;
coinex

ایلان ماسک: هوش مصنوعی تهدیدی بزرگ تر از کره شمالی است

ایلان ماسک: هوش مصنوعی تهدیدی بزرگ تر از کره شمالی استبنیانگذار و مدیرعامل کمپانی بزرگ تسلا به نقطه نظرات خود پیرامون هوش مصنوعی شهرت دارد. او معتقد است که این تکنولوژی در حال گسترش، تهدیدی برای جهان به شمار می رود. این در حالیست که سایر افراد سرشناس در جهان تکنولوژی مثل مارک زاکربرگ با او مخالفت می کنند؛ اما ایلان ماسک بر عقیده خود پیرامون خطر هوش مصنوعی پافشاری می کند. او اخیرا مدعی شده که هوش مصنوعی تهدیدی بزرگ تر از کره شمالی خواهد بود.

اگر اخبار چند هفته اخیر را دنبال کرده باشید، متوجه می شوید که فشارهای کره شمالی افزایش یافته اند. بسیاری بر این باورند که منزوی ترین کشور جهان یعنی کره شمالی، از سلاح های اتمی برخوردار بوده و نمایش قبیحانه تجاور نمی تواند به این مشکلات کمک کند.

ایلان ماسک بارها به مردم هشدار داده که باید نگران گسترش ماشین ها باشند. او در توییت اخیر خود گفته است افرادی که نگران امنیت هوش مصنوعی نیستند، باید تجدیدنظر کنند؛ ماسک در ادامه اضافه کرد: “بیشتر از خطر کره شمالی.”

ایلان ماسک به شدت نگران امنیت توسعه هوش مصنوعی است، با اینحال او از OpenAL که یک موسسه غیر انتفاعی است و در زمینه توسعه این تکنولوژی فعالیت می کند، پشتیبانی کرده است. لازم به ذکر است که ماسک تنها فرد سرشناس دنیای تکنولوژی نیست که به خطرهای احتمالی هوش مصنوعی اشاره می کند؛ استیون هاوکینگ، فیزیکدان مشهور نیز نگرانی خود را در این باره ابراز کرده است.

.

منبع: ubergizmo

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر