;
coinex

معرفی بازی Agent Alice نمونه‌ی کمتر شناخته شده در بازی‌های سبک اشیا گمشده

بازی Agent Alice یک نمونه در سبک بازی های معمایی (Puzzle) و زیر شاخه اشیا گمشده (Hidden Object) و با سیستم پرداخت درون برنامه ای (in app purchase) بوده که برای گوشی های تلفن همراه هوشمند طراحی شده است. این بازی برای اولین بار در ماه فوریه سال 2015 میلادی به بازارهای جهانی این صنعت عظیم و سود آور ارائه گردید.

بازی Agent Alice محصولی از شرکت نرم افزاری آلمانی Wooga بوده که در سال 2009 میلادی و در شهر برلین (Berlin) تاسیس شده است. این شرکت یکی از معتبرترین فعالان در زمینه بازی های موبایلی معمایی بوده که تیمی بزرگ متشکل از متخصصانی از بیش از 40 کشور جهان را به همراه دارد.

داستان بازی Agent Alice

بازی Agent Alice توانسته با ترکیب بازی های معمایی سبک اشیا گمشده با یک داستان ساده اما روان و جذاب به همراه انواع ویدیوها و میان پرده های جذاب و عملیات تعاملی مانند انتخاب چیدمان مناسب برای باز کردن یک قفل و یا شلیک و هدف گیری یک مجرم، تجربه دلپذیری را برای بازیکن به ارمغان آورد.

جریان بازی در دهه 1960 میلادی رخ می دهد. در بازی Agent Alice کاربر در نقش یک کارگاه خصوصی جوان، زیبا و موفق و باهوش با نام آلیس والاس (Alice Wallace) قرار می گیرد. آلیس در حال تحقیق در مورد یک پرونده قتل در سالن تاتر بوده که متوجه اتفاق هایی غیر عادی شده و به تدریج با موارد مافوق الطبیعه روبرو می گردد.

شخصیت های اصلی بازی Agent Alice

در این بازی شش شخصیت اصلی طراحی شده که در تمام مراحل بازی حضور دارند. این شخصیت ها علاوه بر خود آلیس والاس عبارتند از:

  • پت اوهارا (Pete O’Hara)
  • بن کوهن (Ben Cohen)
  • کراسبی (Crosby)
  • آیریس هیلمن (Iris Hillman)
  • وینسنت والاس (Vincent Wallace)

وینسنت والاس

وینسنت یک مدیر باتجربه و لایق بوده که وظایف خود را به بهترین نحو ممکن انجام می دهد. وینست عموی آلیس است.

پت اوهارا

پت اوهارا پیش از این یک مجرم بوده و برای اولین بار در مرحله سوم بازی وارد داستان می گردد. او در جریان پرونده الماس گرانقیمت گمشده به کمک آلیس آمده و از آن پس به عنوان دستیاری برای وی منصوب می گردد.

بن کوهن

بن کوهن یک متخصص پزشکی بوده که علاوه بر طب مهارت هایی مناسب در زمینه فعالیت های فیزیکی نیز دارد. وی از مرحله پنجم وارد بازی شده و با تاکید بر حل مشکلات و نجات جان انسان ها تیم آلیس می پیوندد.

آیریس هیلمن

آیریس یکی از دوستان خانوادگی آلیس بوده و زنی باهوش و صریح اللهجه است. وی در زمینه خبرنگاری فعالیت کرده و با استفاده از تجربیاتش به یاری آلیس می آید.

کراسبی

کراسبی مامور پلیسی بوده که آلیس گزارشاتش را برای وی ارسال می کند. کراسبی رفتاری خشک و خشن و گاهی بی ادبانه داشته ولی آلیس با صبر زیاد به همکاری با او ادامه می دهد.

روش و قوانین بازی Agent Alice

مطابق بازی های سبک اشیا گمشده، بنا بر خط داستان، تصویری از یک صحنه جرم و یا مکان مشکوک به نمایش در می آید. در بخش بالایی صفحه نیز کلماتی نوشته شده که کاربر موظف به پیدا نمودن آنها در تصویر مربوطه است. این عمل بوسیله لمس شی مورد نظر اتفاق می افتد.

پس از اتمام مرحله و پیدا کردن تمامی اشیا مخفی شده در تصویر، امتیاز کاربر محاسبه شده و بر اساس آن، مدارک، اسناد و جایزه های کسب شده به کاربر تعلق می گیرد.

گرافیک و جلوه های بصری

بازی Agent Alice از یک سیستم گرافیکی تخت انیمیشن ولی با چاشنی رئال استفاده کرده و با توجه به صحنه ها و تصاویر پیچیده و پر از جزئیات و رنگارنگ خود ترکیب بسیار جذابی را برای بازیکن فراهم می کند.

میان پرده ها نیز هر چند در فرمت و قالب ویدئو بوده اما کمترین حرکات متحرک ممکن را داشته و تغییرات آن به مواردی مانند تکان خوردن لباس و موها در باد، حرکت درختان و یا موارد مانند این خلاصه می گردد. البته این مساله مطلقا از نقاط ضعف بازی Agent Alice نبوده و هماهنگی کاملی با گرافیک اصلی بازی دارد.

در زمینه جلوه های صوتی این بازی نیز عملکرد مینیمالی داشته و اصوات بازی نیز مانند سیستم ویدیویی بازی به موزیک زمینه‌ای ساده محدود شده که تمرکز کاربر را از بین برده و هماهنگی قابل قبولی با روند کلی بازی دارد.

مراحل بازی Agent Alice

بازی Agent Alice با بیش از 25 مرحله و ماموریت مجزا و بیش از 150 بخش، یکی از گسترده ترین و متنوع ترین نمونه ها در بین بازی های سبک اشیا گمشده بوده و ساعت ها کاربر را به خود مشغول خواهد کرد. بر خلاف بیشتر بازی های با سیستم پرداخت درون برنامه ای و با توجه به قرار دادن زمان و منابع نسبتا زیاد برای هر بخش که به بازیکن قابلیت اجرای بازی به زمان زیاد بدون نیاز به پرداخت هزینه را می دهد، بازی Agent Alice قطعا یکی از بهترین نمونه های این سبک به حساب می آید.

سیستم های عامل

بازی Agent Alice برای سیستم عامل های اندروید نسخه بالاتر از 4.0.3 و سیستم عامل iOS نسخه بالاتر از 7.0 در دسترس علاقمندان این سبک از بازی های کامپیوتری قرار دارد.

موفقیت در بازار بازی های کامپیوتری

بازی Agent Alice  با بیش از 10.000.000 میلیون بار نصب در فروشگاه گوگل (Google Play) و کسب نمره 4.3 از 5 امتیاز ممکن از میان بیش از 350.000 نظر ثبت شده (تا زمان نگارش مطلب – تابستان سال 2017 میلادی) موفقیت کاملی را در بین کاربران سیستم عامل اندروید به دست آورده است.

یازی Agent Alice در فروشگاه اپل (iTunes) نیز عملکرد موفقی داشته و توانسته امتیاز 4.5 از 5 را به خود اختصاص دهد. این بازی برای کاربران ایرانی در کافه بازار نیز قرار گرفته ولی با توجه به نصب 2.000 دفعه ای و امتیاز 4 از 5 نتوانسته آنطور که شایسته این بازی است، نظر کاربران ایرانی را به خود جلب نماید. بازی Agent Alice موفق ترین عنوان تولید شده در بین بازی های شرکت Wooga به حساب می آید.

نقاط ضعف و قوت

از نقاط قوت بازی Agent Alice می توان به مواردی مانند نمونه های اشاره شده در فهرست زیر اشاره کرد:

  • گرافیک رنگارنگ و جذاب
  • وجود داستانی ساده و روان که مانع از یکنواختی و خسته کنندگی بازی های موجود در این سبک می گردد
  • مراحل بسیار زیاد و متنوع
  • امکان بازی به مدت زمان طولانی بدون نیاز به پرداخت هزینه و مبلغ اضافی

بازی Agent Alice نقطه ضعف خاصی نداشته ولی می توان از مواردی مانند حجم بالا، سادگی میان پرده ها و عدم استفاده از جلوه های صوتی متنوع در بخش اصلی بازی اشاره کرد.

در باره شرکت Wooga

همانطور که اشاره شد، بازی Agent Alice محصولی از شرکت موفق چند ملیتی Wooga است. از سایر بازی های مطرح این شرکت می توان به نمونه های زیر اشاره کرد:

  • بازی Pearl’s Peril
  • بازی Bubble Island 2
  • بازی Diamond Dash
  • بازی Fish Time

دانلود

برای دانلود بازی Agent Alice بسته به سیستم عامل دستگاه خود می توانید از لینک های زیر استفاده نمایید:

  • دانلود بازی Agent Alice برای دستگاه های اندرویدی از کافه بازار
  • دانلود بازی Agent Alice برای دستگاه های اندرویدی از Google Play Store
  • دانلود بازی Agent Alice برای دستگاه های اپل از iTunes

به دستور کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه لینک دانلود حذف گردید.

سخن آخر

بازی Agent Alice با توجه به نقاط قوت متععدد خود می توانند گزینه ای مناسب برای پر کردن اوغات فراغت بوده و علاوه بر آن با توجه به ارائه آن در زبان های مختلف مانند انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی، نوروژی، لهستانی و ترکی، می توانند کمکی برای فراگرفتن لغات تازه به زبان های مختلف و تقویت دانش زبان بازیکن گردد.

 

مشخصات کلی بازی Agent Alice در یک نگاه

نام بازی Agent Alice
سبک بازی اشیا گمشده
شرکت سازنده Woopa
کشور سازنده آلمان
سیستم (های) عامل اندروید 4.0.3 با بالا
آی او اس 7.0 به بالا
حجم بازی 200 مگابایت
آخرین نسخه
گروه سنی 12 سال به بالا
امتیاز تکرا (تکسکور) 7 از 10

 

منبع : تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر