;
coinex

تجهیز هیوندای سوناتا مدل 2018 به صورت استاندارد به سیستمهای کمکی رانندگی جدید

هیوندای سوناتا مدل 2018

بر اساس اعلام شرکت خودرو سازی کره ای هیوندای (Hyundai)، تمامی مدل های هیوندای سوناتا مدل 2018 میلادی خودروی محبوب این شرکت در کلاس بدنه خودروهای سدان سایز متوسط (Mid Size Sedan) برای مدل جدید، به صورت استاندارد به تجهیزات امنیتی و کمکی رانندگی کمکی جدید مجهز خواهند شد.

تجهیزات استاندارد جدید هیوندای سوناتا مدل 2018 میلادی

تجهیزاتی که قرار است برای اولین بار و به صورت استاندارد بر روی تمامی مدل های هیوندای سوناتا مدل سال 2018 حتی در مدل استاندارد و تیپ پایه SE نصب گردد عبارتند از:

  • سیستم نمایش نقاط کور خودرو (Blind Spot Monitoring System)
  • سیستم هشدار وجود ترافیک در بخش عقبی خودرو (Rear Cross Traffic Alert)

سیستم نمایش نقاط کور خودرو هیوندای سوناتا مدل 2018 میلادی

سیستم نمایش نقاط کور خودرو قابلیتی است مدرن و جدید که با استفاده از سنسورهای مختلف به بررسی نقاط کور خودرو در بخش‌های جانبی پرداخته و در صورت وجود خودروی در این بخش، با اعلام هشدار صوتی یا لرزش،  این امر را به اطلاع راننده رسانده و مانع از بروز تصادفات رانندگی و خسارت‌های مالی و جانی می گردد.

سیستم هشدار وجود ترافیک در بخش عقبی خودرو هیوندای سوناتا مدل  2018 میلادی

سیستم هشدار وجود ترافیک در بخش عقبی خودرو نیز یکی از امکانات مدرنی است که پیشتر در هیوندای سوناتا تنها به صورت سفارشی و در تیپ های بالا قابل استفاده بود. این سیستم با استفاده از حسگرها و سنسورهای مختلف، به بررسی فضای اطراف بخش عقبی خودرو پرداخته و در صورت وجود مانع و یا خودرو عبوری، با اعلام هشدار به راننده مانع از برخورد و یا تصادفات رانندگی می گردد. کارایی این سیستم بیشتر در هنگام خروج از حالت پارک در پارکینگ ها بوده و کمک شایانی به ایمنی راننده و سرنشینان در این بخش می نماید.

بر اساس اعلام شرکت هیوندای سیستم های نمایش نقاط کور و هشدار وجود ترافیک در بخش عقبی خودرو در بین گزینه های سفارشی (آپشن) مدل‌های سال‌های گذشته بیشترین تقاضا را داشته و به همین دلیل این شرکت تصمیم به نصب آن بر روی تمامی مدل ها و تیپ‌های هیوندای سوناتا مدل 2018 میلادی نموده و آن ها را به عنوان تجهیزات استاندارد این خودرو قرار داده است.

درباره هیوندای سوناتا

هیوندای سوناتا یکی از خودروهای محبوب در کلاس بدنه خودروهای سدان خانوادگی سایز متوسط بوده که از سال 1985 میلادی در خط تولید شرکت هیوندای قرار داشته و پس از عبور از 6 نسل موفق، از سال 2014 میلادی در نسل هفتم خود به سر می برد.

 

هیوندای سوناتا مدل سال 2018 میلادی در یک نگاه

 

هیوندای سوناتا مدل سال ۲۰۱۸ ۱.۶ توربو ۲.۴ ۲.۰
حجم موتور(لیتر) ۱.۶ ۲.۴ ۲.۰
تعداد سیلندر ۴ ۴ ۴
قدرت(اسب ‌بخار) ۱۷۸ ۱۸۶ ۲۴۵
گیربکس ۷ اتوماتیک ۶ اتوماتیک ۸ اتوماتیک
مصرف سوخت (شهر) ۸.۴ ۹.۴ ۱۰.۲
مصرف سوخت(بزرگراه) ۶.۵ ۶.۵ ۷.۴
حداکثر سرعت
قیمت پایه در بازارهای جهانی (میلیون تومان) ۸۷ ۹۳ ۱۰۸

 

منبع : Autotrader

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر