;
coinex

حاشیه های رونمایی از کارپوشه؛ عدم نیاز به پسورد در پرداخت موبایلی/رفع فیلترینگ و شرایط سخت دادستانی!

حاشیه های رونمایی از کارپوشه؛ عدم نیاز به پسورد در پرداخت موبایلی /رفع فیلترینگ و شرایط سخت دادستانی!

امروز هر ایرانی می‌تواند برای خود کارپوشه داشته باشد و با وارد کردن کد ملی، از مراجعات دولتی و سندهای خود آگاه شود. لازم به ذکر است امکان وارد کردن اطلاعات در کارپوشه برای کاربران وجود ندارد و در واقع اعتبار و امنیت کارپوشه نیز به همین است که دولتی‌ها اطلاعات را وارد این سیستم می‌کنند نه مردم!

کار پوشه با دولت الکترونیک در ارتباط است و یعنی تا زمانی که در کارپوشه اسنادی معتبر وجود داشته باشد، کاربران می‌توانند به این کار پوشه مراجعه کنند.

در مورد استفاده از کار پوشه نگرانی‎هایی در رابطه با حذف دفاتر پیشخوان دولت به وجود آمده است اما ادامه کار دفاتر پیشخوان دولت برای کشور اهمیت دارد و طراحی کارپوشه به نحوی است که دفاتر پیشخوان دولت حذف نمی‌گردند و همانند پست به فعالیت خود ادامه می‎دهند، بنابراین نیازی به نگرانی نیست.

عدم نیاز به پسورد در پرداخت موبایلی

در حاشیه رونمایی از کارپوشه ملی ایرانیان درباره مذاکره با بانک مرکزی برای پرداخت موبایلی توضیحاتی ارائه شد. پیش از این بانک مرکزی در برداشت‌هایی که از طریق پرداخت موبایلی وجود داشت، محتاط عمل می‌کرد، اما بانک مرکزی اکنون اطمینان پیدا کرده سبکی که برای پرداخت موبایلی در نظر گرفته شده در دنیا مصطلح است و لطمه‌ای به رگولاتوری مالی و بانکی وارد نمی‌کند و مردم نیز در طی این عملیات بانکی امنیت خواهند داشت.

بانک مرکزی قول داده تا با توجه به فعال شدن دولت الکترونیکی، بخشی از فعالیت‌های بانکی از طریق موبایل انجام گیرد و بخشی دیگر تا آخر شهریور عملیاتی شود.

نکته مهم دیگر در این روش عدم نیاز به وارد کردن پسورد است. زیرا در این نوع پرداخت، سیستمی برروی موبایل تعبیه شده است که پرداخت تا یک سقف معینی، احتیاجی به وارد کردن پسورد ندارد و با گرفتن موبایل برروی سیستم عملیات لازم انجام می‎شود.

رفع فیلتر یوتیوب بلاگ اسپات و بررسی شرایط لازم

بسیاری از اساتید دانشگاه و کسانی که کار پژوهشی انجام می‌دهند، نیازمند استفاده از بخش‌های علمی سرویس یوتیوب و بلاگ اسپات هستند. بر این اساس نامه‌ای از طرف وزارت ارتباطات و وزارت علوم برای دادستان کل کشور ارسال گردید.

واعظی در این خصوص خاطر نشان کرد که دادستان کل کشور با درخواست مطرح شده موافقت نموده، البته مشروط به رعایت شرایطی سخت که گاهی عمل به آنها دشوار است، اما باید به این نکته نیز توجه نمود، کسانی که کار صحیح و علمی انجام می‌دهند نباید از دستاوردهای امروز دنیا محروم باشند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه گفت:

البته این سرویس‎ها خودشان شرایطی دارند که می‌توان برای بستن صفحات نامناسب با آنها هماهنگی کرد. البته دانشمندان و اساتید دانشگاه به دنبال سایت‎های بی ربط نیستند بلکه به فعالیت‌های علمی مشغولند.

.

منبع: isna

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر