهتری دسترسی داشته‌اند. همچون نقشه خانه‌های کشف شده از وجود اتاق‌ها و آشپزخانه مجزا خبر می‌دهد که می‌تواند برای دهکده‌ای در 5000 هزار سال قبل رفاهی قابل‌توجه محسوب شود و این فرضیه را به اثبات برساند که مردمانی که در جیاجیا زندگی می‌کردند، زندگی مرفهی داشته‌اند

تاکنون تنها 2،000 مترمربع از روستای جیاجیا حفاری شده. باستان شناسان هنوز چیزهای زیادی از اسرار جیاجیا نمی‌دانند، اما با ادامه حفاری‌ها ممکن است، توضیحی خوبی برای قد این غول‌های باستانی و البته کشف‌های چشم‌گیر دیگر به دست بیاید.

.

منبع: sciencealert

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر