;
coinex

عصر گوشی های هوشمند نوجوانان افسرده تری را تربیت کرده است

عصر گوشی های هوشمند نوجوانان افسرده تری را تربیت کرده است هنوز نمی دانیم که عرضه گوشی های هوشمند دقیقا از چه زمانی آغاز شده است. برخی معتقدند که 9 ژانویه 2007، زمانی که مدیرعامل و بنیانگذار کمپانی اپل یعنی استیو جابز از اولین نسل گوشی های آیفون رونمایی کرد، آغاز این عصر بوده است. فراموش نکنید که اسمارت فون ها قبل از رونمایی گوشی مشهور آیفون در بازار به فروش می رسیدند. برخی دیگر نیز بر این عقیده اند که 10 جولای 2008 و با راه اندازی اپ استور، عصر گوشی های هوشمند آغاز شد. اپ استور در حقیقت کاربران را آگاه کرد که گوشی هایی که خریداری می کنند، چه توانایی های داشته و برای چه مصارفی در نظر گرفته شده اند.

آغاز عصر گوشی های هوشمند توانست در مسیریابی راننده ها به آنها کمک کند و یا اینکه به افراد یادآوری کند که قرص ها را سر وقت بخورند و یا وقت مراجعه به پزشک را فراموش نکنند؛ با اینحال، آغاز این دوره نکات منفی را هم ایجاد کرده است. بنابر گزارشی که توسط The Atlantic منتشر شده، نوجوانانی که در عصر گوشی های هوشمند زندگی کرده و رشد می کنند، مستعد ابتلا به افسردگی هستند و فکر اقدام به خودکشی در آنها بیشتر است. نویسنده ی این مطلب، ژان ام توانژ، افرادی که بین سال های 1995 تا 2012 متولد شده اند را iGen نامیده است. اینها افرادی هستند که هرگز در عصری بدون اینترنت زندگی نکرده اند و حتی از افراد نسل جوان تر، افسرده تر هستند.  ژان مقصر اصلی این اتفاق را گوشی های هوشمند می داند.

بخشی از این مساله به دلیل ارتباط دیجیتالی افراد با دوستانشان است. هرچقدر که استفاده از گوشی های هوشمند بیشتر شود، افراد بیشتری در دسته ی iGen ارتباط انسانی خود را از دست می دهند. یک دختر 13 ساله با نام آتنا، از 11 سالگی تا به حال، کاربر یک گوشی آیفون بوده است. او می گوید: “ما انتخابی نداشتیم که یک زندگی بدون آیفون یا آیپد را تجربه کنیم. من فکر می کنم ما گوشی هایمان را بیشتر از افراد واقعی دوست داریم.” این مساله می تواند تاثیر معکوس عصر گوشی های هوشمند را ثابت کند. علیرغم اینکه 7 روز هفته و 24 ساعت شبانه روز را با افراد سراسر جهان در ارتباط هستیم، اما حقیقتا آنها را دوست نداریم.

نوجوانانی که بیش از 10 ساعت در هفته را در شبکه های اجتماعی سپری می کنند، 56 برابر غمگین تر از سایر افراد هم نسل خود هستند که مدت زمان کمتری را به این شبکه ها اختصاص می دهند. کسانی که 6 تا 9 ساعت در هفته را به مرور شبکه های اجتماعی می گذرانند، 47 درصد ناراضی تر از سایر افراد هستند. آمار همچنین نشان می دهد افرادی که بیش از حد میانگین زمانشان را با دوستانشان سپری می کنند، احتمال غمگین شدن یا نارضایتی آنها به میزان 20 درصد کمتر است.

نوجوانان عزیز باید به خاطر داشته باشند که هرچقدر به نمایشگرهای خود نگاه کنند، به همین میزان نیز احتمال ابتلا به افسردگی را در خود افزایش می دهند. اگر والدین یک نوجوان هستید و یا اینکه خودتان این سن را تجربه می کنید، پیشنهاد می کنیم این توصیه را جدی بگیرید.

.

منبع: phonearena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر