;
coinex

تاخیر در اجرای رجیستری موبایل ؛ دلایل وزارت ارتباطات

تاخیر در اجرای رجیستری موبایل ؛ دلایل وزارت ارتباطات

قاسم خورشیدی که سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز است در مورد تاخیر در اجرای رجیستری موبایل از طرف وزارت ارتباطات اعلام نمود که این تاخیرها موجه و قابل قبول نیست.

به گفته قاسم خورشیدی وزارت ارتباطات دلیل تاخیر در اجرای رجیستری موبایل را عدم پیش‌بینی اعتبارات لازم دانسته است.

خورشیدی در این مورد اعلام نمود:

وزارت صنعت باید این اعتبارات را پیش بینی می‌نمود اما چون نتوانسته این کار را انجام دهد، وزارت ارتباطات و فناوری تخصیص اعتبارات را برعهده گرفته است.

به گفته وی این وزارتخانه در تاریخ 28خرداد ماه سال جاری قرارداد خود با پیمانکار داخلی را منعقد نموده است.

عملیاتی و قابل اجرا بودن رجیستری از نظر فنی

به گفته خورشیدی، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از وزارت ارتباطات گله‌مند است و تاخیر به وجود آمده موجه نیست. همچنین اشاره نمود که به اجرای این طرح در آینده امیدوار هستند.

به گفته وی کارشناسان از نظر علمی و فنی مطمئن هستند که این کار قابل انجام است و از لحاظ فنی کاملا عملیاتی و اجرایی است و مشکلی نیز برای مصرف کنندگان نخواهد داشت.

خورشیدی اشاره نمود که اجرای این طرح سود واردکنندگان را کاهش داده و تلفن همراه با قیمتی ارزان تر در اختیار مصرف کنندگان نهایی قرار خواهد گرفت.

در واردات گوشی تلفن همراه انحصار نداریم!

عده‌ای از افراد با اجرای این طرح مخالف هستند، چرا که به گفته آنها اجرای رجیستری موبایل بازار را فقط در اختیار نمایندگانی خاص قرار می‌دهد. خورشیدی در پاسخ به افراد مخالف این طرح بیان نمود که قبلا قرار بوده که وزارت صنعت معدن و تجارت مجوز فروش موبایل‌ها را فقط به اشخاص حقوقی و شرکت‌هایی واگذار نماید که از تولیدکننده اصلی نمایندگی داشته باشند اما این گزینه حذف شده و برای شرکت‌های واسطه‌ای نیز مجوز نمایندگی صادر شده است. پس به گفته وی در گوشی‌های تلفن همراه مونوپل وارداتی وجود ندارد.

خورشیدی ادامه داد از زمان اجرای رجیستری موبایل دو ماه به صاحبان تلفن همراه فرصت داده می‌شود و اگر گوشی آنها قاچاق باشد دیگر به آنها خدمات داده نمی‌شود. وی افزود لازم است تا مردم گوشی خود را نمایندگی‌های معتبر و با گارانتی سلامت کالا و واردات قانونی خریداری نمایند.

خورشیدی تاکید نمود در ابتدا همه باید کالای ایرانی مصرف کنند و اگر در دسترس نبود لازم است تا کالای خارجی قانونی خریداری کنند.

.

منبع: farsnews

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر