;
coinex

مدل جدید مصرف اینترنت پرسرعت و تضمین ارائه سرعت واقعی به کاربران

مدل جدید مصرف اینترنت پرسرعت و تضمین ارائه سرعت واقعی به کاربران

در کمیسیون برگزار شده در اول مرداد ماه، که در رابطه با تنظیم و بررسی مقررات ارتباطی بود، یک مدل جدید مصرف اینترنت پرسرعت در کشور به تصویب رسید. ارائه این مدل جدید در مورد مصرف اینترنت پرسرعت را می‌­توان به معنای توقف در فروش اینترنت حجمی در نظر گرفت.

بر اساس این مصوبه، لازم است تا اپراتورهایی که خدمات اینترنت را ارائه می دهند تا یک ماه آینده آن را اعمال نموده و ارائه خدمات مطابق با آن را با سرعت واقعی به کاربران تضمین نمایند.

جزئیات مربوط به این مدل جدید مصرف، توسط دبیر کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطی تشریح گردید و وی بیان نمود که این مصوبه دارای دو بخش کاربران کم مصرف و پر مصرف خواهد بود. وی در ادامه افزود:

ما سعی نموده ایم که برای کاربران کم مصرف نیز مدلی ارائه کنیم تا سرعت اینترنت آنها افزایش یابد، اما لازم نباشد برای این افزایش سرعت، هزینه ی بیشتری پرداخت نمایند.

وی اضافه کرد که هدف از تصویب این مصوبه، ارائه اینترنت به صورت نامحدود نیست، بلکه هدف این است که مصرف اینترنت از حالت حجمی به حالت سرعت و اتصال تغییر یابد.

در بحث تکنولوژی، واژه ی نامحدود معنایی ندارد و سرعت و حجم اینترنت نیز تابع تکنولوژی خواهند بود یعنی کاربران براساس تکنولوژی انتخابی و همچنین مودمی که استفاده می کنند، سرعت اینترنت خود را نیز، انتخاب می کنند. در واقع اینترنت نامحدود، با توجه به تکنولوژی استفاده شده در کشور، نسبی است و برای آن سقف تعیین می گردد.

همچنین هیچ نگرانی در مورد حجم مصرفی در سرعت اینترنت مربوط به مصوبه ی تصویب شده وجود ندارد و این سرعت سقف تکنولوژی را می تواند پوشش دهد. به عنوان مثال می توان بیان نمود که، کاربری با داشتن مودم های قدیمی که از سرعت ۵۱۲ کیلوبیت برثانیه استفاده می کرده است، اکنون سرعت اینترنت وی بین 3 تا 6 مگابیت برثانیه خواهد بود و این تغییر و افزایش سرعت از نظر سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نامحدود است.

در جدول اطلاعاتی مربوط به این مصوبه، بیان شده است در صورتی کاربران، از اینترنت بین الملل با سرعت 3 مگابیت و یا اینترنت ملی با سرعت 6 مگابیت استفاده کنند، لازم است تا ماهانه حدود 10 هزار تومان هزینه نمایند. کاربران اینترنت بین الملل با سرعت 6 تا 16 مگابیت نیز در این دسته قرار دارند.

مصوبه‌ی مدل جدید مصرف اینترنت پرسرعت برای کاربران اینترنت ثابت در نظر گرفته شده که منظور کاربران ADSL، فیبرنوری و VDSL است. کاربران ثابت با استفاده از این مصوبه جدید می توانند هر میزان اطلاعات و فیلم و غیره را مشاهده و دانلود نمایند و هر ماه فقط مبلغی حدود 30 تا 35 هزار تومان پرداخت نمایند.

کاربرانی که از این مدل جدید استفاده می کنند، بدون تغییر مودم می توانند سرویس خود را انتخاب نمایند. در این مدل قیمت ها کاهش پیدا کرده و مبالغی که در نظر گرفته شده پیشنهادی است و اپراتورها می توانند در این زمینه به رقابت بپردازند. اعمال این مدل جدید به زودی به اپراتورها ابلاغ می گردد.

.

منبع: mehrnews

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر