;
coinex

حاشیه های رونمایی از فاز اول دولت الکترونیک ؛ اظهارات درست مدیر تلگرام/ وزیر بعدی یکی از معاونان!

حاشیه های رونمایی از فاز اول دولت الکترونیک ؛ اظهارات درست مدیر تلگرام/ وزیر بعدی یکی از معاونان!

در یازده شهریور ماه ۹۳، نقشه راه دولت الکترونیک توسط رئیس جمهور به مسئولین ابلاغ گردید. براساس آن دو نهاد رسمی کشور یعنی شورای عالی اداری و شورای عالی فناوری اطلاعات هر کدام تلاش‌هایی را براساس نقشه راه، برای تحقق دولت الکترونیک انجام دادند.

آنچه مربوط به ساختار اداری کشور بود توسط سازمان امور استخدامی کشوری و شورای عالی اداری انجام شد و آنچه که مربوط به زیرساخت و خدمات مختلفی که باید روی شبکه قرار می‌گرفت توسط شورای عالی فناوری اطلاعات انجام گرفت.

حدود ۳۵ ماه است که فعالیت‌هایی در این زمینه در حال انجام بوده و ۵۱ دستگاه در این امر مشارکت داشته‌اند و اکنون ۴۴۰ خدمت در حال بهره‌برداری است. قرار است تا در افتتاح فاز دوم دولت الکترونیک که در دهه فجر خواهد بود، دستگاه‌های بیشتری مشارکت داشته و خدمات بیشتری به مردم ارائه گردد.

در ادامه صحبت‌ها و حاشیه‌های رونمایی از فاز اول دولت الکترونیک، به اهداف دولت یازدهم اشاره شد. قرار است در این دولت همه چیز دارای شفافیت باشد و عدالت در دسترسی به اطلاعات فراموش نشود.

برای این کار خدمات و اطلاعات در بستر الکترونیکی به مردم ارائه می‌شود و اصرار دولت هم بر این است. تاکید شخص رییس جمهور و مسوولان نیز بر این است که دولت الکترونیکی و دولت همراه با هدف شفافیت و دسترسی سریع مردم به اطلاعات و خدمات راه‌اندازی شوند.

وجود این سامانه، دسترسی آزاد به اطلاعات، تبعیض و رانت را از بین می‌برد و عملا ارتباط مراجعه کننده با کارگزار قطع می‌شود.

از جمله خدمات مهمی که با محقق شدن دولت الکترونیک به مردم ارائه می‌گردد این است که همه مردم پرونده سلامت خواهند داشت که بر بستر شبکه ملی اطلاعات، عملیاتی می‌شود. همچنین در زمینه خدمات بیمه و خدمت دفترچه بیمه و… ارتباط مستقیم بین بیمه‌گر و بیمه‌گذار نیز فراهم خواهد شد.

در حاشیه‌های مراسم رونمایی از فاز اول دولت الکترونیک و دولت همراه در مورد تلگرام و سرورهای آن نیز صحبت‌هایی به میان آمد که در ادامه آن‌ها را مشاهده خواهید کرد.

صحت اظهارات مدیر تلگرام

توافقی که درباره تلگرام و سرورهای آن قرار است انجام گیرد بر این اساس است که سرورها به ایران منتقل می‌شوند، زیرا هدف این است که سی دی ان در آن قرار بگیرد تا کانال‌های پرظرفیت و پرمصرف به‌جای این که به خارج بروند و برگردند، اطلاعات آنها در همین داخل با سرعت و کیفیت بالا ذخیره و در دسترس عموم قرار گیرد و تکذیبی در این مورد صورت نگرفته است.

سرویس های جدید اینترنت

همچنین در این مراسم در مورد نحوه ارائه جدید اینترنت که منظور تبدیل آن از حالت حجم به سرعت است نیز صحبت شد.

قبل از این در ایران فروش اینترنت به صورت حجمی بود و مردم مجبور بودند مرتب حجم خریداری کنند و اپراتورها هم برای فروش حجم بیشتر سرعت را کم و زیاد می‌کردند و این در اختیار مشتریان نبود، بنابراین کمیته‌ای تشکیل شد تا این موضوع سازماندهی شود.

رویه‌ای که اکنون برای استفاده وجود دارد، با توجه به مصرف اینترنت بین‌الملل است و حجم دو برابری برای اینترنت داخل نیز در نظر گرفته شده است.

در این مدل جدید کسی که استفاده کمتری داشته باشد، هزینه کمتری نیز می‌پردازد. در حال حاضر ارائه اینترنت در دنیا نیز به همین صورت است که از خرید حجم به سمت خرید اتصال اینترنت و سرعت پیش می‌روند.

پرتاب ماهواره مغایر با برجام نیست

در این مراسم به پرتاب ماهواره سیمرغ از طریق پژوهشگاه فضایی نیز اشاره گردید. ماهواره دوستی نیز اکنون آماده پرتاب است و قرار است این ماهواره با پرتاب‌گر ایرانی به فضا پرتاب شود. پرتاب ماهواره در دنیا را متاسفانه سیاسی دانسته‌اند، اما پرتاب ماهواره مغایر با برجام نیست.

.

منبع: isna

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر