;
coinex

سونی اکسپریا ایکس زد 1 کامپکت در 19 شهریور روانه بازار می‌شود

سونی اکسپریا ایکس زد 1 کامپکت
بر اساس شایعاتی که به تازگی منتشر شده، سونی اکسپریا ایکس زد 1 کامپکت در تاریخ 10 سپتامبر (19 شهریور ماه) به بازار عرضه خواهد شد.

به طور معمول، کمپانی سونی با برگزاری رویدادی پیش از نمایشگاه IFA 2017 گوشی‌های هوشمند جدید خود را معرفی می‌کند. البته این موضوع صرفا بر اساس حدس و گمان نبوده، این کمپانی پیش از این زمان و تاریخ رویداد خود را اعلام کرده است.

اگرچه تاکنون شایعات زیادی درباره محصولات جدید سونی شنیده‌ایم، اما بر اساس آخرین شایعات این کمپانی گوشی ساز ژاپنی قصد دارد تا از سه دستگاه جدید خود رونمایی کند. سونی اکسپریا ایکس 1 (Xperia X1)، اکسپریا ایکس زد 1  و اکسپریا ایکس زد 1 کامپکت سه گوشی هوشمند جدیدی هستند که احتمالا به زودی رخ نشان خواهند داد.

اما اکنون درباره مدل اکسپریا ایکس زد 1 کامپکت صحبت‌های جالبی به گوش می‌رسد. سونی تقریبا تنها کمپانی تولیدکننده گوشی‌های هوشمند است که فرم کوچکتری از گوشی‌های پرچمدار خود را عرضه می‌کند (البته اگر آیفون SE اپل را به حساب نیاورید)؛ هر چند که ما از سال 2015 که گوشی اکسپریا زد 5 کامپکت معرفی شد، نسخه کامپکت دیگری از این کمپانی ندیده‌ایم.

با توجه به شایعات جدید، سونی اکسپریا ایکس زد 1 کامپکت 10 روز بعد از معرفی آن در 31 آگوست (9 شهریور)، وارد بازار خواهد شد، بنابراین اگر این خبر درست باشد، 19 شهریور ماه زمانی است که این گوشی در بازارهای جهانی در دسترس خواهد بود.

این یک تغییر بسیار اساسی در روند عرضه گوشی‌های سونی خواهد بود. این کمپانی اغلب با عرضه دیرهنگام گوشی‌های خود به بازار، باعث از بین رفتن تب و تاب خرید آن توسط کاربران شده است. به عنوان مثال سونی اکسپریا ایکس زد پریمیوم در فوریه امسال و در طول نمایشگاه MWC 2017 معرفی شد، اما چیزی در حدود سه ماه بعد برای فروش به بازار عرضه شد.

سونی اکسپریا ایکس زد 1

این شایعه با انتشار در فاروم Esato که در تصویر بالا می‌بینید، قوت گرفت. اگرچه معمولا این یک منبع مشکوک بوده و گفته‌های آن اعتبار چندانی ندارد، اما در این مورد به خصوص گفته می‌شود که این خبر از یک منبع معتبر به دست آمده است. با این حال این منبع مشخص نکرده است که این دستگاه اولین بار در چه زمانی دیده خواهد شد.

در هر صورت تا چند هفته آینده رویداد سونی برگزار خواهد شد و گوشی‌های هوشمند جدیدی چهره خود را نشان خواهند داد. برای بررسی خبرهای نمایشگاه ایفا 2017 با تکرا همراه باشید.

منبع: phonearena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر