;
coinex

خودروی چانگان بنی جایگزین پراید!

خودروی چانگان بنی جایگزین پراید!

شرکت سایپا هفته گذشته در مراسم رونمایی از مجموعه موتورهای اختصاصی و کم مصرف این شرکت عدم تولید پراید و بازنشستگی آن را تا آخر سال 97 اعلام کرد.

این مساله جرقه‌ای را در ذهن تولیدکنندگان خودرو روشن کرد تا همه به فکر به دست آوردن سهمی از پایین‌ترین بخش بازار خودروی ایران باشند.

سایپا همچنان در بازار خودروهای ارزان قیمت ایران شرکت برتر است. این شرکت سعی دارد تا علاوه بر بروزرسانی سایر خودروهای خود و رونمایی از محصولات جدیدش همچنان این بازار را در دست داشته باشد.

اما سایر شرکت‌های خودروسازی نیز بیکار ننشسته و در این میان رنو قصد دارد تا سهم بزرگی از این بازار را در دست بگیرد. رنو قصد دارد خودروی کویید را در این رقابت تولید و به بازار عرضه کند. لازم به ذکر است که خودروی کویید در زمینه طراحی و ایمنی دارای ایراداتی نیز هست.

علاوه بر رنو، جیلی، ایران خودرو و حتی پژو نیز برای موفقیت در این رقابت و به دست آوردن سهمی از بازار در تلاشند. بنابراین رقابتی سخت در بین تولیدکنندگان داخلی و خارجی وجود دارد.

خودوروی چینی چانگان بنی

چانگان بنی جایگزین پراید

سایپا و همکار چینی‌اش نیز در تلاشند تا خودرویی مناسب و در این رنج قیمت را به بازار عرضه کنند. چانگان بنی قصد دارد تا از نظر ظاهر و سطح مناسب امکاناتی که دارد بتواند با رنو کویید رقابت کند و همچنین جایگزین پراید باشد.

این خودرو دارای یک طراحی مدرن، زیبا و عامه پسند است. چانگان بنی هاچ بک بوده و دارای یک موتور کم مصرف و بدنه‌ای کوچک است. همچنین این خودرو دارای چراغ های بزرگ و کشیده است که ظاهری جذاب و دلپسند به خودرو داده و به راحتی می‌تواند خریداران را به خود جذب کند و زنگ خطری برای سایر خودروها باشد.

طراحی جالب و رنگ‌بندی زیبای آن باعث جذابیت بیشتر و جوان پسند بودن آن شده است. چانگان بنی از نظر کیفیت ساخت مانند سایر خودروهای بازار از جنس پلاستیک خشک است و در سطح پایینی قرار دارد.

از نظر طولی تقریبا شبیه به رنو کویید است اما ارتفاع و عرض کمتری دارد. طول، عرض و ارتفاع چانگان بنی به ترتیب معادل 3.73، 1.65 و 1.53 است. باک این خودرو 250 لیتری است و تقریبا بزرگتر از پژو 206 است اما مصرف بنزین کمی دارد و اتاق آن در مقایسه با پژو 206 اندکی کوچکتر است.

چانگان بنی با دو مدل موتور 1200 و 1400 سی سی تولید شده که به ترتیب معادل 85 و 100 اسب بخار است. دسته تعویض دنده و پدال تعویض دنده در پشت فرمان قرار دارد و این مدل طراحی سبب شده تا سطح تکنولوژی چانگان بنی بالاتر به نظر برسد و چانگان از رقبای هم سطح خود بالاتر باشد.

طراحی جالب مربوط به کیلومترشمار و صفحه اطلاعات خودرو نیز شایان ذکر است. این خودرو از نورپردازی زیبایی برخوردار است و همچنین دارای مانیتور هفت اینچی، سقف پانوراما و فرمان برقی حساس به سرعت است. خودروی چانگان بنی از نظر ایمنی نیز دارای دو کیسه هوا، ترمز ضد قفل ای بی اس، ترمز کمکی و سامانه توزیع الکترونیکی نیروی ترمز است. دوربین دید عقب و سنسورهای پارک نیز در تیپ‌های فول آن نصب شده است.

از دیگر امکانات جالب این خودرو می‌توان به آینه‌های جانبی برقی با گرم‌کن، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، پخش ام پی3، درگاه یو اس بی و آی یو ایکس، سامانه هدایت GPS، صفحه نمایش رنگی، سنسور پارک عقب، تنظیم ارتفاع چراغ‌های جلو خودرو، شش عدد بلندگو تعبیه شده، سیستم تهویه مطبوع دستی، قفل مرکزی همراه با ریموت، رینگ‌های آلومینیمی و مه شکن جلو اشاره کرد.

این خودرو با قابلیت های بالایی که دارد به راحتی می‌تواند نظر مشتریان را به خود جلب نماید و افراد مختلف با صرف هزینه‌ای اندک می‌توانند به خودرویی با این ویژگی‌ها دست یابند. این خودرو می‌تواند رقیبی سرسخت برای رنو کویید باشد. تنها مشکل پیش رو برای چانگان بنی، محبوبیت برند رنو در ایران است.

بنابراین با ویژگی‌های ذکر شده درباره این خودرو جای این سوال باقی می‌ماند که آیا چانگان بنی می‌تواند جایگزین پراید باشد؟

خودروی جدید چانگان بنی

.

منبع: iranjib

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر