;
coinex

هر آنچه باید در مورد گلکسی نوت 8 بدانید؛ تاریخ انتشار، اخبار و شایعات

گلکسی نوت 8

تقریبا زمان زیادی به عرضه گلکسی نوت 8 نمانده است. به همین علت می‌خواهیم مروری داشته باشیم به هرچه که در مورد فبلت جدید سامسونگ می‌دانیم. با تکرا همراه شوید.

 

عرضه فبلت گلکسی نوت 8 را می‌توان یکی از بزرگ‌ترین ریسک‌های سامسونگ دانست؛ زیرا گلکسی نوت 7 با مشکلات زیادی همراه شد و درنتیجه کمپانی کره‌ای مجبور به جمع‌آوری این تلفن هوشمند از سطح بازار شد.

مشکلی اصلی گلکسی نوت 7 ناشی از باتری معیوبی بود که در این فبلت به کار رفته بود. همین امر نیز باعث می‌شد تا نوت 7 در هنگام شارژ به مشکل برخورده و منفجر شود. البته سامسونگ پس از مدتی ایراد ذکر شده را برطرف کرده و نسخه‌ی ریفبریشد شده‌ای از گلکسی نوت 7 را دوباره به بازار عرضه کرد.

در هر صورت، صحبت اصلی ما در مورد نسل بعدی این فبلت، گلکسی نوت 8 خواهد بود. در ادامه نگاهی می‌اندازیم به زمان عرضه، مشخصات سخت‌افزاری و قیمت احتمالی گلکسی نوت 8.

تقریبا می‌دانیم که گلکسی نوت 8 از چه قابلیت‌هایی و چه ویژگی‌هایی بهره می‌برد. دلیل این موضوع نیز موفقیتی است که گوشی گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس به همراه داشتند؛ بنابراین منطقی به نظر می‌رسد که سامسونگ بخواهد فبلت جدیدش را با توجه به ویژگی‌های پرچم‌داران موفقش طراحی کند.

گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس شبیه به سری نوت هستند و از ابعاد بزرگی بهره می‌برند با این تفاوت که در این گوشی‌های هوشمند به‌صورت درون‌ساختی، جایگاهی برای قلم استایلوس در نظر گرفته نشده است.

آنچه انتظار داریم این است که سامسونگ روی محصول جدیدش از تکنولوژی تمام صفحه استفاده کند و گلکسی نوت 8 نیز به قدرتمندترین فبلتی تبدیل شود که کمپانی کره‌ای تاکنون به بازار عرضه کرده است.

اما سوالاتی هنوز در ذهن ما باقی مانده که در ادامه با توجه به شایعات و گزارش‌های موجود به آنها پاسخ خواهیم داد. گلکسی نوت 8 چه زمانی عرضه می‌شود و چه برچسب قیمتی به همراه خواهد داشت؟ جواب این سوالات را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

  • گلکسی نوت 8 چیست؟ فبلت پرچم‌دار بعدی سامسونگ است.
  • چه زمانی رونمایی می‌شود؟ ۱ شهریور رونمایی و احتمالا در انتهای شهریور به بازار عرضه می‌شود.
  • چه قیمتی خواهد داشت؟ نوت 7 با قیمت ۸۵۰ دلار عرضه شد و احتمالا قیمت نوت 8 برابر یا کمی بیشتر از نوت 7 خواهد بود.

زمان عرضه گلکسی نوت 8

سامسونگ می‌خواهد در ۱ شهریور از جدیدترین محصول خود، گلکسی نوت 8 رونمایی کند. این اطلاعات از طریق ارسال دعوت‌نامه‌های رسمی سامسونگ به رسانه‌های معتبر مشخص شده است.

در مورد زمان عرضه نیز کمپانی کره‌ای اطلاعاتی را فاش کرده است مبنی بر اینکه گلکسی نوت 8 در اوایل ماه سپتامبر یا اواخر ماه شهریور به بازار عرضه می‌شود. البته این زمان برای بازارهای بزرگ در نظر گرفته شده و عرضه جهانی در مهرماه خواهد بود.

این موضوع کاملا منطقی به نظر می‌رسد. ما انتظار داریم فبلت جدید سامسونگ که مجهز به قلم استایلوس است در فصل پاییز به بازار عرضه شود. البته شایعاتی نیز وجود دارد مبنی بر اینکه نوت 8 عرضه زودهنگامی خواهد داشت تا بتواند آیفون 8 را شکست دهد.

مشخص نیست که این گفته چقدر صحت دارد ولی باید یادآوری کرد که نوت 7 نیز با چنین سیاستی زودتر از آیفون 7 به بازار عرضه شد و به دلیل اینکه مراحل آزمایشی را به درستی پشت سر نگذاشته بود به مشکل برخورد و به سامسونگ ضرر و زیان زیادی وارد کرد.

درنهایت باید گفت که زمان رونمایی از گلکسی نوت 8 مشخص است و در ۱ شهریور شاهد رونمایی از این محصول خواهیم بود. در مورد زمان عرضه نیز باید گفت که مسئولان سامسونگ به عرضه در اوایل سپتامبر اشاره کرده‌اند و هنوز خبر رسمی منتشر نشده است؛ بنابراین حدس ما نیز این است که عرضه زودهنگامی در کار نخواهد بود.

شواهدی نشان می‌دهد که اپراتورهای آمریکا، انگلستان و استرالیا برای عرضه گلکسی نوت 8 به مشتریانشان آماده می‌شوند. این موضوع نشان می‌دهد که این سه کشور در میان لیستی قرار دارند که فبلت جدید سامسونگ ابتدا در این کشورها عرضه می‌شود.

نمایشگر سامسونگ گلکسی نوت 8

مهم‌ترین اطلاعات لو رفته:

  • رزولوشن 4K با بهره‌گیری از تکنولوژی Pixel-sense
  • نمایشگری با ابعاد ۶.۴ اینچ
  • مجهز به تکنولوژی Infinity Display

گلکسی نوت 8 بار دیگر به‌عنوان محصولی شناخته خواهد شد که از نمایشگری با کیفیت بسیار بالا برخوردار است. البته این موضوع به دلیل ابعاد نمایشگر نخواهد بود؛ بلکه به دلیل استفاده از تکنولوژی به نام Pixel-dense است.

نوت 8 انتظار می‌رود که اولین فبلتی از سامسونگ باشد که مجهز به نمایشگری با رزولوشن 4K است؛ اما سوال این است که چرا به فبلتی با نمایشگر 4K نیازمندیم؟ باید گفت که گوشی

گوشی گلکسی اس 8 و گکلاس 8 پلاس حتی زمانی که رزولوشن آنها را به فول اچ‌دی کاهش می‌دهیم باز هم کیفیت خروجی بالایی دارند.

پاسخ این سوال به استفاده از هدست واقعیت مجازی سامسونگ گیر وی‌آر برمی‌گردد. استفاده از نمایشگری با رزولوشن 4K می‌تواند به کاربر اجازه دهد که محتوای واقعیت مجازی را با کیفیت بالایی مشاهده کند و تجربه به‌مراتب بهتری داشته باشد. زمانی که نمایشگر با فاصله‌ای کمتر از ۵ سانتی‌متر در مقابل چشمان کاربر قرار می‌گیرد هرچه تراکم پیکسلی بالاتر باشد کیفیت تصاویر خروجی نیز بهتر خواهد بود.

ابعاد نمایشگر گلکسی نوت 8 چه مقدار خواهد بود؟ از زمان عرضه گلکسی نوت 3 شاهد استفاده از نمایشگری با ابعاد ۵.۷ اینچ در فبلت‌های پرچم‌دار سامسونگ بودیم؛ اما به نظر می‌رسد که گلکسی نوت 8 این سنت را خواهد شکست.

آنچه به نظر می‌رسد این است که گلکسی نوت 8 مجهز به نمایشگری با ابعاد ۶.۲ اینچ یا بزرگ‌تر است؛ زیرا بعید است که ابعاد نمایشگر این فبلت از گلکسی اس 8 پلاس کوچک‌تر باشد.

بهترین احتمال برای ابعاد نمایشگر گلکسی نوت 8 از نظر ما ۶.۴ اینچ است. در این مورد شایعاتی نیز وجود دارد که صحت این گفته را بالاتر می‌برد. شایعاتی نیز وجود دارد که طبق آنها گلکسی نوت 8 از یک نمایشگر اولد با رزولوشن QHD برخوردار است و حاشیه بسیار کمی در لبه‌های نمایشگر وجود دارد. در شایعه‌ی دیگری نیز به برخورداری فبلت جدید سامسونگ از نمایشگری به ابعاد ۶.۳ اینچ اشاره شده است.

یکی از تکنولوژی‌هایی که معتقدیم در گلکسی نوت 8 وجود دارد برخورداری از نمایشگر بی‌کران یا Infinity Display است. این تکنولوژی که سامسونگ آن را نمایشگری با کمترین حاشیه ممکن می‌خواند امکانی به وجود می‌آورد که فبلت از نسبت تصویر ۱۸.۵ به ۹ برخوردار باشد.

از مواردی که انتظار داریم در گلکسی نوت 8 شاهد آن باشیم بالاتر رفتن نسبت نمایشگر به بدنه است. تصویری نیز در این زمینه منتشر شده است که صحت این موضوع را تایید می‌کند.

رندر گلکسی نوت 8

در تصویر دیگری به ما اجازه داده می‌شود تا نگاهی به طراحی و شکل ظاهری گلکسی نوت 8 بیندازیم. البته باید گفت که هنوز سامسونگ صحت این تصاویر را تایید یا رد نکرده است.

رندر گلکسی نوت 8

در شایعاتی نیز به این موضوع اشاره شده است که گلکسی نوت 8 اولین گوشی هوشمند تاشوی سامسونگ خواهد بود. البته احتمال اینکه این موضوع صحت داشته باشد بسیار پایین است.

سامسونگ گویا می‌خواهد در سال ۲۰۱۷ دو گوشی هوشمند معرفی کند که تاشو هستند؛ اما بعید به نظر می‌رسد که این محصولات را پرچم‌داران کمپانی کره‌ای تشکیل دهند. پتنت‌هایی نیز در فضای مجازی منتشر شده است که به گلکسی نوت 9 منتسب شده‌اند؛ اما نمی‌توان به این گفته‌ها اکتفا کرد.

تصاویر گلکسی نوت 8

یکی از گوشی‌های هوشمند تاشو که سامسونگ معرفی خواهد کرد گلکسی ایکس نام دارد که به‌صورت نسخه آزمایشی است و برای تولید انبوه و عرضه به بازار در نظر گرفته نشده است. هدف از ساخت چنین محصولی، ارزیابی نظر کاربران است تا کمپانی کره‌ای متوجه شود کاربران آیا به خرید گوشی هوشمند تاشو علاقه دارند یا خیر.

تصویر پتنت گلکسی نوت 8

بهترین حدسی که می‌توان در حال حاضر زد این است که سامسونگ گوشی هوشمند تاشو را برای سال ۲۰۱۸ در نظر بگیرد. حتی امکان دارد نسخه‌ای از گلکسی نوت 9 معرفی شود که دارای نمایشگر تاشو است.

طراحی گلکسی نوت 8

مهم‌ترین اطلاعات لو رفته:

  • استفاده از پنل شیشه‌ای منحنی در جلو و پشت نوت 8
  • وجود برآمدگی در دوربین اصلی

تقریبا می‌توان انتظار داشت که گلکسی نوت 8 از همان طراحی ظاهری برخوردار باشد که در گلکسی اس 8 پلاس مشاهده کرده بودیم؛ بدنه‌ای که ترکیبی از شیشه و فلز است و از لبه‌های بدون حاشیه بهره می‌برد. همچنین جایگاهی نیز برای قلم استایلوس تعبیه شده است که در گوشی گلکسی اس 8 پلاس وجود نداشت.

تکنولوژی نمایشگر بی‌کران سامسونگ تنها به سری گلکسی اس محدود نمی‌شود و از طریق تصاویر رندر شده‌ای که اخیرا منتشر شده‌اند می‌توانید استفاده از این تکنولوژی در گلکسی نوت 8 را مشاهده کنید.

در رندرها می‌توان فبلتی را مشاهده کرد که به گلکسی اس 8 شباهت دارد. این فبلت از پنل شیشه‌ای در جلو و پشت خود برخوردار است و نمایشگر نیز تقریبا از حاشیه‌ای بهره نمی‌برد. در پشت گلکسی نوت 8 می‌توان برآمدگی دوربین اصلی را مشاهده کرد. ابعاد گوشی هوشمند ۱۶۲.۴ در ۷۴.۵ به ضخامت ۸.۴ میلی‌متر ذکر شده است که البته زمانی که به برآمدگی گوشی می‌رسد ضخامت به ۹.۵ میلی‌متر تغییر می‌یابد.

البته هنوز نمی‌توان تصمیم نهایی را گرفت زیرا ممکن است این تصاویر رندر شده متعلق به محصول نهایی نباشند و شاهد تغییراتی در نسخه نهایی گلکسی نوت 8 باشیم.

در یکی از اطلاعاتی که توسط حساب کاربری توییتر سامسونگ فاش شده است به بهره بردن گلکسی نوت 8 از تراشه جدید اکسینوس 8895 اشاره شده که سبب می‌شود گلکسی نوت 8 به قدرتمندترین گوشی هوشمندی تبدیل شود که کمپانی کره‌ای می‌خواهد آن را به بازار عرضه کند. در کنار این اطلاعات، تصویر رندر شده‌ای نیز وجود دارد.

در مورد طراحی می‌توان مشاهده کرد که میزان حاشیه‌ی موجود در اطراف نمایشگر گلکسی نوت 8 نسبت به آنچه در گوشی گلکسی اس 8 یا گلکسی اس 8 پلاس دیدیم به مراتب کمتر خواهد بود. در لبه‌های گوشی هوشمندی که در رندر نشان داده شده است دکمه‌ای وجود ندارد که همین امر نشان‌دهنده‌ی نسخه آزمایشی بودن این محصول را نشان می‌دهد.

در آخرین رندری که از گلکسی نوت 8 منتشر شده است امکانی برای ما فراهم شده تا بتوانیم نگاهی به کامل با فبلت جدید سامسونگ انداخته و با طراحی این محصول بیشتر آشنا شویم. البته نمی‌توان به این تصویر بسنده کرد و در مورد طراحی نهایی گلکسی نوت 8 نظر داد؛ زیرا ممکن است با آنچه در یکم شهریور معرفی می‌شود تفاوت بسیاری داشته باشد.

با این حال، در تمامی تصاویر و اطلاعاتی که از گلکسی نوت 8 منتشر شده است نکته‌ای مشترک وجود دارد. در این شایعات به اینکه گلکسی نوت 8 از گلکسی اس 8 پلاس نیز بزرگ‌تر بوده و نمایشگر بزرگ‌تری دارد اشاره شده است. علاوه بر آن، وجود جایگاهی برای قلم استایلوس و همچنین استفاده از ترکیب دوربین دوگانه تایید شده است.

تصویر رندر کاملی از گلکسی نوت 8

در گزارش‌هایی دیگری به این موضوع اشاره شده که گلکسی نوت 8 از دکمه‌ی خانه فیزیکی برخوردار نیست. درواقع نمایشگر گلکسی نوت 8 نسبت به لمس کاربر و میزان فشاری که به صفحه نمایشگر وارد می‌شود حساس بوده و می‌تواند فرمان‌های مختلفی را دریافت کند.

چنین قابلیتی در گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس نیز وجود داشت؛ اما تنها به دکمه خانه محدود می‌شد. این قابلیت شبیه به قابلیت لمس سه‌بعدی است که در آیفون‌های اپل وجود دارد.

در هر صورت، یکی از مواردی که علاقه داریم سامسونگ به گلکسی نوت 8 اضافه کند ادغام سنسور اثرانگشت با نمایشگر است. در یکی از نمونه‌های اولیه که از گلکسی اس 8 منتشر شد به این موضوع اشاره شده و می‌توان حدس زد که شاید سامسونگ روشی برای ادغام حسگر اسکنر اثرانگشت با نمایشگر را یافته است؛ زیرا در تصاویر می‌شود مشاهده کرد که نمونه آزمایشی فاقد جایگاهی برای حسگر اسکنر اثرانگشت است.

در گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس، اسکنر اثرانگشت در پشت و درست زیر دوربین قرار گرفته است. استفاده از این حسگر برای بعضی از کاربران شاید سخت باشد؛ اما در صورتی که اسکنر اثرانگشت با نمایشگر ادغام شود در هر شرایطی می‌توان به آن دسترسی داشت.

درنهایت باید گفت که انتظار نمی‌رود تفاوت زیادی از نظر طراحی میان گلکسی نوت 8 و گلکسی اس 8 پلاس وجود داشته باشد که این موضوع می‌تواند برای کاربران خوشحال کننده نیز باشد؛ زیرا گلکسی اس 8 پلاس از زیبایی ظاهری بالایی برخوردار است.

رنگ‌بندی‌های گلکسی نوت 8

در صورتی که علاقه‌مند به خرید گلکسی نوت 8 باشید سوالی که برایتان مهم خواهد بود رنگ‌بندی‌های این فبلت است. به نظر می‌رسد که گلکسی نوت 8 با توجه به بازارهای دنیا در رنگ‌های مختلفی عرضه می‌شود.

رنگ‌بندی‌های گلکسی نوت 8

با این حال انتظار داریم که گلکسی نوت 8 را حداقل در رنگ‌هایی مانند آبی پر رنگ، خاکستری ارکیده‌ای و سیاه مشاهده کنیم. همانطور که گفتیم سامسونگ محصول جدیدش را با توجه به بازار مد نظرش در رنگ‌بندی‌های مختلفی عرضه می‌کند و ممکن است بعضی از رنگ‌بندی‌ها برای بازار ایران در نظر گرفته نشود.

دوربین گلکسی نوت 8

مهم‌ترین اطلاعات لو رفته:

  • ترکیب دوربین دوگانه
  • زوم اپتیکال 3x
  • بهره بردن از لنزهایی با زاویه عریض

سامسونگ به دنبال به‌روزرسانی دوربین اصلی است که در تلفن‌های هوشمندش استفاده می‌کند و به نظر می‌رسد که گلکسی نوت 8 محصولی باشد که از این به‌روزرسانی بهره خواهد برد.

در گلکسی اس 7، گلکسی اس 7 اج، گلکسی نوت 7، گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس از یک دوربین با سنسور ۱۲ مگاپیکسلی استفاده شده بود و به نظر می‌رسد که زمان ارتقای این سنسور رسیده است.

با وجود اینکه این سنسور توانسته توانایی‌های خودش و کیفیت بالای تصاویر ثبت شده را نشان دهد؛ اما انتظار داریم که سامسونگ این سنسور را در گلکسی نوت 8 استفاده نکند. در گلکسی نوت 8 قرار است از یک دوربین با ترکیب دوگانه استفاده شود.

دوربین گلکسی نوت 8

این دوربین دوگانه متشکل از دو لنز است. لنز اول، ۱۲ مگاپیکسلی است و از زاویه عریض بهره می‌برد. در کنار آن، یک لنز تله‌فوتو ۱۳ مگاپیکسلی قرار دارد. از ترکیب این دو لنز کاربر می‌تواند از قابلیت زوم اپتیکال 3x بهره ببرد.

این اطلاعات با آنچه سامسونگ در گذشته منتشر کرده بود تطابق دارد. طبق این اطلاعات گلکسی نوت 8 از قابلیتی بهره می‌برد که در ال‌جی جی 6 نیز از آن استفاده شده بود و نسبت به زوم اپتیکال 2x استفاده شده در آیفون 7 پلاس توانمندتر است.

در هردو دوربین از قابلیت تثبیت کننده اپتیکال تصاویر استفاده شده است تا به بالاتر رفتن کیفیت تصاویر کمک کنند. دوربین جلو یا دوربین سلفی نیز شاهد تغییرات مثبتی خواهد بود و به جای دوربین ۵ مگاپیکسلی از یک دوربین ۸ مگاپیکسلی استفاده خواهد شد.

در مورد دوربین اصلی شایعاتی نیز وجود دارد که از دو سنسور ۱۲ مگاپیکسلی استفاده می‌شود که هنوز توسط سامسونگ تایید یا رد نشده است. البته استفاده از دوربینی با ترکیب دوگانه بارها در شایعات و گزارش‌ها تایید شده و حتی تصاویر رندرشده‌ای نیز منتشر شده که وجود ترکیب دوربین دوگانه را تایید می‌کنند.

باتری گلکسی نوت 8

مهم‌ترین اطلاعات لو رفته:

  • استفاده از باتری با ظرفیت ۳۳۰۰ میلی‌آمپرساعت

با توجه به مشخصات سخت‌افزاری که گلکسی نوت 8 دارد بهره بردن از یک باتری با ظرفیت بالا نیز جایی تعجبی نخواهد داشت. این در حالی است که محصولاتی مانند ایسوس ذن‌فون مکس از باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت برخوردار هستند و می‌توان انتظار داشت که سامسونگ نیز باتری با ظرفیت بالا برای جدیدترین فبلت خود تعبیه کند.

با این حال، سامسونگ به‌شدت روی میزان باتری برای جدیدترین فبلتش حساس است که البته منطقی نیز به نظر می‌رسد. علت شکست گلکسی نوت 7 در بازار به خاطر بهره بردن از باتری معیوب بود و سامسونگ نیز به دنبال استفاده از باتری مناسبی برای جدیدترین محصولش است تا به سرنوشت نوت 7 دچار نشود.

درواقع باتری گلکسی نوت 8 نه‌تنها باید ایمن باشد بلکه کاربران و خریداران را نیز متقاعد کند که خطری شامل حال آنها نخواهد شد. به همین دلیل سامسونگ ممکن است تصمیم بگیرد که از باتری با ظرفیت پایین استفاده کند. در شایعاتی نیز به این موضوع اشاره شده است و حدس زده شده که ظرفیت باتری گلکسی نوت 8 تنها ۳۳۰۰ میلی‌آمپرساعت باشد.

سیستم‌عامل و سخت‌افزار گلکسی نوت 8

مهم‌ترین اطلاعات لو رفته:

  • پردازنده‌ای ۸ هسته‌ای با فرکانسی بیش از ۳ گیگاهرتز
  • سیستم‌عامل اندروید 7 نوقا
  • حافظه ذخیره‌سازی ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایتی

به نظر می‌رسد که گلکسی نوت 8 سخت‌افزاری شبیه به گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس دارد با این تفاوت در میزان حافظه رم تغییراتی اعمال شده است.

جدیدترین تلفن هوشمند سامسونگ نیز مانند سری گلکسی اس در دو نوع عرضه می‌شود. مدل اول مجهز به تراشه اسنپدراگون 835 است و برای بازارهای چین و آمریکا در نظر گرفته شده و برای بازارهای دیگر دنیا مدلی با تراشه اکسینوس 8895 عرضه می‌شود.

تراشه گلکسی نوت 8

تفاوتی که میان گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس با گلکسی نوت 8 وجود خواهد داشت افزایش میزان حافظه رم است. در نوت 8 میزان حافظه از ۴ به ۶ گیگابایت خواهد رسید. استفاده از میزان حافظه رم بیشتر به این معنی است که می‌توان همزمان از برنامه‌های متعددی استفاده کرده و نیاز به بستن آنها نداشت.

از قابلیت‌هایی که اندروید 7 دارد امکان کار به چند برنامه به‌صورت همزمان است و نمایشگر بزرگ نوت 8 به استفاده از این قابلیت کمک می‌کند. سامسونگ برای اینکه گوشی هوشمند جدیدش در استفاده از چنین ویژگی با مشکل مواجه نشود میزان حافظه رم را افزایش داده است که کار منطقی و درستی به نظر می‌رسد.

انتظار می‌رود که گلکسی نوت 8 همراه با حافظه داخلی ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایتی عرضه شود. طبیعتا گزینه دوم برای کاربران انتخاب بهتری خواهد بود؛ اما اگر نیاز به حافظه زیادی برای ذخیره اطلاعاتتان ندارید حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی گزینه‌ی بهتر و ارزان‌تری برای شما است.

سامسونگ TouchWiz را به Samsung Experience تغییر داده است که با استقبال کاربران روبه‌رو شد. انتظار داریم نوت 8 مجهز به سیستم‌عامل اندروید 7.1.1 باشد و رابط کاربری سازگار با این نسخه از اندروید روی نوت 8 وجود داشته باشد.

البته بهره بردن از اندروید 8 یا اندروید O گزینه‌ی بهتری برای نوت 8 خواهد بود؛ اما بعید به نظر می‌رسد که تا قبل از عرضه گوشی هوشمند پیکسل 2 محصول دیگری مجهز به این سیستم‌عامل باشد.

قابلیت‌های دیگر گلکسی نوت 8

مهم‌ترین اطلاعات لو رفته:

  • قلم استایلوس به همراه یک بلندگو
  • حسگر اسکنر اثرانگشت ادغام شده با نمایشگر
  • اسکنر عنبیه چشم
  • هوش مصنوعی بیکسبی 2.0

در مورد ادغام حسگر اسکنر اثرانگشت با نمایشگر در مورد گوشی گلکسی اس 8 نیز شایعات فراوانی منتشر شد و ما منتظر صورت گرفتن این موضوع بودیم؛ اما این اتفاق رخ نداد و حسگر اسکن اثرانگشت در پشت گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس قرار گرفت.

با این حال شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه حسگر اسکنر اثرانگشت گلکسی نوت 8 با نمایشگر این فبلت ادغام شده است. تصاویر رندر شده‌ای نیز که تاکنون منتشر شده از این تئوری پشتیبانی می‌کنند. علاوه بر آن می‌توان از رندرها متوجه شد که بلندگوهای گلکسی نوت 8 توسط کمپانی AKG تقویت شده است و خروجی صدای نوت 8 می‌تواند کیفیت مطلوبی داشته باشد.

دوربین گلکسی نوت 8

در صورتی که سامسونگ نتواند ادغام حسگر اسکنر اثرانگشت با نمایشگر را در گلکسی نوت 8 محیا سازد به احتمال زیاد مانند گلکسی اس 8 شاهد استفاده از این حسگر در پشت نوت 8 خواهیم بود. با این تفاوت که فاصله بیشتری با دوربین اصلی دارد تا کاربر زمانی که خواست به حسگر دسترسی داشته باشد اشتباها دوربین اصلی را لمس نکند.

قلم استایلوس یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های گلکسی نوت 8 به شمار می‌رود و دلیلی می‌تواند باشد که بعضی از کاربران نسبت به خرید گلکسی اس 8 یا گلکسی اس 8 پلاس خودداری کرده و منتظر آمدن جدیدترین فبلت ساخت کمپانی کره‌ای هستند.

به نظر می‌رسد که قلم استایلوس مجهز به یک بلندگوی درون‌ساختی است. این موضوع بر اساس انتشار جزئیات یک پتنت نتیجه‌گیری شده است. در صورتی که این موضوع صحت داشته باشد برای ما هنوز مشخص نیست که کارایی این بلندگو چه بوده و به چه دلیل قلم استایلوس نیازمند یک بلندگوی درون‌ساختی است. البته موارد دیگری نیز در مورد قلم استایلوس وجود دارد مانند امکان لرزش قلم.

پتنت قلم گلکسی نوت 8

یکی دیگر از امکاناتی که در گلکسی نوت 8 وجود خواهد داشت امکان اسکن عنبیه چشم است که برای باز کردن گوشی هوشمند از حالت قفل استفاده می‌شود. با وجود گزارش‌هایی مانند امکان هک شدن این اسکنر، به نظر می‌رسد که سامسونگ زمان کافی برای جلوگیری از این‌گونه هک‌ها را داشته است و باید دید چه قابلیت‌هایی به اسکنر عنبیه چشم اضافه می‌شود.

از دیگر قابلیت‌ها و امکاناتی که گلکسی نوت 8 خواهد داشت گواهی IP68، درگاه حافظه برای اتصال کارت میکرو اس‌دی، قابلیت شارژ سریع از طریق درگاه USB-C و همچنین شارژ بی‌سیم است.

سامسونگ در مورد هوش مصنوعی بیکسبی گفته است که از این هوش مصنوعی در گلکسی نوت 8 نیز استفاده می‌شود و نسبت به آنچه در گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس وجود داشت امکانات بیشتری خواهد داشت.

یکی از امکاناتی که همراه با بیکسبی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد ایرپادهایی است که از این هوش مصنوعی برخوردار هستند. گویا این ایرپادها همراه با گلکسی نوت 8 فروخته می‌شوند.

قیمت گلکسی نوت 8

مهم‌ترین اطلاعات لو رفته:

  • ممکن است از ۱۰۰۰ دلار گران‌تر باشد

آنچه تاکنون از گلکسی نوت 8 می‌دانیم حاکی از این است که مدلی بهتر از گلکسی اس 8 پلاس در دست ساخت است که امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بیشتری دارد و از بعضی نظر نیز توانمندتر از اس 8 پلاس ظاهر می‌شود؛ بنابراین بعید نیست که قیمت این محصول نیز بالاتر از اس 8 پلاس باشد.

ایوان بلاس، یکی از افشاگران معروف در مورد قیمت احتمالی گلکسی نوت 8 گفته که این محصول در حدود ۱۱۲۰ دلار قیمت خواهد داشت. در صورتی که این قیمت صحت داشته باشد بهتر است که از هم‌اکنون به دنبال پس‌انداز پول‌هایتان باشید.

در گزارش‌های دیگر نیز به قیمتی بین ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ دلار برای جدیدترین فبلت سامسونگ اشاره شده است. این در حالی است که گلکسی اس 8 پلاس از قیمت ۸۲۵ دلاری برخوردار بود و گلکسی نوت 7 نیز با قیمت ۸۵۰ دلار روانه بازار شد و به نظر نمی‌رسد اضافه شدن به حافظه رم یا بهره بردن از ترکیب دوربین دوگانه باعث شود که قیمت گلکسی نوت 8 به این میزان افزایش یابد.

آنچه ما حدس می‌زنیم گران بودن گلکسی نوت 8 نسبت به قیمت ابتدایی نوت 7 و اس 8 پلاس است؛ اما بعید به نظر می‌رسد که قیمت این محصول تفاوت بسیاری با نسل پیشینش داشته باشد و اندکی گران‌تر خواهد بود.

آیا باید گلکسی نوت 8 را بخریم؟

باید گفت که گلکسی نوت 8 مشتریان خاصی دارد که علاقه‌مند به استفاده از قلم استایلوس هستند. برای این افراد صبر کردن برای عرضه گلکسی نوت 8 ارزشمند است.

گلکسی نوت 8

با این حال، اگر بخواهید گلکسی اس 8 پلاس خریداری کنید چیزهای زیادی را از دست نخواهید داد؛ زیرا اس 8 پلاس بسیاری از قابلیت‌های نوت 8 را دارد. از طرفی برای کسانی که علاقه‌مند به خرید گلکسی نوت 8 باشند باید بگوییم که نوت 8 مجهز به حافظه رم ۶ گیگابایتی و رزولوشن 4K خواهد بود که تجربه کار با هدست واقعیت مجازی Gear VR را لذت بخش‌تر می‌کند.

اگر به قلم استایلوس، تجربه بهتر در واقعیت مجازی و ارتقای سخت‌افزاری در نوت 8 علاقه‌ای ندارید، گلکسی اس 8 پلاس می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد در غیر این صورت باید تا زمان عرضه گلکسی نوت 8 صبر کنید.

در ادامه به بعضی از مواردی می‌پردازیم که علاقه داریم در گلکسی نوت 8 مشاهده کنیم:

۱. ارزان‌تر بودن نسبت به قیمت شایعه شده

در مورد گلکسی نوت 7 باید گفت که این محصول برای بسیاری از کاربران گران‌قیمت بود و اگر نسل بعدی این تلفن هوشمند بخواهد با قیمت به مراتب بیشتری به بازار عرضه شود تعداد کسانی که قادر به خرید این محصول هستند بسیار کم خواهد بود.

با وجود سخت‌افزار قدرتمند و امکاناتی که به گلکسی نوت 8 اضافه شده قیمت احتمالی این تلفن هوشمند به‌قدری بالا است که بسیاری از کاربران توانایی خرید آن را ندارند.

۲. بهره بردن از ۶ گیگابایت حافظه رم

اکثر پرچم‌داران فعلی دارای حافظه رم ۴ گیگابایتی هستند و کمتر گوشی هوشمندی را می‌توان یافت که مانند وان‌پلاس 3 از حافظه رم بالاتری برخوردار باشد.

عرضه گلکسی نوت 8 به بازار جهانی با بهره بردن از حافظه رم ۶ گیگابایتی می‌تواند این روند را بشکند و کاربران بتوانند به سخت‌افزار قدرتمندتری دسترسی داشته باشند.

تجربه واقعیت مجازی نیازمند سخت‌افزار قدرتمند نیز هست و سامسونگ اگر می‌خواهد در این زمینه قدمی بردارد بهتر است که تلفن هوشمندی با قدرت سخت‌افزاری بالا روانه بازار کند.

۳. نمایشگری با رزولوشن 4K

یکی دیگر از مواردی که برای تجربه بهتر واقعیت مجازی به آن نیازمند هستیم، داشتن نمایشگری با رزولوشن بالا است تا نرخ تراکم پیکسلی نیز بالاتر رود. این کار باعث خواهد شد تا کیفیت تصاویر بالاتر رفته و کاربر بتواند تجربه بهتری از تماشای محتوای واقعیت مجازی داشته باشد.

گلکسی نوت 8

۴. دکمه‌هایی با حساسیت کمتر

این موضوع مشکلی بود که در گلکسی نوت 7 حس می‌شد. این فبلت دکمه‌های حساسی داشت و همین امر نیز باعث می‌شود که کاربر به‌صورت غیرعمدی دکمه‌ها را فشرده و دستورات ناخواسته‌ای صادر شود.

به همین علت بهتر است که میزان حساسیت دکمه‌های گلکسی نوت 8 نسبت به نوت 7 کمتر باشد تا با این‌گونه از مشکلات مواجه نشویم.

۵. نمایشگر منعطف

درواقع باید گفت که نمایشگر منعطف برای گلکسی نوت 8 اتفاق نخواهد افتاد؛ اما علاقه داریم که محصولی با نمایشگر منعطف عرضه شود که امکان کار با قلم استایلوس نیز داشته باشد.

گلکسی نوت 8

۶. نمایشگر بدون حاشیه

سامسونگ در گوشی گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس توانسته تا حد زیادی میزان حاشیه‌های موجود در اطراف نمایشگر را کم کند؛ اما سامسونگ می‌تواند میزان بیشتری از حاشیه‌های باقیمانده را کاهش دهد. این کار باعث خواهد شد تا بتوان نمایشگری بزرگ را در تلفن هوشمند قرار داد آن هم بدون آنکه ابعاد گوشی هوشمند افزایش یابد.

۷. بهره بردن از یک زبان طراحی جدید

باید گفت که زبان طراحی گوشی گلکسی اس 8 بسیار زیبا است و یک محصول چشم‌نواز را در اختیار ما قرار داده است؛ اما بهره بردن دو پرچم‌دار از یک زبان طراحی مشابه از ارزش آنها می‌کاهد.

درواقع اگر گلکسی نوت 8 شبیه به گلکسی اس 8 باشد به این حالت برداشت می‌شود که نوت 8 درواقع یکی از مدل‌های گلکسی اس 8 است با این تفاوت که مجهز به قلم استایلوس و دوربین دوگانه خواهد بود.

منبع: Techradar

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر