;
coinex

مقایسه سرفیس لپ تاپ و سرفیس بوک: تفاوت ها و شباهت ها

مقایسه سرفیس لپ تاپ و سرفیس بوک: تفاوت ها و شباهت هاکمپانی مایکروسافت به تازگی از سیستم عامل ویندوز 10 اس رونمایی کرده و همزمان، سرفیس لپ تاپ را معرفی کرده تا عملکرد سیستم عامل جدید خود را به نمایش بگذارد.

اما عملکرد این لپ تاپ در مقایسه با دستگاه رده بالای کمپانی مایکروسافت یعنی سرفیس بوک چگونه است؟ در ادامه اطلاعات کاملی را در این باره به اشتراک می گذاریم؛ با تکرا همراه شوید:

مقایسه طراحی سرفیس لپ تاپ و سرفیس بوک

لپ تاپ جدید فوق باریک و قابل حمل سرفیس لپ تاپ برای محصل ها طراحی شده و مایکروسافت برای نمایش جذابیت های آن، سروصدای زیادی به پا کرده است. این لپ تاپ با وزن 1.25 کیلوگرمی، از لپ تاپ مک بوک ایر اپل سبک تر است؛ البته به خاطر داشته باشید که مک بوک ایر، یک دستگاه قدیمی بوده و این مقایسه در سبکی را نمی توان مساله ی چندان قابل توجهی دانست.

با مشاهده ی سرفیس لپ تاپ مشاهده می کنید که پیچ و یا لولایی در این دستگاه دیده نمی شود؛ حتی منافذ بسیار ریز اسپیکر نیز در این لپ تاپ تعبیه نشده اند؛ چرا که مایکروسافت، اسپیکرها را در قسمت زیرین صفحه کلید قرار داده است.

این لپ تاپ در رنگ های طلایی گرافیتی، قرمز تیره، آبی کبالت و نقره ای راه اندازی شده و صفحه کلید آن با نوعی پارچه که ظاهرا از ایتالیا وارد شده، پوشیده شده است؛ کلید های عقبی از جنس پلاستیک هستند. صفحه نمایش این لپ تاپ، قابلیت جدا شدن از کیبورد را ندارد؛ البته فراموش نکنید که این یک لپ تاپ است.

لولاها در سرفیس لپ تاپ پنهان شده اند؛ اما سرفیس بوک با لولای کاملا آشکاری همراه است.

لولاها در سرفیس لپ تاپ پنهان شده اند؛ اما سرفیس بوک با لولای کاملا آشکاری همراه است. در حقیقت، این یکی از قابل توجه ترین ویژگی های این لپ تاپ به شمار می رود. این هیبرید لپ تاپ/تبلت با ساختار منیزیم خاکستری، از لولایی برخوردار است که بتواند وزن سرفیس بوک را به صورت متعادلی تنظیم کند تا بدون در نظر داشن زاویه ی صفحه نمایش، از سنگین شدن بیش از حد دستگاه جلوگیری کند.

این هیبرید لپ تاپ/تبلت با ساختار منیزیم خاکستری، از لولایی برخوردار است که بتواند وزن سرفیس بوک را به صورت متعادلی تنظیم کند تا بدون در نظر داشن زاویه ی صفحه نمایش، از سنگین شدن بیش از حد دستگاه جلوگیری کند.

مقایسه سخت افزار و عملکرد اجرایی سرفیس لپ تاپ و سرفیس بوک

سرفیس لپ تاپ به ویندوز 10 اس مجهز شده؛ بنابراین، سرعت لاگین و آغاز به کار آن بالاتر از ویندوز 10 و سرفیس بوک است. تمامی این سیستم عامل روی اپلیکیشن های Windows Store اجرا می شود؛ مایکروسافت مدعی شده که عملکرد آن در روز هزارم نیز برابر خواهد بود با همان عملکرد روز اول. در حقیقت، این مساله به نوعی یک محدودیت به شمار می رود؛ هرچند که قیمت آن چندان چشمگیر نیست؛ با اینحال یک هزینه ی اضافی خواهد بود.

از طرف دیگر، سرفیس بوک از همان ویندوز 10 استاندارد برخوردار شده و شما می توانید اپلیکیشن ها و برنامه های کاربردی مورد نیاز خود را از هر جایی دانلود کنید؛ علاوه بر اینکه تجربه ی شخصی تری خواهید داشت؛ از نظر ما، انعطاف پذیری بیشتر همیشه بهتر است.

سرفیس لپ تاپ از 1 ترابایت SSD برخوردار است و به ادعای مایکروسافت، عمر باتری آن به 14 ساعت و 30 دقیقه می رسد. اما در واقعیت چندان مطمئن نیستیم که عمر باتری تا این اندازه بالا باشد؛ اما در هر حال، با یک شارژ کامل، یک روز کاری را همراه شما خواهد بود.

اگر ادعای مایکروسافت درست باشد، باید بگوییم که عمر باتری آن در مقایسه با سرفیس بوک بیشتر است. مایکروسافت اعلام کرده که هیبرید لپ تاپ/تبلت سرفیس بوک، عمر باتری 12 ساعتی را تضمین می کند، البته اگر کاربری لپ تاپ داشته باشد؛ این در حالیست که بخش تبلت به تنهایی، سه ساعت دوام می آورد.

سرفیس لپ تاپ از 1 ترابایت SSD برخوردار است و به ادعای مایکروسافت، عمر باتری آن به 14 ساعت و 30 دقیقه می رسد.

سرفیس لپ تاپ همچنین از نسل هفتم پردازنده Intel Core در دو نوع i5 و i7 برخوردار شده که از پردازنده ی نسل ششم موجود در سرفیس بوک جدیدتر است. این دستگاه همچنین از صفحه نمایش 3.4 میلیون پیسکلی بهره می برد؛ این یک صفحه نمایش LCD 13.5 اینچی PixelSense است که از قلم سرفیس پن پشتیبانی می کند. صفحه نمایش این لپ تاپ با رزولوشن 2256 در 1504 و نسبت ابعاد 3:2 همراه است.

اما سرفیس بوک از صفحه نمایش کوچک تر 13.3 اینچی برخوردار شده و با رزولوشن 3000 در 2000 و تراکم پیکسل 267ppi همراه است؛ کیفیتی که می تواند تصاویر دقیقی را ایجاد کند. این رزولوشن بدان معناست که تصاویر سرفیس بوک، واضح تر از سرفیس لپ تاپ خواهد بود. این دستگاه نیز از سرفیس پن پشتیبانی می کند، بنابراین این دو لپ تاپ در این بخش برابر هستند.

همانطور که در بالا خواندید، لپ تاپ سرفیس بوک از تراشه ی نسل ششم اینتل برخوردار است؛ بنابراین سرعت عملکرد سرفیس لپ تاپ به میزان 15 درصد بیشتر خواهد بود.

نکته ی جالب اینجاست که در صفحه کلید جدا شدنی سرفیس بوک، یک پردازنده گرافیکی ثانویه انویدیا جی فورس قرار گرفته است. زمانی که قسمت تبلت به صفحه کلید متصل می شود، این پردازنده فعال شده و در مجموع برای افزایش چشمگیر در عملکرد تعبیه شده است. بسته به مدلی که انتخاب می کنید، از پردازنده گرافیکی 1 گیگابایتی یا 2 گیگابایتی GTX 965 برخوردار می شوید؛ این نوع پردازنده برای بازی و کاربران پر مصرف مناسب است، اما به خاطر داشته باشید که با قیمت بیشتری به فروش می رسد.

از نقطه نظر رم دستگاه باید گفت که این روزها، کمترین اندازه ای که در لپ تاپ های رده بالا پیشنهاد می شود، رم 8 گیگابایتی است. این بدان معناست که باید برای در اختیار گرفتن یک سرفیس لپ تاپ با رم 8 گیگابایتی، مبلغ 1000 یورو پرداخت کنید؛ این در حالیست که نسخه ی استاندارد سرفیس بوک از رم 8 گیگابایتی برخوردار است.

مایکروسافت، سرفیس لپ تاپ را به پورت یو اس بی، اتصال دهنده ی پاور سرفیس و یک DisplayPort کوچک مجهز کرده است؛

مایکروسافت، سرفیس لپ تاپ را به پورت یو اس بی، اتصال دهنده ی پاور سرفیس و یک DisplayPort کوچک مجهز کرده است؛ اما یو اس بی نوع سی و جایگاه نصب اس دی کارت در این دستگاه دیده نمی شوند. لپ تاپ سرفیس بوک از دو پورت یو اس بی 3.0، جایگاه نصب اس دی کارت و DisplayPort برخوردار شده، اما پورت یو اس بی نوع سی در آن دیده نمی شود.

مقایسه قیمت و تاریخ عرضه ی سرفیس لپ تاپ و سرفیس بوک

شما می توانید با پرداخت مبلغ 999 دلار، صاحب یک سرفیس لپ تاپ با پردازنده ی Core i5 شوید؛ این دستگاه از تاریخ 15 ژوئن در کشور آمریکا عرضه و توزیع شده است.

سرفیس لپ تاپ در همین تاریخ در بریتانیا نیز عرضه می شود، اما مدل Core i5 با رم 4 گیگابایتی و حافظه ی 128 گیگابایتی آن با قیمت 979 یورو به فروش می رسد.

در حالیکه قیمت پایه ی سرفیس بوک با 128 گیگابایت حافظه، Core i5 و رم 8 گیگابایتی، معادل 1449 یورو است. نسخه ی رده بالای این لپ تاپ با قیمتی معادل 3000 یورو به فروش می رسد.

شما می توانید با پرداخت مبلغ 999 دلار، صاحب یک سرفیس لپ تاپ با پردازنده ی Core i5 شوید؛ این دستگاه از تاریخ 15 ژوئن در کشور آمریکا عرضه و توزیع شده است.

خلاصه ی مقایسه ی سرفیس لپ تاپ و سرفیس بوک

دو لپ تاپ نامبرده با اهداف متفاوتی تولید شده اند. سرفیس لپ تاپ به عنوان یک دستگاه پایه ای یا استاندارد، برای بسیاری از افراد یک گزینه ی مناسب تر و ارزشمند تر است. اما اگر به دنبال عملکرد بالاتر و انعطاف پذیری بیشتر هستید، سرفیس بوک انتخاب بهتری خواهد بود؛ به ویژه اگر کاربر پرمصرفی هستید و از لپ تاپ خود برای بازی کردن و یا کارهای سه بعدی استفاده می کنید، سرفیس بوک را به شما پیشنهاد می کنیم.

خلاصه ی مقایسه ی سرفیس لپ تاپ و سرفیس بوک

.

منبع: trustedreviews

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر