;
coinex

مقایسه اچ تی سی یو 11 با هواوی پی 10

مقایسه اچ تی سی یو 11 با هواوی پی 10مقایسه اچ تی سی یو 11 با هواوی پی 10 می تواند در هنگام خرید و انتخاب یکی از این دو اسمارت فون به شما کمک کند؛ هر دو موبایل در بازار گوشی های رده بالا رقابت می کنند و به خوبی در برابر یکدیگر قد علم کرده اند. گوشی اچ تی سی یو 11 اوایل امسال توسط کمپانی تایوانی تولید کننده معرفی شد که در گذشته، محبوبیت بیشتری داشت. از طرف دیگر، گوشی هواوی پی 10 را یک تولید کننده ی چینی به بازار عرضه می کند که طی چند سال اخیر بر سر زبان ها افتاده و با پرچمداران کمپانی های بزرگ رقابت می کند. این برند در کشور چین، رتبه ی اول را به خود اختصاص داده و بالاتر از برندهای شیائومی، اوپو و ویوو قرار دارد. در مقایسه اچ تی سی یو 11 با هواوی پی 10 به بررسی مشخصات رده بالای این اسمارت فون ها می پردازیم که با قیمت تقریبا مشابهی به فروش می رسند. با مقایسه اچ تی سی یو 11 با هواوی پی 10 به این نتیجه می رسیم که کدام موبایل ارزش پولی که برای آن خرج می کنید را دارد. با تکراتو همراه شوید:

بررسی مشخصات در مقایسه اچ تی سی یو 11 با هواوی پی 10

اچ تی سی یو 11

اچ تی سی یو 11

گوشی هوشمند اچ تی سی یو 11، اولین دستگاهی است که با قابلیت فریم حساس به فشار همراه شده است؛ این قابلیت با نام Edge Sense معرفی شده و به کاربر این امکان را می دهد تا با فشار داردن لبه های دستگاه، به برنامه های مختلفی دسترسی داشته باشند. این قابلیت می تواند میزان فشاری که به فریم وارد می کنید را تشخیص داده و به تناسب آن، برنامه هایی مثل دستیار مجازی گوگل (Google Assistant) را اجرا می کند؛ علاوه بر این، با وارد کردن فشار اندک به لبه ها، دوربین این موبایل به اجرا گذاشته می شود. جالب ترین ویژگی اج سنس در اچ تی سی یو 11، قابلیت شخصی سازی است؛ این بدان معناست که کاربر می تواند دستگاه را تنظیم کرده تا با وارد کردن فشار مناسب، به برنامه ی مورد نظر خود دسترسی داشته باشد. گوشی هوشمند اچ تی سی یو 11 همچنین با طراحی شیشه ای Liquid Surface همراه است که به طراحی دستگاه های قبلی اچ تی سی از جمله یو اولترا و یو پلی شباهت دارد. این کمپانی در طراحی این موبایل ها، قالب فلزی خارجی را با شیشه عوض کرده است.

از نقطه نظر مشخصات سخت افزاری باید گفت که گوشی اچ تی سی یو 11 از نمایگشر 5.5 اینچی WQHD با رزولوشن 2560 در 1440 سوپر LCD5 برخوردار است که گوریلا گلس 5 وظیفه ی حفاظت از آن را به عهده دارد. یک تراشه ی کوالکوم اسنپدراگون 835 که با هشت هسته ی Kyro 280 همراه شده نیز قدرت آن را تامین می کند. چهار هسته ی این پردازنده با قدرت فرکانس 2.45 گیگاهرتز و چهار هسته ی دیگر با قدرت 2.19 گیگاهرتز همراه هستند. یک پردازنده آدرنو 540 نیز پردازش گرافیک دستگاه را به عهده دارد. این دستگاه همچنین با رم 4 گیگابایتی و حافظه داخلی 64 گیگابایتی راه اندازی شده و از نصب میکرو اس دی کارت و افزایش حافظه تا 256 گیگابایت پشتیبانی می کند. علاوه بر این، یک پورت یو اس بی نوع سی برای شارژ و همگام سازی داده ها نیز در نظر گرفته شده است. جک هدفون 3.5 میلی متری از این دستگاه حذف شده و یک باتری 3000 میلی آمپر ساعتی لیتیوم یون با پشتیبانی از شارژ سریع Quick Charge 3.0  وظیفه روشن نگه داشتن دستگاه را به عهده دارد. سنسور اثر انگشت در این موبایل، درون دکمه ی هوم تعبیه شده ودر نمای جلویی دستگاه قرار دارد. از دیگر مشخصات اچ تی سی یو 11 می توان به شتاب سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت و مغناطیس سنج اشاره کرد.

حال به بررسی دوربین این گوشی هوشمند می پردازیم. اچ تی سی یو 11 با دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی همراه است که از تکنولوژی کمپانی اچ تی سی یعنی UltraPixel 3 و UltraSpeed Autofocus بهره می برد. این دستگاه همچنین از زاویه گسترده f/1.7، سنسور 1/2.55، فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDAF)، تثبیت اپتیکال تصویر و فلاش LED دوگانه برخوردار است. این دوربین با قابلیت های نرم افزاری فوکوس لمسی، برچسب گذاری جغرافیایی، تشخیص چهره، HDR و پاناروما همراه است. این دستگاه می تواند ویدیوهایی با کیفیت 4K را در 30 فریم در ثانیه و ویدیوهای 1080p را در 120 فریم در ثانیه به ثبت برساند. یک دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی نیز در نمای جلویی تعبیه شده که می تواند ویدیوهایی با کیفیت 1080p را در 30 فریم در ثانیه به ثبت برساند.

و اما نرم افزارهای گوشی هوشمند اچ تی سی یو 11؛ اندروید 7.1 نوقا به صورت پیش فرض روی این موبایل اجرا می شود و رابط کاربری کمپانی یعنی Sense UI 9 نیز در کنار اندروید قرار دارد. انتظار می رود که با انتشار رسمی اندروید O، این دستگاه نیز به زودی از آن بهره مند شوند. این دستگاه همچنین اولین گوشی هوشمندی است که رسما از سه دستیار مجازی پشتیبانی می کند؛ کاربران می توانند هنگام استفاده از این موبایل، از خدمات گوگل اسیستنت، آمازون الکسا و دستیار کمپانی اچ تی سی یعنی Sense Companion بهره مند شوند. گوشی U11 در ابعاد 153.9 در75.9 در 7.9 میلی متر ساخته شده و 169 گرم وزن دارد. این دستگاه همچنین تاییدیه IP67 را در اختیار دارد؛ این بدان معناست که این اسمارت فون در برابر قطره آب و گرد و غبار ایمن است.

هواوی پی 10

هواوی پی 10

دو گوشی هوشمند هواوی پی 10 و پی 10 پلاس از پرچمدارانی هستند که کمپانی هواوی در سال جاری راه اندازی کرده است. هواوی پی 10 نسخه کوچکتر است که با نمایشگر 5.1 اینچی همراه شده و نسخه ی پلاس از نمایشگر 5.5 اینچی بهره می برد. این دستگاه تماما از فلز ساخته شده و لبه های آن کمی خمیده هستند که ظاهر زیباتری را به دستگاه بخشیده و در دست گرفتن آن را راحت تر می کند. در مجموع، گوشی هواوی پی 10 یک دستگاه تقریبا کوچک است که در یک قالب زیبای خوشایند قرار دارد. هرچند که هیچ طراحی منحصربه فردی دراین موبایل دیده نمی شود تا بتواند برگ برنده ای را در اختیار آن قرار دهد.

اما از نقطه نظر سخت افزاری باید گفت که گوشی هواوی پی 10 با نمایشگر 5.1 اینچی IPS-NEO LCD و رزولوشن 1920 در 1080 همراه شده و شیشه ی محافظ گوریلا گلس 5 نیز روی آن قرار دارد. تامین قدرت این موبایل را تراشه ی خود کمپانی هواوی یعنی HiSilicon Kirin 960 به عهده دارد که قدرت پردازش آن به 2.4 گیگاهرتز می رسد و با پردازنده ی گرافیکی Mali-G71 MP8 همراه است. این دستگاه با رم 4 گیگابایتی و در دو گزینه ی حافظه داخلی 32 و 64 گیگابایتی به فروش می رسد. این میزان حافظه با نصب میکرو اس دی کارت تا 256 گیگابایتی قابل افزایش است.

گوشی هوشمند هواوی پی 10 از تنظیمات دوربین دوگانه برخوردار شده که دو سنور 12 مگاپیکسلی RGB و سنسور 20 مگاپیکسلی مونوکروم، ترکیب آن را تشکیل می دهند. هر دو لنز با همکاری شرکت بزرگ آلمانی لایکا طراحی و تولید شده اند. این دوربین از زاویه گسترده f/2.2، تثبیت اپتیکال تصویر، زوم 2x، فلاش دوگانه، LED دوگانه، PDAF و Laser AF برخوردار است. این دوربین می تواند ویدیوهایی با کیفیت 4K را در 30 فریم بر ثانیه و کیفیت 1080p را در 60 فریم در ثانیه به ثبت برساند. یک دوربین 8 مگاپیکسلی نیز در پنل جلویی قرار دارد که با دیافراگم گسترده f/1.9  همراه است.

از دیگر مشخصات گوشی هواوی پی 10 می توان به باتری 3200 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع، اتصالات سلولار از جمله GSM، HSPA و تکنولوژی LTE، بلوتوث 4.2، وای فای با باند دوگانه 802.11 a/b/g/n/ac، وای فای هات اسپات، وای فای دایرکت و DLNA اشاره کرد. اسکنر اثر انگشت در نمای جلویی، تراشه ی NFC در پنل پشتی و پورت یو اس بی نوع سی در لبه ی پایینی تعبیه شده اند. هواوی پی 10 به اندروید 7.0 نوقا و رابط کاربری EMUI 5.1 مجهز شده است. این دستگاه در ابعاد 145.3 در 69.3 در 7 میلی متر ساخته شده و 145 گرم وزن دارد.

و برنده مقایسه اچ تی سی یو 11 با هواوی پی 10

و برنده مقایسه اچ تی سی یو 11 با هواوی پی 10

سخن نهایی

در مقایسه اچ تی سی یو 11 با هواوی پی 10 متوجه شدیم که هر دو دستگاه از بهترین ها هستند، پس مطمئن باشید که با خرید هر کدام از این دو موبایل می توانید مدت ها از آن استفاده کنید. اما از نقطه نظر مقایسه اچ تی سی یو 11 با هواوی پی 10 به سختی توانستیم نوآوری هایی که در گوشی اچ تی سی وجود دارد را نادیده بگیریم. از قابلیت منحصر به فرد اج سنس گرفته تا طراحی Liquid Surface، این اسمارت فون با ویژگی هایی همراه است که می تواند کیفیت جدیدی را به بازار ارائه دهد. این دستگاه همچنین از سه دستیار هوش مصنوعی پشتیبانی می کند؛ شاید هرگز به سه دستیار نیازی نداشته باشید، اما مشاهده ی عملکرد و تفاوت های آنها می تواند جذاب باشد. علاوه بر این، اچ تی سی یو 11 از تراشه ی کوالکوم اسنپدراگون 835 قدرتمند برخوردار است که می تواند در کنار کاهش قیمت 100 دلاری، جذابیت بیشتری را برای خریداران به همراه داشته باشد. هواوی پی 10 نیز گوشی هوشمند فوق العاده ای به شمار می رود، اما در مقایسه با اچ تی سی یو 11، چیز جدیدی برای ارائه ندارد. به همین دلیل نیز این موبایل در مقایسه اچ تی سی یو 11 با هواوی پی 10 برنده است.

.

منبع: androidheadlines

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    قطعأ htc برتره هم کیفیت کارایی قطعات و هم لحاظ ظاهری خاص و کمپانی تایوانی با رگ و ریشه که از هوآوی نوپای چینی که چندین گام جلوتر هست !! و ذر آخر ممنون تکراتـو از مقایسه های عالی و بی نقصِ‌ت

    پاسخ