;
coinex

چرا اولنا تایرل قهرمان سریال گیم آف ترونز است؟

چرا اولنا تایرل قهرمان سریال گیم آف ترونز است؟

در اپیزود دوم فصل هفتم سریال گیم آف ترونز با نام Stormborn، کاراکترهای اصلی داستان تصمیم‌های سختی گرفته‌اند. مخصوصا Daenerys که نمی‌داند به کینگز لندینگ حمله کند یا پیشنهاد Tyrion Lannister را دنبال کرده و راهی با سیاست بیشتر انتخاب نماید.

اولنا تایرل (Olenna Tyrell) به Daenerys درباره حرف شنوی‌های کورکورانه به Tyrion هشدار می‌دهد و می‌گوید که این کار تنها باعث کشته شدن او خواهد شد. او گفت:

من افراد باهوش زیادی رو شناخته‌ام. من بیش از همه اون‌ها عمر کرده‌ام. می‌دونی چطور؟ نادیده‌شون گرفتم.

حرف‌های او زمانی اثبات شد که محاصره لشکر ناتوان Daenerys در اطراف کینگز لندینگ با تعداد زیادی ازکشتی‌های Euron Greyjoy مواجه شد.

Olenna یکی از جذاب‌ترین کاراکترهای سریال گیم آف ترونز (Game of Thrones) است. نویسندگان این کاراکتر را کمی شوخ و گستاخ خلق کرده‌اند و Diana Rigg نیز این نقش را به خوبی و طوری ایفا می‌کند که گویی از هیچ چیزی نمی‌ترسد. بزرگترین شکست او این است که او نتوانست نوه دخترش Margaery و نوه پسرش Ser Loras را در اتفاقات فصل ششم سریال نجات دهد. با این حال، زمانی که Olenna در صحنه ظاهر می‌شود، پر از شوق و آسایش است. در اینجا مواردی را می‌بینید که Olenna Tyrell در آن مانند یک قهرمان عمل کرد:

1. دلداری Sansa Stark با کیک لیمو

وقتی اولنا برای اولین بار وارد سریال شد، شوخ طبعی و کیک‌های لیمویی‌اش باعث خوشحالی سانسا شد که بخاطر مرگ پدرش و اجبار به ازدواج با Joffrey Baratheon شوکه شده بود. اولنا در اپیزود دوم فصل 3 گفت:

من خیلی کمتر از این‌ها خسته می‌شوم.

اما کیک‌ها بی‌فایده‌ بودند! این سکانس، سکانسی محوری است که سانسا متوجه می‌شود یک دوست بالقوه دارد، و اولنا توسط سانسا به این موضوع پی می‌برد که جفری یک هیولاست. این باعث می‌شود چرخ دنده‌های ذهن اولنا به کار بیافتد!

2. مرگ Joffre

Game_of_Thrones_Season_4_Episode_2_Joffrey_Dead

بعد از اتفاق شوکه کننده Purple Wedding که پادشاه جفریِ تنفر برانگیز، مسموم شد، اولنا فاش می‌کند که فکربکر پشت پرده این طرح مرگبار، او بوده است. او به نوه‌اش می‌گوید که Tyrion در قتل دست نداشته است:

تو فکر نمی‌کنی من به تو اجازه دادم تا با اون دیو ازدواج کنی، درسته؟ خودتو اصلا نگران نکن. فقط کاری رو بکن که باید انجام بشه.

به نظر می‌رسد اینها کلماتی هستند که اولنا با آن‌ها زندگی می‌کند.

3. زنده ماندن از انفجار بزرگ در اپیزود Baelor

انفجار بزرگ در اپیزود Baelor

خوشبختانه Margery به اولنا هشدار داد که دیگر در کینگز لندینگ نماند. اولنا سه اپیزود قبل از انفجار بزرگ، بعد از اینکه نامه‌ای با یک رز از نوه‌اش دریافت کرد که امضای Tyrell بر روی آن بود، آنجا را ترک کرده بود. او از Margery نیز خواسته بود تا آنجا را ترک کند:

تو امروز به Highgarden می‌روی. هیچ قانونی نیست که بگوید باید اینجا بمانی.

4. تبدیل شدن به نیرویی خوب و فزاینده در دوران تبعیض

Olenna Tyrell

اولنا نشان داده که یکی از خوشفکرترین‌ها است. در سکانسی در اپیزود 6 فصل 3، Tywin Lannister موضوعی را مطرح می‌کند تا Cersei و Loras درگیر شوند و می‌گوید که Loras پیشینه لکه داری دارد. اولنا نیز پاسخ او را می‌دهد. او نه تنها خوشفکر است، بلکه با طنز و سرسختی، هم دست می‌اندازد و هم همه چیز را آشکار می‌کند.

5. توهین به شخصیت‌های کمتر محبوب سریال

Olenna Tyrell

در اواخر فصل ششم، اولنا به امید نابودی Cersei Lannister، به Dorne رفت. او در ملاقاتش با Ellaria Sand و دخترانش، با بی ادبی، Sand Snakes را مورد انتقاد قرار می‌دهد که یک از شخصیت‌های کمتر محبوب گیم آف ترونز است. او به Tyene Sand می‌گوید:

بذار زنان بالغ حرف بزنند

و اینگونه خواهران را از گفتگو کنار می‌اندازد! اعتماد به نفس و آمادگی او برای گفتن حرف‌هایش، همیشه راضی کننده بوده است. Daenerys نیز به توصیه‌های اولنا توجه می‌کند و از او به عنوان زنی با تجربه، زرنگ ولی بی‌رحم مثال می‌زند.

.

منبع: theverge

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر