;
coinex

آیا برج میلاد فرو خواهد ریخت؟

آیا برج میلاد فرو خواهد ریخت؟

گودی ایجاد شده در کنار برج میلاد در هنگام ساخت فاز دوم، خبر از ریزش یا کج شدن برج میلاد می‌دهد. عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورا علت این امر را عدم ایمنی گودی مجاور برج می‌داند.

به گفته محمد مهدی تندگویان برای اجرایی کردن فاز دوم برج میلاد حدود دو هکتار زمین در نظر گرفته شده است. فاز دوم برج میلاد شامل قسمت‌های مرکز تجارت جهانی، مجتمع تجاری، پارکینگ هتل پنج ستاره و فضای نمایشگاهی خواهد بود که بر این اساس 120 هزار مترمربع را می‌توان برای بخش تجارت جهانی و 63 هزار متر مربع را می‌توان برای مجتمع تجاری در نظر گرفت.

به گفته وی، حدود 5000 پارکینگ هم برای برج میلاد در نظر گرفته شده است و در این مورد از طراحان خواسته شده بود تا طرح‌های خود را هرچه زودتر ارائه دهند. از بین طرح‌ها یکی انتخاب شد که شهرداری آن را تایید نکرد.

به گفته عضو شورای شهر تهران، علاوه بر اینکه طرح ارائه شده پذیرفته نشد بلکه شهرداری تهران بدون هماهنگی‌های لازم ساخت فاز دوم برج میلاد را به شرکتی وابسته به نیروی انتظامی واگذار کرده بود. قرار بود بعد از اتمام کار، ۳۱ درصد سهام به ناجا و ۵۱ درصد سهام نیز به شهرداری داده شود و باقیمانده نیز به بنیاد تعاون ناجا، اما شورای وقت مخالفت نموده و مانع ادامه کار شدند.

به گفته نائب رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی این شرکت که قرار بود ساخت فاز دوم برج میلاد را در اختیار بگیرد یک گودی عمیق در کنار برج میلاد ایجاد کرده بود که پس از مخالف شورا به همان صورت رها شد و هیچ کس مسئولیت آن را نپذیرفت. بارها نیز در این مورد با شهرداری صحبت شده، اما تاکنون شهرداری شرکتی که بتواند ادامه پروژه را انجام دهد معرفی نکرده است.

تندگویان بیان نمود که از سال 92 تاکنون، یک گودی پرخطر در کنار برج وجود دارد که بار برج بر روی این گودی سنگینی می‌کند. وی خاطر نشان می‌کند که با ایجاد اولین شکاف در گودال 40 متری، برج به درون آن سقوط می‌کند و می‌توان گفت در بهترین حالت برج میلاد کج می‌شود.

البته شهرداری منطقه دو نیز بارها به سازمان سرمایه گذاری مشارکت شهر که این پروژه مشارکتی زیر نظر آنها بود درباره این وضعیت تذکر داده اما هیچ پاسخی در این زمینه دریافت نشده است. محمد مهدی تندگویان در انتها گفت که متاسفانه شهرداری نیز به این موضوع هیچ توجهی ندارد و البته در صورت بروز هرگونه حادثه و هر گونه خسارت جانی و مالی، متوجه شهرداری خواهد بود.

.

منبع: isna

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر