;
coinex

بازی با احساسات و کلاهبرداری 140 میلیون تومانی در فضای مجازی

بازی با احساسات و کلاهبرداری 140 میلیون تومانی در فضای مجازی. این کلاهبردار شبکه های اجتماعی توسط پلیس فتا کرمانشاه دستگیر شد.

یکی از کاربران شبکه های اجتماعی توانسته است از طریق بازی با احساسات افراد در فضای مجازی بیش از 140 میلیون تومان کلاهبرداری نماید.

در پی شکایت‌هایی که در مورد اعمال مجرمانه و کلاهبرداری اینترنتی در استان کرمانشاه انجام شده بود، پیگیری این موضوع در دستور کار مسئولین قرار گرفت.

تحقیقاتی که در این زمینه توسط کارشناسان پلیس فتا انجام گرفت به شناسایی متهم انجامید. از قرار این شخص کلاهبردار در قبال پرداخت مبلغی اندک تصاویر افراد را نقاشی و با پست برای آنها ارسال می‌نمود. در این میان درباره بیماری فرزندش و بالا بودن هزینه‌های درمان صحبت می‌کرد و با جریحه دار کردن احساسات آنها، مبلغ درخواستی خود را از آنها دریافت می‌کرد.

این شخص علاوه بر فریب کاربران و دریافت پول، هیچ نقاشی برای آنها ارسال نمی‌کرد و با انتشار عکس این افراد، زمینه اخاذی را نیز فراهم می‌نمود.

این کلاهبردار ساکن شهرستان اسلام آباد است و کاراگاهان پلیس فتا توانسته‌اند در یک عملیات غافلگیرانه او را دستگیر کنند. این شخص در بازجویی به دریافت 140 میلیون تومان اعتراف کرده است.

پیش‌بینی می‌شود مبلغ کلاهبرداری بسیار بیشتر از این مقدار بوده باشد زیرا امکان دارد بسیاری از کاربران فریب خورده به دلیل پایین بودن مبلغ کلاهبرداری، از طریق مراجع قضائی اقدام نکرده‌ باشند.

.

منبع: cyberpolice

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر