;
coinex

آرامش در بازار خودروهای وارداتی

آرامش در بازار خودروهای وارداتی

در چند هفته گذشته تغییراتی در نرخ خودروهای وارداتی اتفاق افتاده بود. واردکنندگان این خودروها به بهانه توقف ثبت سفارش واردات این محصولات قیمت آنها را افزایش داده بودند. اما این هفته خبری از تغییر قیمت خودروها نیست و بازار خودروهای وارداتی آرام است.

در چند ماه اول سال جاری شاهد افزایش واردات خودرو بودیم به صورتی که میزان خودروهای وارداتی به کشور بیش از 130 درصد بود.

وزارت صنعت، معدن و تجارت با مشاهده افزایش واردات خودرو برای اینکه بتواند این افزایش واردات را مدیریت کند، ثبت سفارش آنها را متوقف نمود. بسیاری از واردکنندگان خودرو از این موقعیت استفاده کردند و این توقف ثبت سفارش را فرصتی برای افزایش قیمت در نظر گرفتند.

اما کارشناسان بازار خودروهای وارداتی عنوان کردند این رشد شدید و افزایش واردات نه تنها باعث افزایش قیمت نمی‌شود بلکه کاهش قیمت را به دنبال دارد.

به گفته پورحسنی، کارشناس بازار خودروهای وارداتی، در این چند هفته بازار خودروهای وارداتی آرام بوده و افزایش قیمت وجود نداشته است.

وی افزایش واردات را برابر با افزایش عرضه این محصولات می‌داند، پس کمبودی در بازار وجود ندارد که باعث افزایش قیمت شود و بازار این خودرو آرام است و تغییری در قیمت‌ها اتفاق نیافتاده است.

وی در ادامه بیان نمود مطمئنا در آینده نیز افزایش قیمت اتفاق نخواهد افتاد.

در پی این افزایش قیمت خودروهای وارداتی به ایران، کوروش مرشد سلوک، نایب رییس انجمن واردکنندگان خودرو، بیان نمود که شرکت‌های خودروسازی خارجی نیز برنامه‌ای برای افزایش قیمت خودروهای خود ندارند.

.

منبع: isna

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر