;
coinex

برنامه هواپیمای مافوق صوت ناسا یک گام دیگر جلو رفت

به نظر می رسد، در آینده ای محتمل، آسمان مملو از هواپیماهای بدون سرنشین پر سر وصدا شود. ناسا اعلام کرد که برنامه هایی برای ساخت یک هواپیمای مافوق صوت دارد. ناسا به بلومبرگ گفته است که ماه اوت ساخت مدل آزمایشی هواپیمای مافوق صوت خود را آغاز می کند. ناسا ماه گذشته نمونه آزمایشی کوچکتری از این هواپیمای مافوق صوت را با موفقیت آزمایش کرد.

انتظار می رود که این مدل سطح صدای هواپیما را به میزان بیش از 65 دسی بل کاهش دهد.  به گفته طراحان شرکت لاکهید مارتین که در این برنامه با ناسا همکاری می کنند، این هواپیمای مافوق آلودگی صوتی کم تر از خودروهای مرسدس بنز خواهد داشت. این کم صدا بودن، مزیت عالی محسوب می شود و به این جت امکان سفر به مقصدهایی بسیار دورتر از هواپیمای مافوق صوت پیشرفته قبلی را می دهد. چرا که سفرهای هواپیما مافوق صوتی همچون کنکورد به دلیل آلودگی صوتی زیاد (حدود 90 دسی بل) محدود شده اند.

تحقیقات ناسا نشان می دهد که این هواپیمای مافوق صوت قادر است، میزان آلودگی صوتی را در حدود 60 تا 65 دسی بل (استاندارد تجاری) برساند. این هواپیما با بهره بردن از یک موتور می تواند، تا ارتفاع 55 هزار پایی پرواز کند. این موتور همان موتوری است که جنگنده بوئینگ اف/ ای-۱۸ئی/ اف سوپر هورنت از آن بهره می برد.

ناسا اعلام کرده است که این هواپیمای مافوق صوت را تا سال 2020، در شش منطقه پر جمعیت آزمایش می کند. در حالی که نسخه ای که ناسا آزمایش می کند، مسافربری نخواهد بود، اما این آژانس فضایی اعلام کرده که قصد دارد، نتایج آزمایش و تکنولوژی خود را با تولید کنندگان هواپیما ایالات متحده سهیم شد. اکنون که به نظر می رسد، موانع تکنولوژیکی برطرف شده اند، قدم بعدی برای پروازهای مافوق صوت، برداشتن محدودیت های پرواز هواپیماهای مافوق صوت است.

.

منبع: techradar

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر