;
coinex

آغاز به کار نسخه موبایلی دولت همراه

آغاز به کار نسخه موبایلی دولت همراه

در راستای نیاز به سلامت اداری، چابک‌سازی، شفافیت و کاهش هزینه‌ها در کشور، دولت الکترونیکی آغاز به فعالیت خواهد نمود.

این نسخه موبایلی، تحت عنوان دولت همراه با ۱۴ خوشه از امروز آغاز به کار خواهد کرد.

امروز مراسم رونمایی از فاز اول بهره‌برداری پروژه‌های خدمات الکترونیکی و خدمات دولت همراه دستگاه‌های اجرایی در دولت یازدهم برگزار شد.

نصرالله جهانگرد در این مراسم حضور داشت و اظهار نمود:

در حال حاضر دولت الکترونیک به عنوان یک خدمت نوین در کشور آغاز می‌شود و در این چهار سال تلاشی برای بهره‌برداری آن صورت گرفته است.

به جز کشورهای توسعه‌یافته غربی، برای دیجیتالی کردن خدمات در کشورهای آسیایی و آمریکای لاتین دو رویکرد وجود دارد؛ یکی تمرکز بر توسعه تجارت الکترونیک و ایجاد زیرساخت‌ها و دیگری دولت الکترونیک و پیاده‌کردن زیرساخت‌های آن در ارکان یک کشور.

برای انجام این فرایندها لازم است سه پدیده در یک کشور انجام گیرد؛ اول اینکه هویت افراد به طور دقیق قطعیت پیدا کند، دوم هویت پول و قابلیت ثبت آن انجام گیرد و در مرحله سوم هویت آدرس مکان انجام شود. این سه پدیده ستون‌های شکل‌گیری سرویس‌ها در نظر گرفته شده‌اند.

عوامل مهمی چون نیاز به شفافیت، دسترسی به اطلاعات مورد نیاز، چابکسازی، مشتری مداری و سلامت اداری باعث به وجود آمدن این سرویس شده‌اند، زیرا در این سال‌ها بروکراسی غلطی توانسته است رشد پیدا کند و پیچیدگی باعث شده انواع توقعات مختلف ایجاد گردد.

به منظور ایجاد سرویس دولت همراه، موج اول، ایجاد وب‌سایت دستگاه‌ها بود. از سال ۹۲ و در ادامه فعالیت‌های انجام گرفته پیشین، شورای عالی فناوری اطلاعات تشکیل گشت و سند چابکسازی نظام اداری که تحت عنوان نقشه راه دولت الکترونیک است به تصویب رسید.

نسخه موبایلی پلت‌فرم پرتال دولت الکترونیک، دولت همراه نام دارد و امکان دسترسی به خدمات دولت را برای ما فراهم کرده است.

بدین ترتیب ۱۴ خوشه و ۱۲ دیتابیس اصلی در کشور شروع به فعالیت کرده‌اند.

.

منبع: isna

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر