;
coinex

هرآنچه باید در مورد آی او اس 11 بدانید؛ اخبار، تاریخ عرضه و شایعات

سیستم عامل آی او اس 11تقریباً یک ماه از عرضه نسخه بتای آی او اس 11 می‌گذرد و می‌خواهیم نگاهی به اطلاعات پیرامون این سیستم‌عامل داشته باشیم. با تکرا همراه شوید.

اپل در حال حاضر نسخه‌ی بتای آی او اس 11 را برای نسخه‌های مختلف آیفون و آیپد عرضه کرده و کاربران هم‌اکنون امکان استفاده از این سیستم‌عامل را دارند. البته تا عرضه نسخه‌ی نهایی تقریباً ۲ ماه فاصله داریم. با این حال، فرصت خوبی در اختیارمان قرار دارد تا نگاهی به اطلاعات منتشر شده از جدیدترین سیستم‌عامل اپل داشته باشیم.

آی او اس 11 بزرگ‌ترین تغییرات را برای آیپد به همراه دارد که باعث می‌شود آیپد به گزینه‌ی مناسبی برای جایگزینی با لپ‌تاپ تبدیل شود. برای نسخه‌های مختلف آیپد و آیفون قابلیتی در نظر گرفته شده تا کاربر بتواند دسترسی سریع به تمام قسمت‌های دستگاه داشته باشد.

همچنین حالت‌های جدیدی برای فیلم‌برداری و عکس‌برداری تعبیه شده است. دستیار هوشمند سیری نیز بهینه شده و درنهایت، امکاناتی برای آی او اس 11 در نظر گرفته شده تا محصولات اپل بتوانند تکنولوژی واقعیت افزوده را به کاربران عرضه کنند. در این مورد حتی شایعاتی نیز وجود دارد مبنی بر اینکه آیفون 8 مجهز به تکنولوژی‌های مختلفی از واقعیت افزوده است و می‌تواند امکانات زیادی را در اختیار کاربران قرار دهد.

در ادامه نگاهی خواهیم انداخت به قابلیت‌هایی که اپل به سیستم‌عامل جدید خود اضافه کرده است.

راحت‌تر شدن انجام چند کار به‌صورت همزمان در آیپد

در حال حاضر آیپد پرو ۱۰.۵ و آیپد پرو ۱۲.۹ برای شمار زیادی از کاربران، جایگزین مناسبی برای لپ‌تاپ است. اپل نیز به این موضوع واقف بوده و امکان انجام چند کار به‌صورت همزمان (Multitasking) را در سیستم‌عامل آی او اس 11 ساده‌تر کرده است.

درواقع یکی از محدودیت‌ها در آیپد برطرف شده و کاربران می‌توانند به‌راحتی چند کار مختلف را به‌صورت همزمان انجام دهند. آی او اس 11 دارای یک داک، درست شبیه به کامپیوترهای مک است و به کاربران اجازه می‌دهد تا از انتهای منوی کاربری به اپلیکیشن‌های مختلف دسترسی سریع داشته باشند.

در منوی چند وظیفه‌ای می‌توان به داک دسترسی داشت تا بتوان میان اپلیکیشن‌های فعال گشت زد. البته این منو به‌صورت خودکار محو می‌شود و برای دسترسی به آن می‌بایست به سمت بالا سویپ کنید.

داک جدید در سیستم عامل آی او اس 11
داک جدید در سیستم عامل آی او اس

درنهایت باید گفت که اگر یک آیپد جدید دارید آی او اس 11 برای شما قابلیت بی‌نظیری را به همراه خواهد آورد. در نسخه‌ی بتا که با داک جدید و منوی چند وظیفه‌ای کار می‌کردیم متوجه عملکرد مناسب و پویایی این قابلیت‌ها شدیم.

درواقع کار با این منو و داک برای کاربران تا حد ممکن ساده طراحی شده است و استفاده از آن نیاز به کسب مهارت ندارد. قابلیت چند وظیفه‌ای آی او اس 11 به کاربران کمک می‌کند تا حد ممکن نیاز به استفاده از لپ‌تاپ نداشته و امورات مختلف خود را با آیپد انجام دهند.

آی او اس 11 قابلیت Drag and Drop را به آیپد می‌آورد

قابلیت Drag and Drop به کاربر اجازه می‌دهد برنامه‌ها را به‌صورت آنی در حالت اسپلیت اسکرین اجرا کند. در این حالت، صفحه نمایشگر به دو نیم تقسیم شده و دو برنامه به‌صورت همزمان در اختیار کاربر قرار می‌گیرد.

شما می‌توانید اطلاعات، نوشته‌ها، تصاویر یا فایل‌های مختلف را در میان این دو برنامه به اشتراک قرار داده از برنامه‌ای به برنامه‌ی دیگر منتقل کنید. چنین قابلیتی باعث می‌شود که آیپد همتراز با کامپیوترهای iMac شده و دست کاربر برای انجام امورات مختلف بازتر باشد.

آی او اس 11 باعث می‌شود که آیپد شبیه‌تر به لپ‌تاپ باشد و کاربران به آیپد به چشم یک آیفون مجهز به نمایشگر بزرگ‌تر نگاه نکنند. چنین قابلیتی هنوز توسط تبلت‌های اندرویدی معرفی نشده است و حتی در گلکسی تب اس 3 ساخت سامسونگ نمی‌توان یافت.

قابلیت Drag and Drop برای آیفون در دسترس نخواهد بود؛ اما ممکن است که در آینده به نسخه‌های مختلف آیفون اضافه شود. این قابلیت در نسخه‌ی عمومی بتا ۳ سیستم‌عامل آی او اس 11 برای آیفون‌ها غیرفعال بود و کاربران امکان دسترسی به آن را نداشتند.

باید گفت که این قابلیت باعث می‌شود انجام کارهای خلاقانه به مراحل کمتری نیاز داشته و بتوان در اپلیکیشن‌ها دست بازتری داشت، اطلاعات را به‌صورت لحظه‌ای میان دو اپلیکیشن منتقل کرد و نیاز به بستن و باز کردن تب‌های مختلف نداشت.

زمان عرضه‌‌ی آی او اس 11

تاکنون اطلاعات مختلفی در مورد سیستم‌عامل جدید اپل منتشر شده است که طبیعتاً یکی از مهم‌ترین آنها زمان عرضه‌ی آی او اس 11 به حساب می‌آید. انتظار می‌رود که آی او اس 11 در پاییز امسال عرضه شود. البته شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها امکان دسترسی به آخرین نسخه‌ی توسعه یافته از آی او اس 11 را دارند.

این کار بدین منظور است که توسعه دهندگان بتوانند اپلیکیشن‌های در دست ساختشان یا اپلیکیشن‌هایی را که در گذشته توسعه داده‌اند با جدیدترین سیستم‌عامل اپل سازگار سازند تا در زمان عرضه‌ی آی او اس 11 کاربران به انبوهی از اپلیکیشن‌ها بدون ایجاد مشکلی دسترسی داشته باشند.

زمان عرضه آی او اس 11
زمان عرضه آی او اس 11

البته برای کاربران امکان آزمایش نسخه‌ی بتا وجود دارد و می‌توانند از آخرین تغییرات اعمال شده در آی او اس 11 با خبر شده و آنها را تجربه کنند. این آپدیت برای آیفون و آیپد موجود است.

زمانی که ما نسخه‌ی بتا را نصب کردیم با تغییرات جالبی مواجه شدیم و باید بگوییم که آی او اس 11 نسبت به نسخه قبلی با پیشرفت‌های زیادی همراه است. البته مشکلاتی نیز وجود دارد. در حال حاضر نسخه‌ی بتای این سیستم‌عامل با دستگاه‌هایی مشکل دارد که از طریق بلوتوث به آیپد یا آیفون متصل می‌شوند.

پشتیبانی از واقعیت افزوده در آی او اس 11

اپل به دنبال عرضه‌ی بزرگ‌ترین پلتفرم واقعیت افزوده است که درواقع بعضی از سیستم‌عامل آی او اس 11 محسوب می‌شود. این امر به‌لطف مدل‌های مختلف آیپد و آیفون که هم‌اکنون در اختیار کاربران قرار دارد رخ خواهد داد.

تعداد زیاد دستگاه‌هایی که می‌توانند از سیستم‌عامل آی او اس 11 استفاده کنند دلیل قانع کننده‌ای برای توسعه دهندگان خواهد بود تا محتوای مناسب با تکنولوژی واقعیت افزوده بسازند.

همین امر نیز باعث شده تا توسعه دهندگان از ARKit اپل استقبال کنند؛ زیرا اپل روی واقعیت افزوده سرمایه‌گذاری بسیاری کرده و می‌توان پیش‌بینی کرد که کاربران نیز از این محتوا استقبال گسترده‌ای خواهند داشت.

واقعیت افزوده در آی او اس 11
واقعیت افزوده در آی او اس 11

یکی از محصولات اپل نیز که متناسب با واقعیت افزوده ساخته می‌شود آیفون 8 است که با عرضه‌ی آن کمتر از ۳ ماه فاصله داریم. ARKit در سیستم‌عامل آی او اس 11 به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد که اجسام مختلف را از طریق دوربین آیپد یا آیفون اسکن کرده و به برنامه‌ی خود اضافه کنند.

درواقع می‌توان ARKit را با بازی پوکمون گو مقایسه کرد البته با این تفاوت که امکانات گسترده‌ای در اختیار کاربران و توسعه‌دهندگان قرار می‌گیرد.

قابلیت واقعیت افزوده در آی او اس 11
قابلیت واقعیت افزوده در آی او اس 11

باید گفت برنامه‌هایی که اپل برای واقعیت افزوده دارد نسبت به گوگل تانگو یا هولولنز مایکروسافت بزرگ‌تر بوده و امکان موفقیت آن بیشتر است. البته نباید انتظار زیادی از نسخه‌ی بتای آی او اس 11 داشته باشید؛ زیرا امکانات موجود در بخش واقعیت افزوده‌ی آی او اس 11 تنها برای توسعه دهندگان فعال است تا بتوانند برنامه‌ها و محتوای مناسب برای تکنولوژی واقعیت افزوده بسازند.

امکانات جدید برای قلم اپل در آی او اس 11

قلم اپل (Apple Pencil) یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین ابزار سری آیپد پرو محسوب می‌شود. البته ایرادی که به این قلم گرفته می‌شود این است که از آن نمی‌توان در تمام اپلیکیشن‌ها استفاده کرد.

البته به نظر می‌رسد که این موضوع در آی او اس 11 تغییر خواهد کرد. قابلیتی به نام Instant Markup به شما اجازه می‌دهد که در فایل‌های پی‌دی‌اف یا تصاویر نوت برداری کنید یا نوشته‌ای را اضافه کنید. قابلیت دیگری به نام Instant Notes به شما اجازه می‌دهد نیازی به آنلاک کردن آیپد پرو نداشته باشید و یادداشت ضروری خود را روی صفحه قفل بنویسید.

تمام این نوشته‌ها در قسمتی ذخیره شده و به شما اجازه داده می‌شود تا به این نوشته‌ها دسترسی داشته باشید. یکی دیگر از امکانات اضافه شده به آی او اس 11 امکان اسکن فایل‌های مدنظر برای وارد کردن اطلاعات مورد نیاز است.

فایل مدنظرتان توسط قابلیت Document Scanner اسکن شده و سپس قسمت‌هایی که برای وارد کردن اطلاعات تعبیه شده است هایلایت می‌شوند. چنین قابلیت‌هایی باعث می‌شود که آیپد پرو تبدیل به گزینه‌ی مناسبی برای انجام امور اداری و کاری شود.

کیبورد میان‌بر جدید برای آیپد

اپل می‌خواهد به آیپد پرو ۱۰.۵ گزینه‌های خلاقانه‌ی جدیدی اضافه کند که اضافه شدن کیبورد میان‌بر جدید در آی او اس 11 یکی از این اقدامات است. این کیبورد شامل ارقام، حروف و علائم مختلف می‌شود. البته آنچه این کیبورد را متفاوت می‌سازد طراحی آن است.

دسترسی به حروف، ارقام و علائم بسیار راحت‌تر است و نیازی به تغییر صفحات مختلف برای دستیابی به آنها وجود ندارد. البته امیدواریم که چنین قابلیتی به دستگاه‌های مختلف اپل اضافه شود.

کیبورد جدید در آی او اس 11

شاید نتوان این قابلیت را یک تغییر بزرگ خواند؛ اما می‌توان آن را یک تغییر مثبت و کارآمد در نظر گرفت. افزایش سرعت در تایپ و وارد کردن متن‌ها به کاربران اجازه می‌دهد تا زمان کمتری صرف کنند. در کنار آن، ضریب خطا نیز در تایپ کردن کاهش یافته است که یک تغییر مثبت دیگر محسوب می‌شود.

دسترسی بیشتر در حافظه ابری

اپل اپلیکیشن جدیدی به نام Files در آی او اس 11 معرفی کرده است که به کاربر اجازه می‌دهد دسترسی به تمام فایل‌های خود داشته باشد. از طریق این برنامه می‌توان میان فایل‌هایی که دارید جستجو کرده و آنها را مرتب کنید.

درواقع این اپلیکیشن به شما اجازه می‌دهد به فایل‌های موجود در تمام دستگاه‌هایی که دارید همچنین به سرویس iCloud دسترسی داشته باشید. علاوه بر آن به اطلاعات موجود در سرویس‌های دیگرتان مانند Box، Google Drive و Dropbox نیز دسترسی خواهید داشت.

دسترسی بیشتر در فضای ابری

در حقیقت اپل می‌خواهد آیپد را مناسب برای کسانی سازد که علاقه به خرید محصولاتی نظیر iMac Pro یا مک بوک ۲۰۱۷ ندارند.

iMessages دیگر فضایی از حافظه شما را اشغال نمی‌کند

اپلیکیشن iMessages میان دستگاه‌های مختلف شما مانند آیفون، آیپد و مک ارتباط برقرار می‌کند و می‌توانید از هر یک از این دستگاه‌ها به دوستانتان پیام بفرستید.

با این حال، تغییراتی که آی او اس 11 به همراه دارد ذخیره اطلاعات پیام رسان iMessages در فضای ابری است. با این حساب اگر پیامی را در آیپد خود حذف کنید این پیام از آیفون و مک شما نیز حذف می‌شود.

علاوه بر آن، پیام رسان iMessage فضایی را دیگر اشغال نمی‌کند و این اطلاعات در فضای ابری ذخیره می‌شوند. این موضوع مشکل بسیاری از کاربران این پیام رسان از زمان عرضه‌ی آن بود که با آی او اس 11 برطرف خواهد شد.

ظاهر جدید پیام رسان iiMessages

در صورتی که از این پیام رسان استفاده کرده باشید حتما با این موضوع آشنا شده‌اید که iMessages فضای زیادی از حافظه را اشغال می‌کند. با انتشار آی او اس 11 می‌توانید تمام پیام‌هایتان را در فضای ابری ذخیره کنید.

سرویس اپل پِی برای پرداخت و انتقال وجه

سرویس اپل پِی در حال گسترش است و به کاربران اجازه می‌دهد تا به کاربران دیگر مبلغی واریز کنند. این قابلیت با نصب آی او اس 11 فعال می‌شود و تقریباً عملکردی مشابه با پِی‌پال و ونمو دارد. البته با این تفاوت که وظیفه تامین امنیت انتقال وجه میان کاربران توسط اپل صورت می‌گیرد.

انتقال وجه در اپل پی

برای استفاده از سرویس اپل پِی نیاز به کار با تاچ آی‌دی دارید تا بتوانید مبلغی به حساب دوستانتان یا افراد دیگر واریز کنید.

اپ استور جدید در آی او اس 11

اپل می‌خواهد همراه با آی او اس 11 تغییراتی را در ظاهر اپ استور اعمال کند؛ مانند گذشته هر یک از اپلیکیشن‌ها دارای صفحه مجزا است؛ اما آنچه تغییر خواهد یافت صفحه‌ی بازی و اپلیکیشن است تا کاربران دسترسی ساده‌تر و سریع‌تری به محتوای مدنظرشان داشته باشند.

علاوه بر آن سیستم پیشنهاد اپلیکیشن یا بازی دچار تغییر خواهد شد و از الگوریتمی استفاده خواهد کرد که می‌تواند رفتار کاربر را بهتر شناسایی کرده و گزینه‌های مناسب‌تری به وی پیشنهاد دهد.

ظاهر حدید اپ استور در آی او اس 11
ظاهر جدید اپ استور در آی او اس 11

اپل در مورد ظاهر جدید اپ استور گفته است که طراحی آن به نحوی خواهد بود که گشتن به دنبال برنامه‌های جدید برای کاربران جذاب باشد.

پشتیبانی از حالت موسیقی بدون توقف

هنوز این موضوع تایید نشده است؛ اما می‌توان حدس زد که به‌لطف اپلیکیشن Files کاربران می‌توانند از حالت موسیقی بدون توقف استفاده کنند.

استفاده از این حالت جدید به کاربران اجازه می‌دهد فایل‌های صوتی با فرمت FLAC را بدون اینکه نیاز باشد به فرمت ALAC استاندارد اپل تبدیل کنند در آیپد یا آیفونشان پخش کرده و گوش دهند.

شاید این حالت یک تغییر کوچک باشد؛ اما قطعاً برای کسانی که علاقه‌مند به گوش دادن به موسیقی هستند خوشایند خواهد بود.

امکانات جدید آی او اس 11 برای AirPlay 2

ما هنوز این قابلیت را آزمایش نکرده‌ایم؛ اما می‌توانیم حدس بزنیم که این قابلیت برای علاقه‌مندان به موسیقی می‌تواند قابلیت جذابی باشد. علاوه بر این قابلیت، امکانی در آی او اس 11 وجود دارد که به کاربران اجازه می‌دهد بلندگوها را به‌صورت جداگانه کنترل کرده و میزان صدای خروجی را تنظیم کرد.

بهینه‌تر شدن دستیار هوشمند سیری

یکی از قابلیت‌های انحصاری اپل که در آی او اس 11 دستخوش تغییراتی خواهد شد دستیار هوشمند سیری است. دستیار هوشمند سیری نه تنها با قابلیت‌ها و ویژگی‌های جدید همراه خواهد بود بلکه صدای این دستیار بسیار واضح‌تر خواهد شد و امکان انتخاب میان صدای زن و مرد برای سیری وجود خواهد داشت.

یکی از برنامه‌های اپل برای سیری اضافه کردن تن صدای مختلف است تا صحبت کردن دستیار هوشمند اپل به یک انسان واقعی نزدیک‌تر شود. گستره‌ی عباراتی که سیری می‌تواند از آنها استفاده کند نیز رو به افزایش است و سیری می‌تواند کلمات بیشتری را متوجه شود که شامل کلمات استفاده شده در زبان عامیانه مردم آمریکا می‌شود.

دیتابیسی که برای سیری در نظر گرفته شده است نیز هر روز ارتقا می‌یابد و اطلاعات جدیدی به آن اضافه می‌شود. اگر امروز خبری منتشر شود که در آن کلمه‌ی جدیدی برای شما وجود دارد مانند اسم یک گل، دیتابیس سیری نیز به‌روزرسانی می‌شود تا نه‌تنها شما بتوانید در مورد خبر روز اطلاعاتی کسب کنید بلکه طرز صحیح تلفظ آن را از سیری بیاموزید.

دستیار هوشمند سیری

سیری در حال حاضر روی ۳۷۵ میلیون دستگاه نصب است که تنها به ایالات‌متحده آمریکا محدود نمی‌شود و در کشورهای مختلفی محصولات اپل استفاده می‌گردد. اپل نیز از این موضوع استفاده می‌کند تا بتواند هوش مصنوعی سیری را بهینه‌سازی کند و در آینده دستیار هوشمندی را در اختیار کاربران قرار دهد که می‌توان با زبان‌های مختلفی با سیری صحبت کرد.

اپل به سیستم‌عامل آی او اس 11 یادگیری عمق را اضافه کرده است تا بتواند به سیری در ترجمه‌ی سریع کمک کند. فرض کنید می‌خواهید در یک رستوران چینی سفارش غذا دهید. با استفاده از سیری می‌توانید این کار را به‌سادگی انجام داده و درخواست مدنظرتان را به زبان چینی ترجمه کنید.

تغییر در قسمت کنترل سنتر آی او اس 11

یکی دیگر از قسمت‌ها که در آی او اس 11 دچار تغییر و تحول شده است قسمت کنترل سنتر است. تمام بخش‌ها در یک قسمت به‌صورت یکپارچه در اختیار کاربر قرار می‌گیرند تا نیاز به گشتن در صفحات مختلف منو برای یافتن گزینه‌ی مدنظر نباشد.

تمامی بخش‌ها در یک قسمت قرار خواهند گرفت که شامل تنظیمات سیستم‌عامل، میان‌بر اپلیکیشن‌ها و پلیر موسیقی می‌شود. برای رفتن به هر بخش کافی است که صفحه را به سمت پایین یا بالا بکشید تا بتوانید به قسمت مدنظرتان دسترسی پیدا کنید.

کنترل سنتر جدید در آی او اس 11
کنترل سنتر جدید در آی او اس 11

تغییر در ظاهر و نحوه کار با منوها در روزهای اول کمی سخت خواهد بود؛ اما سرعت و سادگی در کار با منوها باعث می‌شود که ظاهر جدید منوها برای کاربران خوشایند شود. شما می‌توانید در اپلیکیشن‌ها منوی کنترل سنتر را به‌صورت موقت غیرفعال سازید تا خللی در کار با برنامه یا بازی پیش نیاید.

ادغام لاک اسکرین با قسمت اعلانات

یکی از اقدامات درست اپل، ادغام لاک اسکرین با قسمت اعلانات است. به‌لطف این حرکت جالب نسبت به اینکه کدام اعلان جدیدتر است آگاه شوید. این حالت زمانی به شما کمک می‌کند که برای رفتن به جایی یا انجام کاری عجله دارید و تنها با مشاهده‌ی صفحه نمایشگر به شما اجازه داده می‌شود که از آخرین اعلانات مطلع شوید.

در این بین، قسمت اعلانات که از سویپ کردن بالا به پایین در صفحه نمایشگر ظاهر می‌شود دارای قسمت‌هایی مانند قفل صفحه نمایشگر و منوی اصلی اعلانات خواهد بود.

ادغام لاک اسکرین با بخش اعلانات
ادغام لاک اسکرین با بخش اعلانات

مشکل اصلی که در این تغییرات رخ خواهد داد ترک عادت‌های قبلی کاربران و عادت کردن به روش‌های جدید برای کار با سیستم‌عامل آی او اس 11 است. بسیاری از حالت‌های موجود در آی او اس 10 دچار تحول شده‌اند و شاهد ادغام بعضی از این قابلیت‌ها با یکدیگر هستیم. حتی قابلیت‌های جدید نیز به سیستم‌عامل اضافه شده است.

حالت‌های جدید عکاسی و حافظه برای ذخیره‌سازی عکس‌ها

اپلیکیشن عکاسی در آی او اس 11 نیز به‌روزرسانی شده و به کاربر اجازه می‌دهد از قابلیت‌های پیشرفته‌ای برخوردار شود. قابلیت تصاویر زنده اپل از اپلیکیشن Loop اینستاگرام الگو گرفته و دارای گزینه‌های مشابه به آن است. با استفاده از این قابلیت، تصاویر زنده امکان بازپخش نامحدود خواهند داشت.

اکسپوژرهای طولانی مدت نیز به شما اجازه می‌دهد که تصاویری با میزان تیرگی دلخواه بیندازید. با استفاده از این قابلیت می‌شود از سوژه‌های متحرک مانند عبور و مرور خودروها یا آبشارها تصاویر بسیار زیباتری تهیه کرد.

حالت جدید عکاسی در آی او اس 11

فیلترهای جدیدی نیز به حالت عکاسی اضافه شده که باعث می‌شود تصاویر پرتره غنی‌تر شده و رنگ پوست افراد نیز طبیعتی‌تر باشد. علاوه بر این امکانات، نحوه‌ای که تصاویر و ویدیوها ذخیره می‌شوند نیز تغییر می‌یابد و با فرمت‌های جدید HEIF و HEVC ذخیره می‌شوند. نکته‌ی خوبی که در مورد این دو فرمت وجود دارد این است که فرمت‌های جدید حجم زیادی را اشغال نخواهند کرد.

جلوگیری از کار با تلفن هوشمند در هنگام رانندگی

یکی از مواردی که باعث تصادفات جاده‌ای می‌شود رانندگی و ارسال پیامک به‌صورت همزمان است. برای جلوگیری از چنین اتفاقاتی، اپل راه‌حل جالبی دارد.

قابلیت جدید در آی او اس 11 زمانی که کاربر در حال رانندگی است تمام اعلانات را غیرفعال می‌کند. این موضوع زمانی برای کاربران مفید است که از قابلیت CarPlay برخوردار نباشند که درواقع راه‌حل بهتری به شمار می‌رود.

جلوگیری از نمایش اعلانات در حالت رانندگی

با این حال، به شما اجازه داده می‌شود که بدون ایجاد مشکلی به رانندگی خود ادامه داده و حواستان به اعلانات گوشی هوشمندتان پرت نشود. در زمانی که نیاز به برقراری تماس اضطراری با مخاطبی داشتید می‌توانید کلمه‌ی Urgent را تلفظ کرده و گوشی هوشمندتان را از حالت مزاحم نشوید (Do not Disturb) خارج سازید.

اضافه شدن قابلیت‌های جدید به اپل مپ

به همراه سیستم‌عامل آی او اس 11 امکانات جدیدی نیز به اپل مپ اضافه می‌شود. درواقع این اپلیکیشن نسبت به قبل هوشمندتر شده و شما را دقیق‌تر راهنمایی خواهد کرد.

بروزرسانی نقشه اپل در آی او اس 11
بروزرسانی نقشه اپل در آی او اس 11

علاوه بر اضافه شدن تعداد لاین‌ها در هر مسیر، میزان سرعت مجاز نیز به نقشه‌ها اضافه می‌شود تا قوانین راهنمایی و رانندگی را زیر پا نگذارید. جدا از اضافه شدن جزئیات به مسیرهای بین شهری، نقشه‌ی شهرها نیز تکمیل شده و شاهد اضافه شدن جزئیاتی مانند فرودگاه‌ها و فروشگاه‌ها به نقشه‌ی شهرهای دنیا خواهیم بود.

بهتر شدن تجربه‌ی پخش موسیقی در آی او اس 11

اپل در حال حاضر بخش بزرگی از دستگاه‌های هوشمند خانگی را به خود اختصاص داده و بلندگوهای هوشمند نیز که در آینده به آی او اس 11 مجهز خواهند شد بخشی از این دستگاه‌ها را تشکیل می‌دهند.

از طرفی دستگاه‌های مختلفی نیز در حال توسعه هستند و در آینده روانه بازار خواهند شد. AirPlay 2 یکی از محصولات اپل است که همراه با منوی جدید اپل هوم روانه بازار می‌شود. تقریباً هر دستگاهی می‌تواند با این بلندگو سینک شده و از آن به عنوان خروجی صدا استفاده کند.

امکان مدیریت حداگانه هر بلندگو در آی او اس 11

با استفاده از قابلیت Apple Music می‌توانید پلی‌لیست بزرگی تشکیل داده و آن را میان دوستانتان به اشتراک قرار دهید. آهنگ‌ها، آلبوم‌ها و حتی ایستگاه‌های رادیویی دلخواهتان را می‌توانید در این پلی‌لیست قرار داده و از پخش موسیقی دلخواهتان با دوستانتان لذت ببرید.

.

منبع: Techradar

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر