;
coinex

معرفی بازی Fidget Spinner برای دستگاه های اندرویدی و iOS

بازی Fidget Spinner

بازی Fidget Spinner محصولی است در سبک بازی‌های تفننی (Casual) و رکوردی که توسط استودیوی بازی سازی فرانسوی Ketchapp Studio و برای سیستم‌ عامل‌های اندروید و iOS طراحی و ساخته شده است.

داستان بازی Fidget Spinner

با توجه به موج گسترده اسباب بازی‌های Spinner در سال گذشته، شرکت‌های ساخت بازی نیز با توجه به اقبال عمومی نسبت به این بازی، به فکر استفاده از آن در بازی‌های کامپیوتری افتادند. بازی Fidget Spinner نیز یکی از نمونه‌های موفق در این سبک است. بازی داستان خاصی نداشته و هدف بازی چرخاندن Spinner به مدت زمان بیشتر و تعداد دفعات گردش بیشتر است که با حرکت دست بر روی صفحه دستگاه ممکن می گردد. برای بازیکن تعداد دفعات معینی برای تکرار چرخش و حرکت انگشت در نظر گرفته شده که با استفاده از آن کاربر قادر به ثبت رکورد خود خواهد بود.

در بازی Fidget Spinner علاوه بر این سبک استاندارد، سه فرم دیگر بازی نیز در نظر گرفته شده که به جذابت آن افزوده و با ایجاد فضایی متفاوت نسبت به بخش اصلی بازی، مانع از تکراری شدن و خستگی کاربر می گردد. این فرم‌ها، چالش‌ها و بازی‌های جانبی عبارتند از:

  • سبک Bounce
  • سبک Spikes
  • سبک Lava

سبک Bounce

در سبک و چالش Bounce بازی Fidget Spinner کاربر کنترل یک Spinner را در اختیار گرفته که در بین یک سری مانع در حال بالا و پایین رفتن است. با هر بار ضربه بر روی صفحه جهت حرکت Spinner عوض شده و کاربر می بایست برای ادامه بازی، از برخورد آن با موانع جلوگیری نموده و بیشترین سکه ممکن را به دست آورد.

سبک Spikes

در سبک و چالش Spikes همانند سبک Bounce یک دستگاه Spinner در کنترل کاربر قرار گرفته و بازیکن می بایست با ضربه بر روی صفحه و تغییر جهت حرکت Spinner مانع برخورد آن با دندانه‌های موجود در چهار طرف صفحه نمایش شده و بیشترین سکه ممکن را به دست آورد.

سبک Lava

سبک Lava نیز روند نسبتا مشابهی داشته و کاربر باید بوسیله ضربه زدن بر روی دو قسمت چپ و راست صفحه، دستگاه Spinner را به بالا هدایت نموده تا با دریافت سکه‌های بیشتر، رکورد بالاتری را به نام خود ثبت نماید.

پیشرفت و شخصی سازی

با دریافت سکه‌های بیشتر، بازی Fidget Spinner امکاناتی را برای شخصی سازی و سفارشی کردن دستگاه Spinner را در اختیار کاربر قرار می دهد. کاربر با استفاده از بهینه‌سازی‌هایی مانند روان‌کاری Spinner، افزایش حداکثر Spinner و میزان کسب سکه در زمان غیر فعال بودن برنامه، امتیازات بیشتری کسب نموده و امکان تغییر شکل دستگاه و تغییر رنگ و برچسب های آن را خواهد داشت.

گرافیک و جلوه‌های بصری

گرافیک بازی Fidget Spinner مانند بیشتر بازی‌های شرکت Ketchapp بسیار ساده ولی دقیق و زیبا بوده و با استفاده از رنگ‌ها و برجسب‌های مختلف برای دستگاه Spinner از خستگی کاربر جلوگیری می گند.

صدا و جلوه‌های صوتی

در بازی Fidget Spinner جلوه‌های صوتی با توجه به عدم نیاز حضور کم رنگی داشته و صدا‌های موجود در بازی به مواردی مانند صدای چرخش دستگاه و صدای حاصل از کلیک بر روی منوها خلاصه شده که آن هم کیفیت بالایی ندارد. صدای حرت دستگاه Spinner نیز در سرعت‌های بالا بسیار آزاردهنده بوده و کاربر را مجبور به کاهش صدای دستگاه خود می نماید.

موفقیت در بازار بازی‌ های کامپیوتری

بازی Fidget Spinner که برای تمامی سنین طراحی شده است، توانسته با بیش از 5.000.000 دانلود امتیاز 4.3 از 5 را از بین 75.000 نظر ارسالی در فروشگاه گوگل (Google Play Store) به خود اختصاص دهد. این بازی در فروشگاه اپل (iTunes) نیز عملکردی موفق داشته و توانسته امتیاز 4.5 از 5 را به خود اختصاص دهد. بازی Fidget Spinner در بازار ایران نیز موفق بوده و توانسته با بیش از 200.000 بار دانلود امتیاز 4.5 از 5 را از سوی کاربران ایرانی کافه بازار به خود اختصاص دهد.

نقاط قوت

  • گرافیک ساده و جذاب
  • تنوع در شکل‌های دستگاه Spinner
  • امکان شخصی سازی دستگاه Spinner با استفاده از رنگ‌ها و برچسب‌های متنوع

نقاط ضعف

  • تکراری شدن بعد از چند روز اجرا
  • صداگذاری نامناسب
  • عدم پشتیبانی از رقابت‌های آن لاین و چند نفره

سخن آخر

بازی Fidget Spinner با وجود سادگی و عدم استفاده از گرافیک پیچیده، نمونه‌ای سرگرم کننده بوده و می تواند کاربر را چند روزی به خود مشغول نماید. البته این مساله در بین کسانی که علاقه به بازی‌های رکوردی داشته بسیار پر رنگ‌تر بوده و این بازی می‌تواند یک نمونه مناسب برای آنها به شمار آید.

درباره استودیوی Ketchapp

استودیوی Ketchapp یک شرکت بازی سازی فرانسوی بوده که در سال 2014 و در شهر پاریس کشور فرانسه تاسیس شد. با توجه به موفقیت عناوین تولیدی، این شرکت در سال 2016 میلادی تحت مالکیت شرکت بازی سازی Ubisoft قرار گرفت. از سایر بازی‌های تولیدی این شرکت می توان به نمونه‌های زیر اشاره نمود:

  • Stack محصول سال 2016 میلادی
  • Rider محصول سال 2017 میلادی

مشخصات بازی Fidget Spinner در یک نگاه

نام بازی Fidget Spinner
سبک بازی تفننی
شرکت سازنده Ketchapp
کشور سازنده فرانسه
سیستم (های) عامل اندروید و iOS
حجم بازی 45 مگابایت
آخرین نسخه 1.3
گروه سنی 3 سال به بالا
امتیاز تکرا (تکسکور) 6.5 از 10

منبع : تکراتو

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر