;
coinex

شناسایی موانع فعالیت در کسب و کارهای اینترنتی و رفع آن ها

شناسایی موانع فعالیت در کسب و کارهای اینترنتی و رفع آن ها

امیر خوراکیان، معاون مرکز ملی فضای مجازی، پیرامون مشکلات و موانع فعالیت در کسب و کارهای اینترنتی گفت که در حال حاضر در حوزه محتوا و خدمات در فضای مجازی موانعی وجود دارد که موجب شده نتوان از ظرفیت‌های این حوزه برای ایجاد کسب‌وکار و اشتغال استفاده کرد.

وی در ادامه افزود:

با توجه به اهمیت اشتغال برآن شدیم تا برای ایجاد کار، فعالیت و توسعه خدمات به‌ویژه در زمینه محتوا کارگروه تشکیل دهیم تا موانع فعالیت را شناسایی کنیم.

این مقام مسئول در ادامه بیان کرد:

با ایجاد کارگروه و نیز هم‌اندیشی و صحبت با مدیران بخش خصوصی، صاحب نظران و فرهیختگان در این بخش، موفق شدیم تا 96 عامل و مانع ایجاد کار و اشتغال در زمینه محتوا و خدمات در فضای مجازی را شناسایی کنیم. با الگو قرار دادن مدل عمومی در اقتصاد کلان کشور و نیز 4 بازار اصلی و مهم در اقتصاد، مشخص شد که مهم‌ترین مشکلی که در این 96 مانع به چشم می‌خورد حوزه شفافیت قوانین است.

خوراکیان پیرامون حل و رفع موانع فعالیت در کسب و کارهای اینترنتی توضیح داد در بخش‌های مختلف باید به تنظیم روابط با اپراتورها رسیدگی شود و برای حل موانع آن‌ها تصمیمات کارا اتخاذ گردد. علاوه‌براین در زمینه بازاریابی خارجی نیز مشکلات شناسایی و بررسی شده است.

همچنین نوآوری، برنامه‌ریزی، مالکیت معنوی و مسائل مربوط به بانکداری از دیگر مشکلات مهم فضای مجازی است که باید مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته و اقدامات لازم درباره روابط میان صنفی و متولیان این حوزه صورت گیرد، تا بتوان کارها را دقیق‌تر و مشخص‌تر تقسیم بندی کرد. با انجام این کارها علاوه بر شفافیت فعالیت‌ها، باید برای ایجاد روابط بهینه و نیز فعال‌تر، در صورت نیاز باید فوانین و مقرراتی نیز تصویب گردد.

معاون مرکز ملی فضای مجازی در ادامه افزود:

تدوین پیشنهادها در حوزه فضای مجازی با اعتبار نقش قرارگاهی مرکز ملی فضای مجازی و با اولویت بندی صورت گرفته در حال انجام است و اگر نیاز به تصویب قانون باشد شورای عالی فضای مجازی در بخش اشتغال، برای ارائه این طرح در شورا آمادگی لازم را دارد. علاوه‌براین مجلس شورای اسلامی نیز آماده همکاری و مشارکت در این حوزه است و قوانین و مقررات لازم در این حوزه را پیگیری می‌نماید.

معاون مرکز ملی فضای مجازی در پایان بیان کرد:

امسال با صلاحدید مقام معظم رهبری سال اشتغال نامگذاری شده است و از این سو رفع موانع موجود در بخش محتوا و خدمات فضای مجازی از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و دارای اولویت است. با همت سازمان‌ها و دستگاه‌های مرتبط با این بخش و همکاری آنان جهت حل مشکلات و موانع، انشاا… افزایش ظرفیت و رشد اشتغال در بخش فضای مجازی را شاهد خواهیم بود و نیز در آینده می‌توانیم از ظرفیت‌های این بخش بیشتر استفاده نماییم.

منبع: ilna

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر