;
coinex

ساخت و پیدا کردن فید آر اس اس: چگونه برای هر وب سایتی RSS بسازیم و یا آن را پیدا کنیم؟

اگر هنوز کاربر RSS هستید، می‌بینید که برخی سایت‌ها دیگر از آن پشتیبانی نمی‌کنند. شاید اگر لوگو RSS در وب‌سایت حذف شود، دیگر نتوانید آن را پیدا کنید. چطور می‌شود فید RSS را پیدا کرد؟

در اینجا مشاهده می‌کنید که چطور می‌شود فید RSS را پیدا کرد یا چگونه آن را برای هر وب‌سایتی ساخت. با تکرا همراه باشید.

نحوه پیدا کردن RSS مخفی در اکثر وب‌سایت‌ها

RSS مخفی در اکثر وب‌سایت‌ها

اکثر وب‌سایت‌ها از یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) استفاده می‌کنند. تمام CMSهای اصلی به طور پیشفرض فید RSS را برای سایت‌ها ارائه می‌دهند؛ یعنی سازندگان وب‌سایت از آن آگاه باشند یا نه، این فید RSS برای وب‌سایت وجود دارد. در این موارد، برای پیدا کردن آر اس اس، می‌توانید از یک URL ساده استفاده کنید.

حدود 25 درصد از وب‌سایت‌ها با وردپرس ساخته شده‌اند. بقیه سایت‌ها اکثرا از پلتفرم‌هایی مثل بلاگر گوگل، تامبلر یاهو یا مدیوم ساخته شده‌اند. در زیر نحوه پیدا کردن آر اس اس برای تمامی آن‌ها را مشاهده می‌کنید.

1. اگر وب‌سایت از وردپرس ساخته شده باشد، تنها با اضافه کردن feed/ در انتهای آدرس وب‌سایت، می‌توانید فید آن را پیدا کنید. برای مثال: https://techrato.com/feed. این کار برای دسته بندی‌ها و تگ‌ها نیز امکان پذیر است.

2. اگر وبسایتی با بلاگر ساخته شده است، کافی است feeds/posts/default را به انتهای آدرس وب‌سایت اضافه کنید. برای مثال: http://name.blogspot.com/feeds/posts/default.

3. اگر وبسایتی با میزبانی Medium ساخته شده است، /feed/ را قبل از نام انتخابی اضافه کنید. برای مثال، اگر آدرس medium.com/example-site  است، بنویسید، medium.com/feed/example-site. می‌توانید این کار را برای صفحه هر نویسنده نیز انجام دهید.

4. اگر وبسایت در تامبلر میزبانی شده است، rss/ را به انتهای URL صفحه اصلی اضافه کنید. برای مثال: http://example.tumblr.com/rss.

ساخت RSS Feed سفارشی با کمک ابزار فید Five Filters

در وب‌سایت FiveFilters.org › می‌توانید ابزار ساخت فید را مشاهده کنید، ابزاری که با اسکن تمامی صفحات وب به طور منظم، RSS می‌سازد. تنها چیزی که نیاز دارید لینک آدرس وب‌سایت و چند پارامتر است.

در فیلد اول یعنی Enter Page URL که ساده‌ترین مرحله است، URL وبسایتی که می‌خواهید آر اس اس داشته باشد را قرار دهید. فیلد دوم یعنی Look for links inside HTML elements whose id or class attribute contains، کمی پیچیده‌تر است، اما کاملا راحت است.

به وبسایتی بروید که می‌خواهید برای آن فید آر اس اس بسازید، سپس بر روی یک نمونه از لینکی که می‌خواهید در فید RSS آن را ببینید، کلیک راست کنید. حال بر روی Inspect کلیک کنید.

حال، کدهای وبسایت را در کنار خود سایت مشاهده می‌کنید.

Inspect

همانطور که در تصویر می‌بینید، لینکی که بر روی آن کلیک راست می‌کنید، باید هایلایت شده باشد. و class لینک یا URL نیز باید در یک پاپ آپ برای لینک، در پنل سمت چپ، قابل رویت باشد. کلمه‌ای که دنبالش هستید می‌تواند متفاوت باشد، مثلا در اینجا کامه مورد نظر allmode-title است. این را کپی کنید و در صفحه Feed Creator جای گذاری کنید.

در سومین و آخرین فیلد یعنی Only keep links if link URL contains، می‌توانید اطلاع دهید که فقط لینک‌هایی مشخص به صفحاتی مشخص را می‌خواهید. اگر اینچنین می‌خواهید، کلمات URL آن را بنویسید.

بعد از اینکه موارد را پر کردید، می‌توانید بر دکمه سبز رنگ پیش نمایش Preview کلیک کنید.

اگر همه چیز درست انجام شده باشد، عناوین مطالب را مشاهده می‌کنید.

headlines

حال می‌توانید مشترک RSS وب‌سایت مورد نظر شوید که قبلا فید آر اس اس نداشت. اگر کار به درستی انجام نشد، به Feed Creator برگردید و معیارهای جدید را امتحان کنید.

.

منبع: howtogeek

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    وقتتون بخیر شمایی که وقت میزارید متلب یه سایت ترجمه میکنید که بقیه استفاده کنن چقد بهتر میشد درست و دقیق ترجمه میکردید

    پاسخ