;
coinex

یک شرکت خصوصی می‌خواهد تا سال 2020 استخراج از معادن ماه را شروع کند

یک شرکت خصوصی می‌خواهد تا سال 2020 استخراج از معادن ماه را شروع کند

سال‌هاست که شرکت فضایی خصوصی”مون اکسپرس” از برنامه‌های جاه‌طلبانه بزرگش برای معدن کاری در ماه می‌گوید. اکنون پس از سال‌ها، این شرکت در مورد برنامه‌های خود برای دستیابی به اهداف بلندپروازانه اش صحبت کرده است. به نظر می‌رسد، مون اکسپرس می‌خواهد تا اوایل مه سال 2020 یک پایگاه قمری در ماه بسازد.

مون اکسپرس قصد دارد، در چند سال آینده چندین مأموریت را به ماه بفرست، گفته می‌شود، سه مأموریت از این مأموریت‌ها، بودجه‌هایی را هم دریافت کرده‌اند. اولین این مأموریت‌ها اواخر سال جاری انجام می‌شود که در آن یک فضاپیمای MX-1 به‌وسیله موشک‌های الکترونی Rocketlab به فضا پرتاب می‌شود. مأموریت‌های بعدی هم برای سال‌های 2019 و 2020 برنامه‌ریزی‌شده‌اند، یعنی زمانی که شرکت امیدوار است، شروع به بازگشت نمونه‌های ماه به زمین کند.

مون اکسپرس به‌ویژه علاقه‌مند به استخراج سنگ‌آهن، فلزات گران‌بها و شاید مهم‌تر از همه آب است. در کمتر از یک دهه گذشته، این شرکت علاقه‌مند به پیروزی در رقابت Lunar XPRIZE گوگل بوده است. این شرکت به دلیل دریافت نکردن تأییدیه از سوی دولت نتوانست در این رقابت شرکت کند. پروژه 20 میلیون دلاری Lunar XPRIZE گوگل در سال 2015، با حضور بیش از 25 گروه از سرتاسر جهان راه‌اندازی شد و مهلت شرکت گروه‌های شرکت در این رقابت هم تا دسامبر 2017 است. هدف این پروژه ساخت ماه نوردی است که بتواند حداقل 500 متر مسافت را روی ماه طی کند و تصاویری باکیفیت HD به زمین مخابره کند.

در همین حال، به نظر می‌رسد، این بار مون اکسپرس، اواخر سال 2017 به ماه می‌رود، اما این شرکت اکنون برنامه‌های بزرگ‌تری از تنها یک مأموریت به ماه دارد. اگر مون اکسپرس موفق شود، به نخستین شرکت خصوصی تبدیل می‌شود که در ماه فرود می‌آید.

.

منبع: gizmodo

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر