;
coinex

مقایسه گوشی ال جی جی 6 با اچ تی سی یو 11 ؛ مقایسه پرچمداران بزرگ

مقایسه گوشی ال جی جی 6 با اچ تی سی یو 11
امروز قصد داریم تا مقایسه گوشی ال جی جی 6 با اچ تی سی یو 11 را انجام دهیم، نبردی بزرگ از دو گوشی هوشمند پرچمدار که نسبتا قدرت‌های یکسانی دارند.

در حالی که ال جی جی 6 گوشی پرچمدار جدیدی از یک کمپانی کره‌ای است، اچ تی سی یو 11 از تایوان در این مقایسه انتخاب شده است. اگرچه هر دو دستگاه در سال جاری معرفی و وارد بازار گوشی‌های هوشمند شده‌اند، اما ال جی جی 6 در واقع از تراشه سال قبل استفاده می‌کند و این در حالی است که اچ تی سی یو 11 به آخرین تراشه از اسنپدراگون کوالکام مجهز شده است. با این وجود و بر روی کاغذ، اچ تی سی U 11 فعلا یک گام از رقیب کره‌ای خود جلو افتاده است.

هنوز برای پیش بینی برنده مقایسه گوشی ال جی جی 6 با اچ تی سی یو 11 زود است، اجازه دهید تا در ابتدا مشخصات هر کدام از این گوشی‌ها را بررسی کرده و سپس برنده این رقابت را تعیین کنیم.

مشخصات ال جی جی 6

ال جی جی 6

ال جی جی 6 یک گوشی هوشمند تمام عیار با طراحی بسیار عالی و ساختاری فوق‌العاده مناسب و قدرتمند است، اما آن چیزی که این دستگاه را سودآور نشان می‌دهد، برچسب قیمتی آن است. قیمت ال جی جی 6 حقیقتا به طور قابل توجهی پایین‌تر از آن چیزی است که نشان می‌دهد.

این اسمارت فون دارای صفحه نمایش LCD فول ویژن 5.7 اینچی با کیفیت تصویری کواد اچ دی پلاس (رزولوشن 1440 در 2880 پیکسل) با نسبت تصویر غیرمعمول 2:1 بوده که بخش بازاریابی ال جی آن را نسبت تصویری 18:9 معرفی کرده است. اسنپدراگون 821 کوالکام قدرت پردازشی این اسمارت فون را تامین می‌کند. پردازنده‌ای 4 هسته‌ای که شامل دو هسته با سرعت 1.6 گیگاهرتز بوده و دو هسته دیگر با سرعت کلاک 2.35 گیگاهرتز کار می‌کنند.

این پردازنده در کنار پردازنده گرافیکی آدرنو 530 قرار گرفته است. 4 گیگابایت حافظه رم از نوع DDR4 و 32، 64 یا 128 گیگابایت حافظه داخلی، فضای ذخیره‌سازی نسخه‌های مختلف آن را شامل می‌شود. این مقدار از حافظه از طریق کارت میکرو اس دی تا 2 ترابایت قابل ارتقا خواهد بود.

موبایل ال جی جی 6 با سیستم دوربین دوگانه در پنل پشت همراه شده است. دوربین دوگانه شامل یک سنسور 13 مگاپیکسلی با دهانه دیافراگم f/1.8 بوده که به لرزشگیر اپتیکال سه محوره و فوکوس خودکار فاز تشخیص مجهز است. سنسور دیگر این دوربین دوگانه نیز 13 مگاپیکسلی است، اما لنزهای زاویه باز و دهانه دیافراگم f/2.4 ساختار این سنسور را تشکیل می‌دهد.

با این حال، این دو دوربین مستقل از یکدیگر عمل کرده و کاربران می‌توانند انتخاب کنند که د رهنگام عکاسی کدام سنسور مورد استفاده قرار بگیرد. در پنل جلویی ال جی جی 6 یک سنسور 5 مگاپیکسلی با دهانه دیافراگم f/2.2 نقش دوربین سلفی را بازی می کند.

در حالی که ماژول دوربین دوگانه می‌تواند ویدیوهایی باکیفیت 2160p را با سرعت 30 فریم بر ثانیه و ویدیوهای فول اچ دی (1080p) را با 60 فریم بر ثانیه ضبط کند، دوربین سلفی جلو قادر است تا تنها با سرعت 30 فریم بر ثانیه ویدیوهایی با کیفیت فول اچ دی بگیرد.

این دستگاه همچنین دارای یک اسکنر اثر انگشت در پنل جلویی است. باتری 3300 میلی‌آمپر ساعتی آن، قطع به یقین از نسل قبلی آن، ال جی جی 5 که با باتری 2800 میلی‌آمپر ساعتی معرفی شد، بهتر است. به لطف اسنپدراگون 821 کوالکام، باتری ال جی جی 6 از شارژ سریع Quick Charge 3.0 پشتیبانی می‌کند.

این گوشی هوشمند با 7.9 میلی‌متر ضخامت، 71.9 میلی‌متر پهنا و 148.9 میلی‌متر درازا، چیزی در حدود 163 گرم وزن دارد. از لحاظ نرم افزاری، ال جی جی 6 با اندروید 7.0 نوقا عرضه شده و انتظار می‌رود که با رسیدن اندروید O، به این سیستم عامل جدید گوگل آپدیت شود. گوشی ال جی جی 6 به همراه چند گوشی هوشمند دیگر، جز معدود دستگاهی است که به همراه نسل اول گوشی گوگل پیکسل با دستیار گوگل از جعبه خارج می شود.

برای آن که مقایسه گوشی ال جی جی 6 با اچ تی سی یو 11 به بهترین شکل انجام شود، اکنون نوبت به بررسی مشخصات گوشی اچ تی سی یو 11 است.

مشخصات اچ تی سی یو 11

اچ تی سی یو 11

اچ تی سی یو 11 دستگاهی با مشخصات سخت افزاری رده بالا و یک نرم افزار واقعا شسته و رفته است، اما اولین چیزی که در این گوشی خودنمایی می‌کند، طراحی منحصر به فرد آن است که با نام Liquid Surface شناخته می شود. این طراحی باعث شده که آخرین پرچمدار اچ تی سی ظاهری متمایز از دیگر پرچمداران بازار داشته باشد.

این دستگاه با زبان طراحی متفاوتی که از پیش در مدل‌های اچ تی سی یو اولترا (U Ultra) و یو پلی (U Play) به کار گرفته شده، طراحی شده است. ظاهری فلزی که در پنل پشتی با طراحی شیشه ای رخ نشان می‌دهد. برخلاف گوشی ال جی جی 6، نمایشگر این اسمارت فون از نسبت تصویر معمول 16:9 برخوردار است. سنسور اثر انگشت به صورت یکپارچه در دکمه فیزیکی هوم تعبیه شده است و بنابریان برخلاف ال جی جی 6، پرچمدار اچ تی سی کمتر ظاهری انقلابی داشته و بیشتر یک سیر تکاملی را در طراحی پذیرفته است.

مشخصات اچ تی سی یو 11 را با صفحه نمایش آن آغاز می‌کنیم. یک نمایشگر 5.5 اینچی لمسی کواد اچ دی با رزولوشن 1440 در 2560 پیکسل که با پوششی از کورنینگ گوریلا گلس 5 محافظت می شود، زینت بخش پنل جلویی بوده، اسنپدراگون 835 کوالکام با قدرت هر چه تمام تر داده‌ها را پردازش کرده و در دو نسخه عرضه می‌شود. 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی نسخه‌ سطح پایین‌تر آن است و 6 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی، فضای ذخیره‌سازی مدل سطح بالاتر را تشکیل می‌دهد. حافظه هر دو نسخه با پشتیبانی از کارت میکرو اس دی تا 256 گیگابایت قابل ارتقا خواهد بود.

دوربین اصلی اچ تی سی یو 11 از یک سنسور 12 مگاپیکسلی با تکنولوژی اختصاصی UltraSpeed Autofocus و UltraPixel 3 این کمپانی تشکیل شده است. این دوربین با لنزهایی با دهانه دیافراگم f/1.7 همراه شده واز دیگر ویژگی‌های آن می‌توان به فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDAF)، تثبیت کننده تصویر نوری (OIS) و فلش LED دوگانه اشاره کرد. ویژگی‌های نرم افزاری دوربین نیز شامل فوکوس لمسی، تشخیص چهره، HDR و پانوراماست.

دوربین اچ تی سی یو 11 می‌تواند ویدیوهای 4K را با سرعت 30 فریم بر ثانیه و ویدیوهای فول اچ دی را با 120 فریم بر ثانیه ضبط کند. دوربین سلفی آن نیز یک سنسور 16 مگاپیکسلی است که قابلیت ضبط ویدیوهای فول اچ دی با سرعت 30 فریم برثانیه را دارد.

موبایل اچ تی سی یو 11 آخرین پرچمدار این کمپانی تایوانی است که با پورت یو اس بی نوع C برای شارژ و انتقال داده‌ها همراه شده، اما به مانند برخی از رقبای خود فاقد جک هدفون 3.5 میلی‌متری است. باتری 3000 میلی‌آمپر ساعتی این دستگاه از شارژ سریع Quick Charge 3.0 پشتیبانی می‌کند و دارای سنسورهای اسکنر اثر انگشت، شتاب سنج، ژیروسکوپ و مغناطیس سنج است.

7.9 میلی‌متر ضخامت، 75.9 میلی‌متر پهنا و 153.9 میلی‌متر درازا، ابعاد این دستگاه را نشان داده و با چنین اندازه‌ای حدود 169 گرم وزن دارد. اچ تی سی یو 11 با داشتن گواهینامه IP67 در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم بوده و با سیستم عامل اندروید 7.1.1 نوقا عرضه می‌شود. گوشی اچ تی سی یو 11 جزء معدود دستگاه‌هایی است که با سه دستیار صوتی مختلف، الکسای آمازون، دستیار گوگل و دستیار صوتی Sense Companion خود اچ تی سی خودنمایی می‌کند.

گوشی HTC U11 با چندین ویژگی جذاب همراه شده است، اما قابل توجه‌ترین آنها، ویژگی اج سنس (Edge Sense) است. این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد تا از دو طرف نمایشگر گوشی نیز استفاده کنند. لبه های این دستگاه از فشارهای طولانی و کوتاه پشتیبانی کرده و کاربر قادر است تا این قسمت‌ها را برای خود شخصی سازی کند. به طور پیش فرض با یک فشار طولانی، دستیار گوگل راه اندازی می‌شود و با فشاری کوتاه دوربین این دستگاه آماده کار است.

با این وجود ویژگی Edge Sense قابل تنظیم است. کاربر می‌تواند بر اساس سلایق خود، برنامه‌های مختلفی را برای لبه‌های صفحه نمایش تعریف کند و بر اساس انتخاب‌های خود آنها را به کار ببرد. انتظار می‌رود که در آینده این کمپانی قابلیت‌های بیشتری را به ویژگی اج سنس خود اضافه کند.

قبل از انتخاب برنده مقایسه گوشی ال جی جی 6 با اچ تی سی یو 11 بهتر است تا در یک جدول، مشخصات هر دو دستگاه را ببینیم و آنگاه به سراغ تعیین گوشی برتر برویم.

مشخصات ال جی جی 6 اچ تی سی یو 11
صفحه نمایش نمایشگر 5.7 اینچی IPS LCD     رزولوشن 1440 در 2880 پیکسل گوریلا گلس 5 نمایشگر 5.5 اینچی Super LCD5   رزولوشن 1440 در 2560 پیکسل    گوریلا گلس 5
پردازنده اسنپدراگون 821 با 4 هسته و سرعت 2.35 گیگاهرتز، آدرنو 530 اسنپدراگون 835 با 8 هسته و سرعت 2.45 گیگاهرتز، آدرنو 540
حافظه رم 4 گیگابایت 4 گیگابایت / 6 گیگابایت
حافظه داخلی 32/ 64 / 128 گیگابایت قابل ارتقا 64 / 128 گیگابایت قابل ارتقا
دوربین اصلی دوربین دوگانه 13 مگاپیکسلی 12 مگاپیکسل
دوربین سلفی 5 مگاپیکسل 16 مگاپیکسل
ظرفیت باتری 3300 میلی‌امپر ساعت، غیرقابل تعویض 3000 میلی‌آمپر ساعت، غیرقابل تعویض
اندازه 7.9 در 71.9 در 148.9 میلی‌متر       وزن 163 گرم 7.9 در 75.9 در 153.9 میلی‌متر      وزن 169 گرم
گزینه های اتصال GSM, HSPA, LTE, NFC,            وای فای، بلوتوث 4.2، یو‌اس‌بی نوع C GSM, HSPA, LTE, NFC,            وای فای، بلوتوث 4.2، یو‌اس‌بی نوعC
سنسورها اسکنر اثر انگشت، شتاب سنج، ژیروسکوپ، مغناطیس سنج، فشار سنج اسکنر اثر انگشت، شتاب سنج، ژیروسکوپ، مغناطیس سنج،
سیستم عامل اندروید 7.1 نوقا قابل ارتقا به اندروید O اندروید 7.0 نوقا قابل ارتقا به اندروید O

 

برنده مقایسه گوشی ال جی جی 6 با اچ تی سی یو 11

برنده مقایسه گوشی ال جی جی 6 با اچ تی سی یو 11

اکنون دیگر نوبت به انتخاب برنده مقایسه گوشی ال جی جی 6 با اچ تی سی یو 11 است. نتیجه این مقایسه یک بار دیگر ثابت می‌کند که مشخصات یک گوشی هوشمند لزوما  تنهایی نمی‌تواند قدرت و کارایی آن را تعیین کند.

اچ تی سی یو 11 اگر آن را بهترین گوشی هوشمند 2017 ندانیم، لااقل یکی از بهترین‌هاست. عملکرد خوب، ظاهری بسیار فوق‌العاده و برخی ویژگی‌های نوآورانه از آن یک دستگاه تمام عیار ساخته است، اما با توجه به گزینه‌های موجود در بازار که با قیمت‌های مشابه آن عرضه می‌شوند، گوشی ال جی جی 6 یک دستگاه کلاسیک است.

مطمئنا ال جی جی 6 قدرت پردازشی اچ تی سی یو 11 را نخواهد داشت، اما هنوز هم هر کاری را به طرز قابل توجهی انجام می‌دهد. اگر فکر می‌کنید که این تراشه ممکن است نسبت به پردازنده‌های سال 2017 عملکرد ضعیف‌تری داشته باشد، کافی است که به گلکسی اس 7 سال گذشته سامسونگ نگاهی بیندازید.

اگر فقط به دنبال دستگاهی می‌گردید که فقط مشخصات آن بر لبه تکنولوژی واقع شده باشد، پس اچ تی سی یو 11 را انتخاب کنید، در غیر این صورت ال جی جی 6 می‌تواند به خوبی پاسخگوی تمامی نیازهای شما باشد. قیمت مناسب این دستگاه باعث می شود که ال جی جی 6 را برنده این مقایسه بدانیم.

اما باز هم تاکید می‌کنیم که مقایسه بین گوشی‌های هوشمند به خصوص گوشی‌های پرچمدار سال، بیشتر به نیازها و خواسته‌های شما باز می‌گردد. هر گوشی هوشمندی می تواند بسته به عوامل مختلفی چون سخت افزار، نرم افزار و یا قیمت آن، برای هر کاربر کارایی و عملکرد متفاوتی داشته باشد؛ بنابراین شما به ما بگویید که کدام گوشی را برنده واقعی مقایسه گوشی ال جی جی 6 با اچ تی سی یو 11 می‌دانید؟

در بخش نظرات زیر، شما می‌توانید برنده واقعی را انتخاب کنید. اچ تی سی یو 11 یا ال جی جی 6 ؟!!

منبع: androidheadlines

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر