;
coinex

چند توصیه شبکه سازی حرفه ای برای مدیران موفق آینده

چند توصیه شبکه سازی حرفه ای برای مدیران موفق آینده

هر مدیر سعی دارد کسب و کار خود را به روش‌های مختلف، به موفقیت برساند یا خود را به‌عنوان یک مدیر کارآزموده معرفی کند. شبکه سازی یک روش مناسب برای رسیدن به هردوی این اهداف است. با شبکه سازی می‌توان هم کسب و کار را به قله موفقیت رساند و هم کوله‌بار مدیریت را پر از تجربه و مهارت کرد. در ادامه با تکرا همراه باشید تا این موضوع را موشکافانه‌تر بررسی کنیم.

افراد کمی هستند که بدون شبکه سازی می‌توانند از نردبان موفقیت بالا روند. اما وقتی‌که شما در نقش یک فرد اجرایی ظاهر می‌شوید، شبکه سازی تاثیر پررنگ خود را نشان خواهد داد که این تغییر نیازمند تغییر در رویکرد شما نسبت به آن خواهد بود. شبکه سازی مانند مدیریت یک‌راه مناسب برای به دست آوردن فرصت‌های ناب در آینده کاری است و همچنین می‌توانید از آن برای ایجاد نام تجاری و شهرت شخصی استفاده کنید.

شبکه سازی

اریک تای بنیان‌گذار کمپانی Reflektive دراین‌باره می‌گوید :

شبکه سازی اجرایی از معنا و مفهوم فردی خارج بوده و درواقع تداعی‌کننده توانمندسازی تیم در جهت رسیدن به اهداف سازمان است. شبکه سازی اجرایی یعنی یک رویکرد یا فلسفه برای پشتیبانی موفق شدن تیم! شبکه سازی اجرایی از مهارت‌های گرایشی بسیار هدفمندتر است.

این هفت راهنمایی شبکه سازی به شما کمک می‌کنند تا نقش خود را به‌عنوان یک مدیر اجرایی هنگام تقویت شبکه حرفه‌ای برای گسترش نفوذ خود در آن، کنترل کنید.

یک مربی خارج از حلقه خود پیدا کنید

هنگامی‌که شما در سطح اجرایی قرار می‌گیرید، تعدادی از افراد را پیدا خواهید کرد که می‌توانند شما را در سازمانتان هدایت و راهنمایی کنند. شبکه حرفه‌ای شما به‌عنوان یک مرجع برای پیدا کردن مربیان خارج از سازمان می‌تواند به شما کمک کند. این مربیان شبکه شما می‌توانند با روش یادگیری مداوم و پیشرفت حرفه‌ای و خاص به شما در رسیدن به اهداف سازمانی کمک کنند.

یک سری به شبکه خود بزنید و افراد ماهری را که می‌توانند مواردی را به شما بیاموزند پیدا کنید. فرقی نمی‌کند که آن افراد تجربه بیشتر یا مهارت بیشتری نسبت به شما داشته باشند، همیشه مواردی برای یادگرفتن وجود دارند.

همیشه آماده دریافت بازخورد از شبکه خود باشید

تای دراین‌باره می‌گوید:

شبکه سازی نیاز به روابط چهره به چهره دارد که درنهایت باعث ایجاد شدن فرصت‌هایی طلایی برای درگیر شدن و دریافت بازخوردهایی می‌شود. این فیدبک ها در ایجاد ارتباط و پیشرفت شما نقشی کلیدی را ایفا می‌کنند. جالب است بدانید که رهبران و مهندسین فناوری اطلاعات موفق برای اشتراک و دریافت بازخورد در هنگام بحث در مورد کد، معماری و طراحی استراتژی آموزش دیده‌اند. جلسات نیز می‌توانند نقش بسزایی در بهبود این نوع روابط داشته باشند.

Enterprise Digital Platform یک موتور دگرگونی دیجیتال است که در آن تمام مدیران اجرایی می‌توانند قدرت ارائه نقش خود را بیشتر کنند.

به‌جای اینکه روی رویدادهای صنعتی تکیه کنید تا به مخاطبین شبکه خود برسید، می‌توانید با تنظیم نشست‌های غیررسمی با شبکه حرفه‌ای خود این کار را راحت‌تر انجام دهید و بدون واسطه با افراد شبکه خود ارتباط برقرار کنید. این شرایط به شما کمک می‌کند که مخاطبین خود را در یک محیط با رسمیت کمتر دیدار کنید، همین امر باعث تقویت رابطه خواهد شد.

از حاشیه امنیت خارج شوید

ساختن یک شبکه از افراد حرفه‌ای و باتجربه می‌تواند بسیار عقلانی باشد، ولی شما می‌توانید با خروج از حاشیه اطمینان قلمرو خود را گسترش دهید. با اضافه کردن افرادی با نظرهای متفاوت در شبکه خود می‌توانید از ایده‌های متنوع سود ببرید.

آمی کوهن مدیر یک کسب و کار دراین‌باره می‌گوید:

شاید شما تمایل داشته باشید تا با افرادی سر صحبت را بازکنید که طرز فکری مانند شما دارند و کارهای شمارا تائید می‌کنند ولی استفاده از منتقدین و افراد با نظرهای مخالف می‌تواند موفقیت شمارا بیشتر تضمین کند. کلید اصلی برای تبدیل شدن به یک رهبر موفق، یادگیری از تجربه منتقدان و دریافت بازخورد از آن‌هاست.

زمانی که احساس راحتی می‌کنید هم به شبکه سازی ادامه دهید

اگر در نقش فعلی خود احساس راحتی می‌کنید، ممکن است فکر کنید که الان زمان کناره‌گیری از شبکه سازی و پیدا کردن یک شغل جدید است. بااین‌وجود، شبکه حرفه‌ای شما نیاز به توجه دارد تا روابط را تقویت کرده و منافع را حفظ کند.

مدیریت ارتباط

کوهن دراین‌باره می‌گوید :

منتظر شبکه خود نمانید. صحبت من در مورد یافتن یک کار جدید نیست؛ منظور من این است که دانش خود را با یادگیری و به اشتراک‌گذاری تجارب با دیگران افزایش دهید.

همیشه باید یک شبکه قوی حرفه‌ای را پرورش دهید، زیرا این کار می‌تواند بیش از یک مرجع و فرصت شغلی خوب را به شما بدهد. اگر شبکه خود را حفظ کنید، زمان پیدا کردن یک کار جدید، مجبور نیستید از ابتدا شروع کنید؛ چون شما یک پایگاه قوی از مخاطبین شبکه خود را در دسترس دارید که می‌توانید از کمک آن‌ها بهره ببرید.

یک استخر استعدادیابی بسازید

شبکه‌ای که دارید یک‌راه عالی برای حفظ مزیت رقابتی در صنعت و کسب و کار شماست و همچنین  می‌تواند یک منبع استخدام باارزش برای شما باشد. به‌عنوان یک مدیر شما نیاز خواهید داشت تا یک تیم قوی را تشکیل دهید که لازمه آن استخدام هوشمندانه خواهد بود.

مت هافمن یکی از مدیران DigitalOcean دراین‌باره می‌گوید:

با داشتن یک شبکه قوی شما می‌توانید به‌راحتی افراد خوب را مستقیم یا با پیشنهاد دیگران استخدام کنید. موقعیت‌های رده‌بالا اغلب از طریق معرفی و ارجاع پر می‌شوند. با داشتن یک شبکه قوی دست شما همیشه بازخواهد بود و می‌توانید از رقیبان خود نیز باخبر باشید.

لطف شبکه خود را جبران کنید

حفط یک شبکه قوی فقط با ایجاد سود و منفعت برای شما و شغلتان به دست نخواهد آمد، شما باید درازای خدمات شبکه، در حد توان برای آن‌ها سودمند باشید. باید کمک کردن به آن‌ها را در اولویت قرار دهید.

هافمن دراین‌باره می‌گوید:

به‌جای اینکه به خود بگویید او چه‌کاری می‌تواند برای من انجام دهد، بگویید که من می‌توانم چه چیزی از این شخص یاد بگیریم؟ فکر کنید که چه‌کاری را می‌توانید برای کمک به افراد شبکه خود بدون انتظار تلافی کردن، انجام دهید.

مدیریت

اگر که تمایل داشته باشید به دیگران بیشتر از منفعتی که برای شما دارند، سود برسانید، پس از مدتی به یک فرد مورد اعتماد و مفید تبدیل خواهید شد و آن‌ها به‌خودی‌خود تمایل پیدا می‌کنند که در کارهایتان حتی بدون درخواست شما، کمکتان کنند.

دنبال معامله نباشید

هافمن می‌گوید :

با ذهنیت فروش و معامله جلو نروید. قرار نیست که اگر به کسی کمک کردید در جواب او هم حتما به شما کمک کند. شبکه سازی یعنی هرجایی که می‌توانید به بقیه افراد کمک کنید. به جای اینکه دنبال راه‌هایی باشید که بقیه می‌توانند به شما کمک کنند، روش‌هایی را پیدا کنید که شما می‌توانید به بقیه کمک کنید.

درباره علایقشان بیشتر تحقیق کنید و آن‌ها را به افرادی که می‌شناسید معرفی کنید تا شبکه آن‌ها هم قوی شود. بهترین راه شبکه سازی، دادن ایده‌ها و درس‌هایی که گرفته‌اید به دیگران است. باید این رویکرد را در ذهن خود تداعی کنید که همیشه به دنبال یادگیری چیزهای جدید باشید و کارهای بهتر را برای کمک به دیگر افراد انجام دهید.

.

منبع: Cio

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر