;
coinex

هوش مصنوعی برترین بازیکنان بازی Dota 2 را شکست داد

هوش مصنوعی برترین بازیکنان بازی Dota 2 را شکست دادقبلا در بازی تخته‌ای گو، سیستم‌های هوش مصنوعی انسان‌ها را شکست دادند، و هم اکنون نیز کامپیوترها انسان‌ها را در یک بازی چند نفره شکست داده‌اند. موتور OpenAI با حمایت ایلان ماسک، توانسته بهترین بازیکنان بازی Dota 2 را در مسابقات جهانی قهرمانی در ایالات متحده شکست دهد.

هوش مصنوعی با سه بازیکن از برترین بازیکنان Dota 2 در جهان مسابقه داد و هر سه را شکست داد. یادیگری بازی توسط این موتور با بازی کردن‌های پی در پی و سنجش بهترین راه حل‌ها توسط خود آن بوده است.

طبق گفته سازندگان، بات‌های هوش مصنوعی بهتر از بازیکنان متوسط این بازی در شرایط actions-per-minute نیستند، بلکه انتخاب‌های هوشمندانه‌ای که نرم افزار ایجاد می‌کند، کیفیت کار را بالا می‌برد. این سیستم می‌تواند مکان‌هایی که بازیکنان می‌روند را پیش بینی کند و در موقعیت‌های سخت از تکنیک‌های جدیدی استفاده کند.

مهندسان OpenAI گفته‌اند:

این (سیستم) یک قدم به سمت جلو در سیستم‌های هوش مصنوعی به حساب می‌آید که می‌تواند در شرایطی سخت و پیچیده‌ که انسان را درگیر کرده، اهداف مورد نظر را به انجام برساند. هدف این سیستم این نیست که بازی‌های ویدیویی را ببرد، بلکه تصمیم گیری در انتخاب‌های جهان واقعیست.

سیستمی که OpenAI روی آن پیاده شده، می‌تواند در حدود یک ساعت یاد بگیرد که چگونه شرکت کنندگان معمولی Dota 2 را شکت دهد. یادگیری برای شکست بهترین بازیکنان این بازی تنها دو هفته زمان نیاز دارد. این موضوع پایداری الگوریتم‌هایی که این سیستم برای مقابله با پیچیدگی‌های بازی استفاده می‌کند، و همینطور چگونگی پاسخ دهی به حرکات حریف را نشان می‌دهد.

با این حال، در آزمایش‌های بعدی در مقابل شرکت کنندگان در بخش The International 2017، بسیاری از بازیکنان راه‌هایی برای گیج کردن بات بصورت عمدی پیدا کردند و توجه آن را از اهداف اصلی بازی خارج کردند؛ که این شیوه‌های خاص مورد استفاده ما انسان‌ها را نشان می‌دهد.

.

منبع: techradar

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر