;
coinex

خرید هواپیما با قراردادهای محرمانه !

خرید هواپیما با قراردادهای محرمانه !

در اوایل تیرماه بود که خبرهایی در مورد خرید 73 فروند هواپیما منتشر شد. این تفاهم‌نامه بین چند ایرلاین داخلی و شرکت ایرباس بود ولی متاسفانه هیچ اطلاع‌رسانی درباره جزئیات این خبر صورت نگرفت و واقعی بودن این خبر مشخص نشده است.

در زمان برگزاری نمایشگاه هوایی پاریس و اوایل ماه گذشته اخباری در رابطه با خرید هواپیما منتشر شد. این تفاهم‌نامه‌ی خرید بین شرکت‌های ایرتور و زاگرس و کمپانی ایرباس بود. براساس این تفاهم نامه 45 فروند ایرباس 320 نئو که دارای ظرفیت بین 100 تا 240 صندلی هستند خریداری شده است.

ارزش این تفاهم‌نامه که معادل 4.5 میلیارد یورو است با حضور مدیر عامل ایرباس، قائم‌مقام ارشد رییس قراردادهای ایرباس، مدیرعامل ایران ایرتور و رییس هیئت مدیره ایرتور به امضا رسید.

تفاهم نامه خرید 28 فروند هواپیمای ایرباس که شامل 20 فروند ایرباس 320 نئو و 8 فروند ایرباس 330 نئو است توسط هواپیمایی زاگرس نیز امضا شده است.

با وجود این خبرها مدیران هیچ کدام از شرکت‌ها در مورد این تفاهم‌نامه‌ها اطلاعاتی را منتشر نکرده‌اند و گویا خرید این هواپیماها با قراردادهای محرمانه‌ای بوده است.

رسانه‌ها تاکنون پیگیری‌های زیادی را در مورد این قراردادهای محرمانه انجام داده اند ولی نتیجه ای در بر نداشته است.

مدیران این شرکت ها خرید هواپیما با قراردادهای محرمانه را در حال پیگیری اعلام کردند و در مورد جزئیات خرید، اطلاعاتی را منتشر نکرده اند.

هواپیمایی زاگرس نیز درباره چگونگی تامین این هزینه‌ی 20 هزار میلیارد تومانی هیچ اطلاعاتی را در اختیار رسانه‌ها قرار نداده و اینکه چگونه یک ایرلاین خصوصی بدون هیچ کمکی توانسته این هزینه را تامین کند، عجیب به نظر می رسد.

در این میان وزیر راه و شهرسازی، نسبت به این خرید انبوه انتقاد کرد و گفت:

جریانی در کشور هست که وقتی دولت قرارداد سرمایه‌گذاری خارجی امضا نمی‌کند، گفته می‌شود برجام اثر نکرد، قرارداد خارجی هم که  امضا می‌‌شود، بهانه‌های دیگر می‌آورند.

این شرکت‌های هواپیمایی خصوصی منابع مالی چند هزار میلیاردی ندارند تا بتوانند هواپیما خریداری کنند، اگر این توانایی را داشتند اکنون به دنبال تمدید زمان رسیدن به کفایت سرمایه نبودند.

با این وجود، نه شخص وزیر و نه افراد اصلی حاضر در مراسم امضای تفاهم‌نامه، هنوز جزئیات خرید هواپیما با قراردادهای محرمانه را فاش نکرده‌اند.

به هرحال مشخص است که برخی از مسئولان زیر بار یکی از مهمترین مسئولیت های خود، یعنی پاسخگویی به مردم شانه خالی می کنند. در صورت اطلاع از جزئیات بیشتر درباره خرید این هواپیماها، آن را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

.

منبع: tasnimnews

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر