;
coinex

تسلا مدل 3 با سقف مجهز به پنل خورشیدی هرگز آماده ی راه اندازی نخواهد بود

تسلا مدل 3 با سقف مجهز به پنل خورشیدی هرگز آماده ی راه اندازی نخواهد بودایلان ماسک، مدیرعامل و هم‌بنیانگذار کمپانی خودروسازی بزرگ تسلا، به ایده پردازی هایی مشهور است که اگر آنها را از زبان هر فرد دیگری بشنوید، او را دیوانه خطاب می کنید. او در پاییز سال گذشته اعلام کرده بود که این کمپانی قصد دارد نسخه ای از خودروی تسلا مدل 3 را با سقفی مجهز به پنل خورشیدی راه اندازی کند. در حال حاضر، این خودرو به تولید عمده رسیده؛ اما اینطور که از شواهد پیداست، تسلا نمی تواند گزینه ی مورد نظر خود را در اولین خودروی الکتریکی عمده ی خود قرار دهد.

سال گذشته، شخصی از طریق توییتر به ایلان ماسک خاطر نشان کرده بود که حرف های او مبنی بر استفاده از تکنولوژی شیشه ی خانگی در تسلا مدل 3 باعث می شود که بسیاری فکر کنند این خودرو به سقف هایی با پنل خورشیدی مجهز می شود. ایلان ماسک در پاسخ به این حرف گفته بود که احتمالا چنین گزینه ای را نیز به خودرو تسلا مدل 3 اضافه خواهد کرد.

ماسک تایید کرده است که چنین ایده ای محقق نخواهد شد. او همچنین اعلام کرد که مهندسان این شرکت در این زمینه تلاش کرده اند، اما ایجاد سقفی که به پنل خورشیدی مجهز باشد، امکان پذیر نیست.

او در این باره می گوید:

“من تیمم را به کار گرفتم. آیا راهی برای عملی کردن این ایده وجود دارد؟ از لحاظ فنی، اگر چیزی مشابه تبدیل کننده داشتیم که از صندوق عقب خارج می شد و مثل سقف خودروهای کانورتیبل، پنل های خورشیدی را روی سقف می کشید، می توانست انرژی کافی برای محدوده ی مسافت 20 تا 30 مایلی در طول روز را ایجاد کند؛ اما این روش بسیار دشواری خواهد بود.”

لازم به ذکر است که احتمالا کمپانی تسلا هرگز چنین ایده ای را عملی نمی کند، حتی اگر در آینده از امکان پذیری آن مطمئن شود. با توجه به قیمت خودروی تسلا مدل 3، بعید به نظر می رسد که بتوانید نسخه ای با سقف پنل خورشیدی آن را خریداری کنید.

.

منبع: ubergizmo

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر