;
coinex

امضای قرارداد با رنو ؛ قیمت رنو داستر و سیمبل کمتر از 100 میلیون تومان است!

امضای قرارداد با رنو ؛ قیمت رنو داستر و سیمبل کمتر از 100 میلیون تومان است
بالاخره قرارداد صنعت خودروی ایران با رنو امضا شد. در حاشیه مراسم امضای قرارداد با رنو ، منصور معظمی رئیس هیات مدیره سازمان گسترش و نوسازی خودروهای جدید، صحبت‌هایی را در مورد خودروهای داستر و سیمبل بیان نمود.

به گفته وی، خودروهای داستر و سیمبل قرار است با مشارکت رنو، سازمان گسترش و شرکت پرتو نگین ناصح تا اواخر سال آینده وارد بازار ایران شوند که البته این دو خودرو با قیمت کمتر از 100 میلیون تومان به فروش خواهند رسید.

وی ادامه داد که هیچ پنهان کاری در مورد تنظیم قراردادهای خودرویی وجود ندارد و امروز با امضای این قرارداد با شرکت‌های ایدرو و رنو، ما هفتمین قرارداد در بخش صنعت خودرو را امضا نموده‌ایم.

معظمی در ادامه افزود:

امروز خودروهای ما با استانداردهای بین المللی فاصله دارند که در این رابطه باید اقدامات لازم صورت گیرد.

رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران تولید خودرو با قیمت بالای 100 میلیون تومان را کاری راحت دانست و تاکید کرد که لازم است خودروسازان خودروهایی با قیمت مناسب تولید و عرضه نمایند تا مردم نیز قادر به خرید آنها باشند و رضایت مردم را نیز داشته باشیم.

امضا قرارداد با رنو به منظور تولید دو خودروی رنو داستر و رنو سیمبل بوده و معظمی در پاسخ به اینکه چند درصد از مراحل ساخت در داخل تولید خواهد شد، بیان نمود که فعلا در مرحله اول 40 درصد و پس از یک و نیم سال به 60 درصد خواهد رسید.

به گفته معظمی کیفیت محصولات ما برای صادرات مطلوب نیستند و در این زمینه با مشکلاتی روبه رو هستیم و باید برای ارتقای محصولات اقداماتی انجام شود. علاوه بر فکر صادرات خودرو باید در بخش قطعات خودرو نیز به فکر صادرات باشیم.

براساس صحبت‌های رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، وزارت صنعت هیچ نقشی در مدیریت شرکتهای خودروسازی در ایران ندارد و خودروسازان کشور کاملا به صورت خصوصی به فعالیت می‌پردازند و سهم دولت در این میان کمتر از 20 درصد است.

همچنین پرسش‌هایی درباره تاثیر آمریکا بر شرکت رنو وجود دارد، یعنی اگر آمریکا رنو را تحت فشار قرار دهد آیا تاثیری بر اجرای قرارداد منعقد شده دارد یا نه؟

معظمی در پاسخ به این پرسش گفت:

چیزی در مورد تحریم‌های آمریکا در قرارداد با رنو قید نشده است. البته یکی از دلایل طولانی شدن مذاکرات ما با شرکت رنو نیز همین موضوع بود؛ چرا که آنها معتقد بودند باید بحث تحریم‌ها در قرارداد پیش‌بینی شود، اما در نهایت این موضوع در قرارداد درج نشد و شریک فرانسوی باید در طول قرارداد متعهد به اجرای وظایف خود باشد.

.

منبع: iranjib

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر