;
coinex

واعظی: طرح کددار کردن گوشی های تلفن همراه در مهرماه

واعظی: طرح کددار کردن گوشی های تلفن همراه در مهرماه

رجیستری یا کددار کردن گوشی تلفن همراه طرحی است که برای مقابله با قاچاق تلفن همراه در دستور کار قرار گرفته است. البته لازم به ذکر است که این طرح یک بار دیگر نیز در سال 1385 اجرا شده بود که متوقف گردید.

در حاشیه دیدار وزیران اقتصاد ترکیه، قطر و تایلند در موزه ارتباطات تهران در عصر شنبه، محمود واعظی نیز حضور داشت درباره طرح کددار کردن گوشی‌های تلفن همراه سخن گفت و اینکه طرح کددار کردن گوشی‌های تلفن همراه (رجیستری) هیچ مشکلی ندارد و امید است مهرماه بتواند به مرحله اجرا وارد شود.

به گفته وی برای طرح کددار کردن گوشی‌های تلفن‌همراه روش‌های مختلفی وجود دارد. یکی از این روش‌ها پیش از امسال انتخاب شد بود و پس از تایید وزارت صنعت، معدن و تجارت و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به صورت آزمایشی به اجرا درآمد، اما در عمل با مشکلاتی روبرو شد.

وی ادامه داد:

پس از وقوع برخی مشکلات، این طرح کنار گذاشته شده و ما منتظر ارایه طرحی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت با مشخصات کامل هستیم.

واعظی در ادامه صحبت هایش درباره طرح کددار کردن گوشی های همراه گفت:

طرح جایگزین ارایه و دهه سوم خرداد مناقصه‌ای با ارزش نزدیک به 500 میلیارد ریال برگزار شد که تامین تجهیزات نرم افزاری و سخت افزاری را شامل می‌شود. هرکدام از شرکت‌های دست اندر کار زمانی را نیاز داشتند که کمترین آن چهار ماه بود و اکنون 2 ماه آن گذشته است؛ بنابراین طرح هیچ مشکلی ندارد و اجرا می‌شود.

براساس اطلاعات موجود واعظی سی و یکم تیرماه نیز بیان کرده بود که همه مراحل رجیستری به خوبی پیش می‌رود و مشکل پیش آمده این بود که بودجه لازم در نظر گرفته نشده بود؛ این بودجه بیست و هشتم خردادماه تامین شد و انجام سایر مراحل اجرایی چهار ماه طول خواهد کشید.

.

منبع: irna

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر