;
coinex

تماشا کنید: جهشی بزرگ برای بشریت؛ چهل و هشتمین سالگرد مأموریت تاریخی آپولو 11

تماشا کنید: جهشی بزرگ برای بشریت؛ چهل و هشتمین سالگرد مأموریت تاریخی آپولو 11
در 16 ژوئیه سال 1969، مأموریت مشهور فضانوردان ناسا، نیل آرمسترانگ، باز آلدرین و مایکل کالینز، برای فرود به ماه آغاز شد. آپولو 11 از مجتمع پرتاب تاریخی ۳۹ پایگاه فضایی کندی در فلوریدا به فضا پرتاب شد. فضانوردان با یک موشک غول‌آسای ساترن 5 به ماه پرواز کردند.

چهار روز بعد، در 20 ژوئیه 1969، نیل آرمسترانگ “یک جهش بزرگ” را انجام داد و به نخستین انسانی تبدیل شد که روی ماه قدم برمی‌دارد و بعد از او باز آلدرین هم به ماه قدم گذاشت. فضانورد سوم مأموریت آپولو 11 مایکل کالینز،  درحالی‌که همکارانش در حال قدم زدن روی ماه، آزمایش لباس‌های فضانوردی و جمع‌آوری سنگ‌های ماه بودند، در داخل گردونه فرماندهی باقی ماند و مسئولیت هدایت آن را بر عهده گرفت.

روز شنبه هفته جاری مراسمی به افتخار نخستین گام‌های بشر در دنیای دیگر برگزار شد. این مراسم از سوی بنیاد ShareSpace  متعلق به باز آلدرین برگزار شد. در این مراسم آلدرین به همراه همکاران فضانوردش در مأموریت آپولو 11 مایکل کالینز، والت کانینگهام (مأموریت آپولو 7)، جک اسمیت (آپولو 17) و همچنین فضانورد سابق مأموریت شاتل فضایی مای جیمسون (STS-47)، وینستون اسکات (STS-72 و STS-87 ) و تری ورت (STS-130 و سایوز TMA-15M) و همچنین کارآفرین معروف جف بیزوس حضور داشت. این رویداد پنج روز قبل از چهل هشتمین سالگرد فرود ماه نورد آپولو برگزار شد که آلدرین و نیل آرمسترانگ را به نخستین انسان‌هایی تبدیل کرد که روی نزدیک‌ترین همسایه زمین پای می‌گذارند. این دو در 20 ژوئیه 1969، دریای آسایش ماه فرود آمدند.

از سمت چپ به راست، باز آلدرین، جف بیزوس، هاریسون اسمیت، مایکل کالینز و والت کانینگهام در مراسم آپولو 11 در بنیاد ShareSpace
از سمت چپ به راست، باز آلدرین، جف بیزوس، هاریسون اسمیت، مایکل کالینز و والت کانینگهام در مراسم آپولو 11 در بنیاد ShareSpace

بنیاد ShareSpace یک سازمان غیرانتفاعی است که برای تشویق جوانان به پیگیری حرفه‌هایی در زمینه اِستِم (STEM، سیستم آموزشی با تمرکز روی زمینه‌های بنیادی؛ علوم، تکنولوژی، مهندسی و ریاضیات) تأسیس شده است. باز آلدرین در خلال این مراسم، در بیانیه‌ای گفت:

“همان‌طور که ما به پنجاهمین سالگرد فرود بر ماه نزدیک می‌شویم، جاه‌طلبی نهایی من این است که اساسی را پایه‌ریزی کنم که الهام‌بخش و حامی نسل آینده شود تا به پیشگامان فضایی تبدیل شوند. من پرشورانه باور دارم که ما می‌توانیم تا سال 2040، انسان را به مریخ بفرستیم. برای این کار ما نیاز داریم، ابزارهای آموزشی و انگیزه‌های مناسبی را برای پیشگامان فضایی آینده خود فراهم کنیم. با شرکت در این رویداد، مهمانان دعوت ‌شده‌اند تا با به اشتراک گذاشتن دیدگاه‌ها و حمایت از جاه‌طلبی‌های  ما نقش تاریخی را در اکتشاف مریخ ایفا کنند. انسان باید اکتشاف کند و محدودیت‌های فعلی را از میان ‌بردارد؛ همان‌طوری که ما در سال 1969 موفق به انجامش شدیم. من می‌خواهم هر کاری که می‌توانم، انجام دهم تا چنین زمینه‌ای را به وجود بیاورم.”

تمام سود حاصل از فروش بلیت و همچنین سایر تلاش‌ها برای جمع‌آوری پول، به بنیاد ShareSpace اختصاص داده شد.

.

منبع: space

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر