;
coinex

معرفی 5 اشتباهی که تمامی کارآفرین ها باید از آن دوری کنند

معرفی 5 اشتباهی که تمامی کارآفرین ها باید از آن دوری کنند

کارآفرین شدن درواقع حرکت در سرزمین خطرها و پاداش هاست، جایی که بیشتر محدودیت های همیشگی فضای کار حذف شده اند. هیچکس به شما نمی گوید که چطور کار کنید، چقدر یا چند ساعت کار کنید و یا حتی چقدر درآمد خواهید داشت. در حقیقت، این آزادی در عرصه ی کارآفرینی، میلیون ها مزیت دارد.

هرچند که این میزان آزادی، میلیون ها مشکل را نیز ایجاد می کند. یکی از همین اشکالات این است که کارآفرین با خود تصور می کند که تمامی کارها را به درستی انجام می دهد، آنهم درست در زمانی که روش اشتباهی را پیش گرفته است. در ادامه با 5 اشتباه رایج در عرصه کارآفرینی آشنا می شوید که باید از آنها خودداری کنید:

1. دنبال کردن موفقیت های غلط

اگر به اندازه کافی مراقب نباشید، این احتمال وجود دارد که در دام خطرناکی گرفتار شوید؛ گاهی اوقات ممکن است تصور کنید که برخی آیتم ها، شما را به فرد موفقی تبدیل می کند. شاید نوعی سبک زندگی باشد که شبیه موفقیت به نظر می رسد. اغلب، مردم تلاش می کنند با خرید چیزهای مختلف، به موفقیت و خوشبختی دست پیدا کنند؛ و البته بالاخره متوجه می شوند چیزهایی که دنبال کرده اند، مواردی نیست که حقیقتا می خواهند.

برای پیشگیری از این اشتباه باید به درستی فکر کنید و ماهیت واقعی موفقیت در دنیای بی نقص خود را یادداشت کنید. هدف خود را به صورت کاملا آگاهانه انتخاب کنید و با برداشتن گام های ثابت و مستمر، برای نزدیک شدن به آن تلاش کنید.

2. ارتباطات نامناسب

بهتر این است که با اعتماد به نفس و با روش های درست معاشرتی با اطرافیان خود مثل کارمندان، پیمانکاران، مربیان و غیره، ارتباط برقرار کنید؛ اما مشکل اینجاست که بسیاری از افراد، به این ترتیب عمل نمی کنند. احتمالا چیزی که می خواهیم بیان کنیم و تاثیری که انتظار داریم ایجاد کنیم، با کلمات مناسب و با تاثیر درست منتقل نمی شود.

برای جلوگیری از این اشتباه باید از بیان حقایق استفاده کنید و احساساتی که این حقایق در بردارند را کنار بگذارید. از کارمندان خود آزمون های شخصیت شناسی بگیرید تا از قبل بدانید که نحوه ی برقراری ارتباط با آنها چگونه است. شاید آنها به توضیحات بیشتر یا کمتری از طرف شما نیاز داشته باشند؛ در هر حال، دانستن این موارد، گام اول است.

3. رهبری خدمتگزار ضعیف

“رهبری خدمتگزار” این روزها به یک شعار تبدیل شده است؛ با اینحال بسیاری از صاحبان کسب و کار از ماهیت آن بی اطلاع هستند. رهبری خدمتگزار بدین معناست که اجازه ندهید هرکسی به حیطه ی شما وارد شده و یا نظرات خود را به شما تحمیل کند. البته به این معنا نیست که همه چیز به شما وابسته باشد. رهبران تابع، اغلب کسانی هستند که می خواهد دیگران به آنها نیاز داشته و وابسته باشند.

برای برطرف کردن این اشکال باید رهبری خدمتگزار واقعی را تمرین کنید. این نوع از رهبری درواقع فراهم کردن محیطی برای خدمت است؛ انجام دادن کارهایی که به نفع کارمندان باشد، که شاید حتی به معنی اخراج آنهاست. خدمتگزاری خوب به کارمندان به آماده کردن آنها برای موفقیت نیاز دارد؛ این کار از طریق آموزش مناسب و بالا بردن سطح استانداردهای آنها امکان پذیر است.

4. همیشه حق با مشتری است

این یک تصور غلط است که در نهایت به خستگی و فرسودگی شما منجر می شود. اگر کسب و کار خود را بر این مبنا اداره کنید، با سردرگمی پیام ها و بازخوردها مواجه می شوید و به مشتریان خود یاد می دهید که هرطور می خواهند با شما و کارمندانتان رفتار کنند. این احتمال وجود دارد که با این روش، در نهایت به گروه اندکی از آنها خدمت کرده و اکثریت را فراموش کنید.

به جای فلسفه غلط “همیشه حق با مشتری است”، طرز فکر “مشتری همیشه قابل احترام است” را شعار خود قرار دهید. همیشه باید با مشتری ها با احترام رفتار کنید؛ با اینحال بدانید که آنها هم گاهی اوقات اشتباه می کنند. بنابراین باید مخاطب و مشتری هدف خود را به خوبی شناسایی کرده و به آنها خدمت رسانی کنید.

5. دنبال کردن پول به جای آزادی

زمانی که اوضاع مالی خوب نیست، به راحتی تصور می کنید که دو مفهوم پول و آزادی مترادف هستند. این مساله می تواند صاحبان کسب و کار را در مسیر اشتباهی قرار داده و حتی راه های درآمدی را مسدود کند. دنبال کردن پول می تواند به یک زندگی ناخوشایند منجر شود و ما را مجبور کند که چیزهای اشتباهی را هدف قرار دهیم. پول باید یک محصول جانبی باشد، نه تمرکز اصلی.

در دراز مدت و برای رسیدن به آزادی تصمیم بگیرید. خارج از فضای شغل و درآمد بودن، محدودیت ها را از بین می برد. اگر به اهداف کوتاه مدت مالی فکر کنید، هیچ وقت به آزادی واقعی نمی رسید. در عوض روی نقاط قوت و رشد کسب و کارتان تمرکز کنید، به زودی متوجه می شوید که به پول خوبی هم رسیده اید. علاوه بر این، آزادی و قدرت مالی را نیز از طریق همین رشد و آموزش مناسب تجربه خواهید کرد.

اجتناب از این اشتباهات شما را به سمت موفقیت سوق می دهد؛ پس با یک هدف مناسب حرکت کنید. شاید مجبور باشید که گاهی اوقات، آنها را ارزیابی مجدد کنید؛ چرا که انحراف اولیه از مسیر، شما را از هدف دور می کند. مسیر را بسازید و از آن لذت ببرید.

.

منبع: entrepreneur

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر