;
coinex

مقایسه گلکسی نوت 8 با ال جی وی 30؛ مقایسه دو گوشی قدرتمند قبل از معرفی رسمی

مقایسه گلکسی نوت 8 با ال جی وی 30
مقایسه گلکسی نوت 8 با ال جی وی 30 مقایسه‌ی بسیار جذابی خواهد بود. آنها گوشی‌های بزرگی هستند، بسیار قدرتمند و با ویژگی‌هایی منحصر به فرد، اما جالب اینجاست که هر دو گوشی هنوز توسط کمپانی‌های سازنده خود به طور رسمی معرفی نشده‌اند.

سامسونگ گلکسی نوت 8 و ال جی وی 30 دو گوشی هوشمند پرچمداری هستند که هر دو از کره متولد خواهند شد و انتظار می‌رود که در ماه سپتامبر به بازار موبایل جهان وارد شوند. این دو دستگاه در ویژگی‌های زیادی همچون اندازه، ظاهر و سخت افزار با یکدیگر مشترک هستند، اما در موارد متعددی نیز با یکدیگر تفاوت خواهند داشت.

در این مطلب سعی داریم تا تمامی شایعاتی که پیرامون این دو گوشی هوشمند در جریان است را کنار هم قرار داده و مقایسه نسبتا معقولی بین آن دو انجام دهیم، پس در ادامه با تکراتو همراه باشید.

مقایسه گلکسی نوت 8 با ال جی وی 30 در بخش طراحی

هنگامی که از طراحی صحبت به میان می‌آید، هر دو دستگاه دارای ظاهری شبیه به هم هستند. به جز گزینه‌های رنگی مختلف، انتظار می‌رود که هر دو گوشی گلکسی نوت 8 و ال جی وی 30 با محافظ گوریلا گلس 5 هم در پنل جلویی و هم در پنل پشتی همراه شده و این در حالیست که یک فریم فلزی آنها را در بر خواهد گرفت.

حاشیه‌های اطراف نمایشگر در هر دو دستگاه بسیار باریک بوده و جدیدترین طراحی بدون حاشیه در آنها خودنمایی می‌کند. هر دو اسمارت فون در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم بوده، در هر دو جک هدفون 3.5 میلی‌متری دیده خواهد شد و بر اساس شایعات بر روی نمایشگر هر دو دستگاه کلیدهای ناوبری وجود خواهد داشت.

مقایسه گلکسی نوت 8 با ال جی وی 30 در بخش طراحی

با این حال، تفاوت‌های اساسی در هر دو مدل وجود دارد. گلکسی نوت 8 با قلم استایلوس اس پن همراه خواهد بود، یک قلم بسیار کاربردی که با عرضه اولین نسل از فبلت‌های سری گلکسی نوت سامسونگ، معرفی شد. گوشی ال جی وی 30 برای این ویژگی منحصر به فرد در گلکسی نوت 8 پاسخی نخواهد داشت و این می‌تواند برتری گلکسی نوت 8 در برابر پرچمدار جدید ال جی را نشان دهد.

یکی از چیزهای دیگری که می‌تواند در مقایسه گلکسی نوت 8 با ال جی وی 30، کفه سنگین ترازو را به نفع پرچمدار جدید سامسونگ تغییر دهد، اندازه دو نمایشگر آنهاست. هر دو گوشی از صفحه نمایش بزرگی برخوردار خواهند بود، اما نمایشگر گلکسی نوت 8 یک صفحه نمایش 6.3 اینچی خواهد بود و این در حالی است که پرچمدار جدید ال جی به یک نمایشگر 6 اینچی مجهز خواهد بود.

مقایسه گلکسی نوت 8 با ال جی وی 30 در بخش طراحی

ال جی وی 30 و گلکسی نوت 8 دارای سنسور اثر انگشت در پنل پشتی هستند، اما ال جی وی 30 این سنسور را در وسط پنل پشتی، جایی که به طور معمول کاربر انگشت خود را در آنجا قرار می‌دهد، جانمایی کرده و سنسور اثر انگشت گلکسی نوت 8 در کنار دوربین دوگانه و سنسور ضربان قلب جای گرفته است.

گلکسی نوت 8 با در اختیار داشتن یک دکمه اختصاصی بیکسبی به دستیار مجازی سامسونگ مجهز شده، اما ال جی وی 30 همچنان از دستیار گوگل استفاده خواهد کرد و بدون در اختیار داشتن هیچ دکمه اختصاصی، هنوز به دستیار مجازی این کمپانی متکی است.

مقایسه گلکسی نوت 8 با ال جی وی 30 در بخش صفحه نمایش

اجازه دهید در ابتدا نگاه سریعی به مشخصات نمایشگر هر دو دستگاه بیندازیم. شایعات حاکی از آن است که نمایشگر گلکسی نوت 8 یک صفحه نمایش 6.3 اینچی با رزولوشن 1440 در 2960 پیکسل است. اما ال جی برای مدل V30 از یک صفحه نمایش 6 اینچی با وضوح 1440 در 2880 پیکسل استفاده کرده است.

نسبت تصویر در نمایشگر هر دو گوشی نیز کمی با هم متفاوت است. نسبت تصویر 18.5:9 برای گلکسی نوت 8 در نظر گرفته شده و ال جی وی 30 با نسبت تصویر 18:9 همراه خواهد بود. پنل نمایشگر هر دو گوشی باریک و بلند طراحی شده و یادآور گوشی‌هایی با نسبت تصویر 16:9 است.

سامسونگ نمایشگر مورد استفاده در گلکسی نوت 8 را نمایشگر بی کران یا بی نهایت (Infinity Display) نامیده است. در هر دو طرف صفحه نمایش به دلیل زیبایی شناسی با انحنای کمی طراحی شده و بسیار شبیه به پنل نمایشگر گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس خواهد بود؛ اما پنلی که برای ال جی وی 30 در نظر گرفته شده، احتمالا یک صفحه نمایش تخت لبه به لبه باشد که پوشش شیشه‌ای روی آن در انتها کمی شکل منحنی به خود بگیرد.

مقایسه گلکسی نوت 8 با ال جی وی 30 در بخش صفحه نمایش
یک صفحه شیشه‌ای منحنی بر روی پنل ال جی وی 30 قرار گرفته است

به جز اندازه و شکل صفحه نمایش، به نظر می‌رسد که مشترکات زیادی در نمایشگر هر دو دستگاه وجود داشته باشد. قابلیت نمایش محتوای HDR، پشتیبانی از عملکرد نمایشگر همیشه روشن و تولید هر دو پنل بر اساس تکنولوژی آمولد از ویژگی‌های مشترک شایعه شده در بین این دو گوشی هوشمند است.

لازم به ذکر است، نمایشگر ثانویه که به یک ویژگی منحصر به فرد در گوشی‌های سری V ال جی تبدیل شده بود، در ال جی وی 30 حذف شده، اما به جای آن نوار لغزنده جدیدی بر روی صفحه اصلی نمایشگر خودنمایی خواهد کرد.

نرم افزار و قابلیت‌های آن

ممکن است هر دو گوشی با سیستم عامل اندروید نوقا سال گذشته عرضه شده و یا به سیستم عامل جدید اندروید 8.0 مجهز شوند، اما یک چیز مطمئنا عملی خواهد شد، در هر دو گوشی نرم افزار سفارشی هر دو تولید کننده کره‌ای بر بالای سیستم عامل گوگل نقش خواهد بست.

احتمالا تجربه کاربری در گلکسی نوت 8 چیزی شبیه به گلکسی اس 8 باشد. افزایش عملکرد چند وظیفگی نمایشگر و تشخیص چهره برای امنیت بیشتر در این گوشی خودنمایی کرده و قلم اس پن نیز با تمام ویژگی‌های خاص و منحصر به فرد خود در گلکسی نوت 8 قدرتنمایی خواهد کرد.

مقایسه گلکسی نوت 8 با ال جی وی 30 در بخش صفحه نمایش

رابط کاربری در ال جی وی 30 نیز می‌تواند نزدیک به همان چیزی باشد که در مدل ال جی جی 6 اجرا می‌شود، اما با چند ویژگی اضافه‌‌تر، به عنوان مثال ویژگی تشخیص چهره به جای اثر انگشت قفل گوشی را باز خواهد کرد. انتظار می‌رود که ال جی وی 30 درست به مانند مدل قبلی V20، یک گوشی هوشمند چند رسانه‌ای باشد.

پردازنده و مقدار فضای ذخیره سازی

انتظار می‌رود که گلکسی نوت 8 و ال جی وی 30 در رقابت بر سر قدرت پردازشی به یک اندازه خود را نشان دهند. در ایلات متحده هر دو دستگاه با آخرین تراشه کوالکام، اسنپدراگون 835 قدرتنمایی خواهند کرد. 64 گیگابایت حافظه سریع UFS خواهند داشت و درگاه کارت حافظه برای هر دو مدل در دسترس خواهد بود. شایعات درباره حافظه رم آنها مختلف گزارش می‌شود، اما بعید نیست که هر دو دستگاه با حافظه رم 6 گیگابایتی عرضه شوند.

مقایسه گلکسی نوت 8 با ال جی وی 30 در بخش دوربین

در مقایسه بخش دوربین، ظاهر قضیه شکل یکسانی را نشان می‌دهد. هر دو دستگاه به سیستم دوربین دوگانه مجهز خواهند بود. ال جی سابقه استفاده از دوربین دوگانه را دارد، ال جی وی 20 با همین ویژگی به بازار عرضه شد، اما سامسونگ امسال برای اولین بار است که استفاده از دوربین دوگانه را در محصولات خود تجربه می‌کند.

تنظیمات دوربین در هر دو گوشی شامل یک سنسور اصلی و یک سنسور ثانویه است، اما به نظر می‌رسد که سنسور دوم در هر گوشی به روش‌های متفاوتی کار کند. در سنسور دوربین دوم گلکسی نوت 8 لنزهای تله فوتو با زوم 2X وجود دارد و حالت پرتره در آن دیده خواهد شد؛ اما در مقابل، سنسور دوم دوربین دوگانه ال جی وی 30 از لنزهای زاویه باز استفاده می‌کند. این ویژگی به کاربر اجازه می‌دهد تا بدون آن که نیازی به فاصله گرفتن از سوژه مورد نظر باشد، تصویر گسترده‌تری را در قاب دوربین خود جای دهد.

مشخصات دوربین این مدل‌ها هنوز به طور دقیق مشخص نیست، اما اعتقاد بر این است که دوربین دوگانه گلکسی نوت 8 ترکیبی از دو سنسور 12 مگاپیکسلی است و این در حالیست که دوربین ال جی وی 30 به دو سنسور 13 مگاپیکسلی مجهز خواهد بود. شایان ذکر است که ال جی برای اولین بار در گوشی پرچمدار جدید خود از لنزهایی با دهانه دیافراگم f/1.6 استفاده می‌کند. استفاده از چنین لنزهایی به معنای دریافت نور بیشتر و به دنبال آن، ثبت تصاویر واضح‌تر است.

درباره دوربین سلفی هر دو گوشی جزئیات زیادی وجود ندارد. گفته می‌شود که گلکسی نوت 8 سامسونگ با یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی عرضه خواهد شد و دوربین سلفی ال جی وی 30 دارای لنزهای واید است.

مقایسه گلکسی نوت 8 با ال جی وی 30 در قسمت باتری

صحبت از باتری برای طرفداران سامسونگ یادآور خاطرات تلخی است، گلکسی نوت 7 به دلیل مشکلاتی که در باتری آن وجود داشت، مدت کوتاهی پس از ورود به بازار توسط فراخوانی که از طرف سامسونگ صورت گرفت از بازار جمع آوری شد و به همین علت این کمپانی کره‌ای برای محصول امسال خود، به این بخش توجه ویژه‌ای کرده است.

گلکسی نوت 8 با یک باتری 3300 میلی‌آمپر ساعتی معرفی خواهد شد. کمی ناامید کننده است؛ چرا که ظرفیت باتری در مدل گلکسی اس 8 نیز از این مقدار بیشتر است، اما احتمالا مشکلات سال گذشته، سامسونگ را بسیار محتاط کرده باشد. برای باتری ال جی وی 30 شایعات چندان حرفی برای گفتن نداشته‌اند، به جز یک مورد!

باتری ال جی وی 30 مجهز به تکنولوژی شارژ بی سیم خواهد بود و این موضوعی است که تقریبا می‌توان آن را با اطمینان بیان کرد. امروز با انتشار تصویری از داک شارژر وایرلس ال جی وی 30، شایعه مجهز بودن این گوشی به چنین تکنولوژی جذابی، قوت بیشتری گرفت.

مقایسه قیمت ال جی وی 30 و قیمت گلکسی نوت 8

گلکسی نوت 8 در تاریخ 23 آگوست (1 شهریور ماه) به طور رسمی معرفی خواهد شد. در حالی که ال جی وی 30 در روز 31 آگوست (9 شهریور ماه)، درست یک روز قبل از برگزاری نمایشگاه IFA 2017 برلین رونمایی می‌شود. تاریخ عرضه این دو دستگاه هنوز به طور دقیق مشخص نشده است، اما این طور که از شواهد پیداست هر دو دستگاه احتمالا در تاریخ 15 سپتامبر برابر با 24 شهریور ماه در وطن اصلی خود، کره جنوبی، عرضه شده و مدت کوتاهی بعد از آن راهی بازارهای جهانی خواهند شد.

درباره قیمت هر دو دستگاه نیز می‌توان گفت که انتظار نمی‌رود با قیمت پایینی به فروش برسند. گفته می‌شود که قیمت گلکسی نوت 8 چیزی در حدود 900 دلار خواهد بود و این در حالی است که احتمالا ال جی وی 30 با برچسب قیمتی در حدود 700 دلار در بازار معامله خواهد شد.

منبع: phonearena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر