;
coinex

برندها چگونه می‌توانند از بازاریابی شخصیتی (Influencer Marketing) بهره ببرند؟

برندها چگونه می‌توانند از بازاریابی شخصیتی (Influencer Marketing) بهره ببرند؟

مصرف کنندگان غالبا به پیشنهادات شخص سوم نسبت به پیشنهادات برندها، اعتماد بیشتری می‌کنند. کلید اصلی موفقیت این است که بازاریابان امروزه در مورد چگونگی جلب توجه مخاطبان، خلاق باشند. همانطور که شخصیت‌های مشهور در سال 2016 نقش کلیدی در دنیای بازاریابی دیجیتال ایفا کردند، همکاری بین برندها و افراد تاثیر گذار در سال 2017 افزایش یافت.

با توجه به پلت فرم بازاریابی شخصیتی، 48 درصد از بازاریابان قصد دارند در سال 2017، بودجه بازاریابی شخصیتی خود را افزایش دهند و به گفته بلومبرگ، 255 میلیون دلار در ماه صرف بازاریابی شخصیتی فقط در اینستاگرام شده است. افراد تاثیر گذار به طور قابل توجهی ارزشمند شده‌اند و در رقابت بین برندها نقش کلیدی ایفا می‌کنند.

92 درصد از مصرف کنندگان به افراد تاثیر گذار نسبت به تبلیغات و حمایت‌های افراد مشهور، اعتماد بیشتری دارند. این موضوع یک روند قابل توجه در دنیای بازاریابی شده است و می‌تواند یک فرصت عالی برای افزایش تعامل با برندها و فروش ایجاد کند.

شخصیتی را انتخاب کنید که با برند شما همراستا باشد

شخصیتی را انتخاب کنید که با برند شما همراستا باشد

انتخاب شخصیت مناسب برای برند شما، عاملی است که به راحتی قابل چشم پوشی است. ممکن است شما به سمت شخصیتی جذب شوید که بیشترین تعداد فالوور را داشته باشد، اما آن شخص باید کسی باشد که با برند شما مرتبط باشد. این که شخصی را انتخاب کنید که شخصیت و مخاطب مناسبی برای برند شما داشته باشد بهتر از آن است که شخصی را انتخاب کنید که بیشترین تعداد فالوور را داشته باشد.

در مورد چگونگی ارتباط برند خود با شخصیت رسانه‌های اجتماعی آن‌ها تامل کنید. آیا برند شما با مخاطبانی مثل مادران، افراد ورزشکار، دوستداران غذا یا افرادی که طرفدار مد و فشن هستند، همخوانی دارد؟ مهم این است که شخص مورد نظر شما با مخاطبان برند شما همراستا باشند.

مشارکت بر دسترسی (Reach) بیشتر، اولویت دارد

مشارکت بر دسترسی (Reach) بیشتر، اولویت دارد

جدا از انتخاب فرد مناسب که با شخصیت برند شما منطبق است، میزان مشارکت محتوا عاملی است که باید آن را مدنظر قرار دهید. هدف شما باید انتخاب شخصیتی باشد که تا جایی که ممکن است برای برند شما یک عامل پروداکتیو باشد. تعداد فالوورهای شخص تاثیر گذار به اندازه میزان مشارکتی که در محتوای خود دریافت می‌کنند، اهمیت ندارد. مخاطبانی که به محتوای یک شخص تاثیر گذار واکنش نشان می‌دهند (میزان لایک و کامنت و اشتراک گذاری آن‌ها) احتمال بیشتری دارد تا به یک مشتری حقیقی تبدیل شوند.

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که با افزایش تعداد فالوورهای یک شخص تاثیر گذار، میزان تعامل و مشارکت فالوورها کاهش می‌یابد. از آن جایی که مشارکت بیشتر، نرخ تبدیل (Conversion Rate) بالاتر را به همراه دارد، این مسئله برای انتخاب شخصیت مناسب در استراتژی مارکتینگ شما مهم است.

سازگاری

شما می‌توانید شخصیت مناسبی برای برند خود انتخاب کنید، اما اگر کمپین بازاریابی مناسبی ایجاد نکنید، تلاش‌های شما بی نتیجه خواهد بود. سازگاری به مخاطبان شما این امکان را می‌دهد تا ارزش‌های برند شما را درک کنند و یک تجربه ثابت در کانال‌های مختلف به مخاطبان شما ارائه دهد. به عنوان مثال، یک هشتگ مرتبط به مخاطبان شما این امکان را می‌دهد تا کمپین شما را بشناسند و در آن کمپین مشارکت کنند. سازگاری عاملی است که بین برند شما و مخاطبان شما اعتماد و ارتباط بیشتری ایجاد می‌کند.

پلت فرم‌های دیگری نیز وجود دارند که شما را به اهداف بازاریابی کسب و کارتان نزدیک تر می‌کنند. از طریق کانگورو شما می‌توانید کمپین‌های تبلیغاتی راه اندازی کنید تا از طریق این کمپین‌ها مشتری‌هایی با نرخ تبدیل بالا به دست آورید. زیرا کمپین‌های تبلیغاتی شما از طریق پلت فرم کانگورو مشتری‌های هدفمندتری را جذب خواهند کرد.

 

منبع: Revcontent

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر