;
coinex

صفحه نمایش لمسی درون سلولی در گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ

صفحه نمایش لمسی درون سلولی در گلکسی اس 9
سامسونگ قصد دارد تا در ساخت گوشی‌های گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس از صفحه نمایش لمسی درون سلولی استفاده کند.

شاید این خبر برای زنجیره تامین سامسونگ خبر ناخوشایندی باشد، اما سامسونگ تصمیم خود را برای استفاده از تکنولوژی لمسی درون سلولی در گوشی‌های گلکسی اس 9 اعلام کرده است. این فناوری Y-OCTA نامیده می‌شود.

Y-OCTA تکنولوژی جدیدی در ساخت و تولید نمایشگر گوشی‌های هوشمند است. در این تکنولوژی لایه لمسی به صورت یکپارچه با صفحه نمایش قابل انعطاف اولد ترکیب شده و بدین شکل نه تنها ضخامت نمایشگر کمتر می‌شود، بلکه هزینه‌های تولید آن نیز تا 30 درصد کاهش خواهد یافت.

سامسونگ پیش از این در ساخت گوشی گلکسی اس 8 خود از این فناوری استفاده کرد، اما در تولید نمایشگر گلکسی اس 8 پلاس و گلکسی نوت 8، تنها از لایه تاچ معمولی بهره برد؛ دلیل آن نیز تقریبا مشخص است. تامین کنندگان سامسونگ نتوانستند تا ظرفیت لازم برای تولید صفحه نمایش لمسی درون سلولی را تامین کنند؛ به همین دلیل، سامسونگ مجبور به استفاده از نمایشگرهای لمسی معمولی شد.

گفته می‌شود که غول تکنولوژی کره در هر دو صفحه نمایش گلکسی اس 9 با اندازه 5.77 اینچ و صفحه نمایش 6.22 اینچی گلکسی اس 9 پلاس از نمایشگرهای لمسی درون سلولی استفاده می‌کند. تکنولوژی یکپارچه سازی لایه لمسی Y-OCTA می‌تواند پرچمداران سال آینده سامسونگ را منحصر به فرد کند و جالب است که این شرکت تصمیم گرفته تا برای تولید این پنل‌ها فقط بر روی منابع خود حساب کند. گویا تجربه تلخ استفاده از زنجیره تامین برای تولید این پنل‌ها، سامسونگ را به تلاش بیشتری وادار کرده است.

بخش تولید نمایشگر سامسونگ در حال حاضر توان تولید ماهانه 3 الی 4 میلیون پنل را دارد. گفته می‌شود که این بخش در سال اینده بسیار گسترش خواهد یافت. پیش بینی‌ها حاکی از تولید ماهانه 10 میلیون پنل برای سال اینده است. تمام فرآیندهای تولید و ساخت اجزای داخلی توسط خودِ این کمپانی صورت خواهد گرفت.

مطمئنا با ساخت صفحه نمایش لمسی درون سلولی و کاهش هزینه‌های تولید، سود سامسونگ در آینده بیشتر از این خواهد بود.

منبع: phonearena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر