;
coinex

ال جی از رابط کاربری گوشی وی 30 رونمایی کرد!

ال جی از رابط کاربری گوشی وی 30 (V30) رونمایی کرد!

ال جی امروز از رابط کاربری گوشی وی 30، محصول پرچمدار خود، رونمایی کرد. تصاویر منتشر شده توسط سازنده کره‌ای نشان دادند که +UX 6.0 از افکت‌های تصویری زیباتر، یک نوار جستجوی دایره‌ای شکل، ویجت هواشناسی ساده و کارآمد، نوار شناور (Floating Bar) و چند قابلیت کاربردی دیگر بهره می‌برد.

نوار شناور ظاهرا جانشین نمایشگر دوم گوشی ال جی وی 20 (LG V20) و فاقد پنل بزرگ این قابلیت است؛ سازنده کره‌ای هنوز جزییات زیادی را در مورد قابلیت‌های این ویژگی ارائه نکرده و تنها گفته است که کاربران می‌توانند با استفاده از این ترفند دسترسی سریع‌تری به ویژگی‌های کاربردی گوشی خود داشته باشند. نوار شناور شباهت‌های زیادی به قابلیت اج دیسپلی (Edge Display) سامسونگ دارد اما مانند این ویژگی برای نمایش داده شدن در سرتاسر نمایشگر گوشی طراحی نشده است.

رابط کاربری جدید ال جی همچنین از توانایی‌های عکاسی بیشتری بهره می‌برد؛ یکی از این قابلیت‌ها گرافی (Graphy) نام دارد که در قسمت تنظیمات حالت عکسبرداری دستی گوشی گذاشته شده است. این قابلیت کاربران را قادر می‌سازد تا تنظیمات اولیه دوربین مانند ابزارهای ISO، تعادل میزان سفیدی تصویر، سرعت شاتر و … را که توسط عکاسان حرفه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند، دانلود کنند و به اشتراک بگذارند. ال جی علاوه بر این گفته است که رابط کاربری جدید توانایی فیلم برداری بهتر و امکان ساختن فایل‌های گیف (GIF) را هم در اختیار کاربران می‌گذارد.

 

رابط کاربری ال جی وی 30

گوشی ال جی وی 30 شباهت‌های زیادی به گلکسی اس 8 (S8) سامسونگ دارد!

سازنده کره‌ای در رابط کاربری جدید به کمک پنل اولد گوشی پرچمدارش قابلیت نمایشگر همیشه روشن (Always-On Display) را هم دوباره طراحی کرده است. این ویژگی مانند یک منوی میانبر عمل می‌کند و می‌تواند ابزارهای سریع (Quick Tools) گوشی مثل منو کنترل پخش موسیقی و ابزارهای نمایش تصویر را در اختیار کاربر بگذارد.

رابط کاربری +UX 6.0 از نقطه نظرهای امنیتی هم ارتقا یافته است. در این نسخه قابلیت تشخیص چهره گوشی همیشه در حالت روشن طراحی شده و دیگر نیازی نیست که کاربر برای فعال کردن آن دکمه پاور گوشی را فشار دهد. این ویژگی جایگزین سنسورهای ثانویه تشخیص حرکت شده‌اند؛ در نسخه‌های قبلی رابط کاربری ال جی، این سنسورها همیشه دوربین سلفی گوشی را در حالت فعال نگه می‌داشتند و این امر باعث می‌شد که شارژ باتری سریع کاهش یابد.

ویژگی امنیتی دیگر یک قابلیت تشخیص صدا است که با کمک رابط کاربری صوتی آکوستیک (Aqstic) کوالکام این امکان را برای کاربران گوشی ال جی وی 30 فراهم می‌سازد تا با بیان یک عبارت از پیش تعیین شده قفل گوشی خود را باز کنند، البته باید صبر کرد و دید که این توانایی تا چه حد می‌تواند عملکرد درستی داشته باشد.

ال جی در جلسه مطبوعاتی دیروش جزئیاتی را در این زمینه که آیا گوشی جدیدش مانند محصولات قبلی این سازنده با یک نسخه جدید از سیستم عامل اندروید عرضه می‌شود یا خیر، اعلام نکرد؛ سال گذشته گوشی ال جی وی 20 اولین محصولی بود که در دنیای گوشی‌های هوشمند با سیستم عامل اندروید نوقا وارد بازار شد با وجود این سازنده کره‌ای هنوز مطلبی را در مورد این که آیا وی 30 با سیستم عامل اندروید او (اندروید O) وارد بازار می‌شود یا خیر، منتشر نکرده است.

تا به حال شایعه‌های زیادی در مورد مشخصات فنی گوشی پرچمدار جدید ال جی منتشر شده است؛ طبق اطلاعات موجود این گوشی هوشمند از یک پردازشگر کوالکام اسنپدراگون 835، رم 6 گیگابایتی، حافظه داخلی 64 و 128 گیگابایتی و سیستم دوربین دوقلوی جدید مجهز به دیافراگم f/1.6 برای دوربین اصلی بهره می‌برد. ال جی تصمیم دارد که در تاریخ 31 اوت (9 شهریور) در شهر برلین، پایتخت کشور آلمان و درست یک روز پیش از شروع رسمی نمایشگاه IFA 2017، از گوشی پرچمدار جدیدش رونمایی کند.

ال جی وی 30

.

منبع: androidcentral

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر