;
coinex

مقایسه بلک بری کی وان با گلکسی اس 7 اج سامسونگ؛ چشم در برابر چشم!

مقایسه بلک بری کی وان با گلکسی اس 7 اج سامسونگ؛ چشم در برابر چشم!امروز می‌خواهیم به مقایسه بلک بری کی وان با گلکسی اس 7 اج سامسونگ بپردازیم؛ دو گوشی پیشرفته، با کیفیت، زیبا و مجهز به سخت افزارهای خوب که برای کاربرانی خاص ساخته شده‌اند. هر دو گوشی در حدود 500 دلار قیمت دارند؛ بلک بری کی وان آخرین گوشی پرچمداری است که از طرف سازنده کانادایی که زمانی پیشتاز دنیای گوشی‌های همراه بود ساخته شده و قرار است که با گلکسی اس 7 اج به عنوان هفتمین نسل از گوشی‌های سری اس (S) سازنده کره‌ای در مقام یک گوشی بسیار زیبا و تمام عیار مقایسه شود. هر دو محصول تقریبا همه ویژگی‌هایی را که از گوشی‌های پرچمدار اندروید سال 2017 انتظار دارید، در خود دارند و علاوه بر این با سبک طراحی منحصر بفردی ساخته شده‌اند که چند قابلیت ویژه و خاص را در اختیار آن‌ها گذاشته است. کی وان به طور استاندارد با سیستم عامل اندروید نوقا عرضه شده، اما گلکسی اس 7 اج سیستم عامل اندروید مارشمالو را بر روی خود دارد و قرار است که به زودی بروزرسانی اندروید نوقا را هم دریافت کند. حال سوالی که باید پرسیده شود این است که اگر هنوز گوشی همراهی نخریده باشیم و بخواهیم که یکی از این دو محصول را انتخاب کنیم، اولویت انتخاب با کدام دستگاه است؟ در مقایسه بلک بری کی وان با گلکسی اس 7 اج به این سوال پاسخ داده شده است.

در مقایسه بلک بری کی وان با گلکسی اس 7 اج برتری با کدام است؟

بلک بری کی وان

بلک بری کی وان

بلک بری کی وان به یک بدنه تمام فلزی با لبه‌های منحنی شکل در هر چهار طرف خود و به یک کاور پشتی چرمی نرم مجهز شده است تا راحت‌تر در دست قرار گیرد. این گوشی هوشمند از یک نمایشگر 4.5 اینچی IPS LCD با نسبت تصویر 3:2 و رزولوشن 1620 در 1080 پیکسلی، پردازشگر هشت هسته‌ای 625 کوالکام اسنپدراگون 2.0GHz با تراشه‌های کورتکس A53، واحد پردازش گرافیکی 650MHz آدرنو 506، رم 3 گیگابایتی دی دی آر 4، حافظه داخلی 32 گیگابایتی با قابلیت پشتیبانی کارت حافظه میکرو SD تا 256 گیگابایت، باتری 3,505mAh با توانایی پشتیبانی قابلیت شارژ سریع 3.0 کوالکام و صفحه کلید فیزیکی QWERTY بهره می‌برد. از دیگر مشخصات این گوشی هوشمند می‌توان به یک دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی مجهز به دیافراگم گسترده f/2.0، قابلیت تشخیص فاز فوکوس خودکار (PDAF) و فلش دو مرحله‌ای LED، دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی با دیافراگم  f/2.2، اسکنر اثر انگشت قرار گرفته در کلید فاصله صفحه کلید فیزیکی و نسخه خالص سیستم عامل اندروید 7.1 نوقا اشاره کرد. کی وان علاوه بر این مانند گوشی‌های مدل DTEK50 و DTEK60 سازنده کانادایی به یک کلید قابل تنظیم به نام کانوینس کی (Convenience Key) مجهز شده است که در زیر غلتانک صدا در سمت راست گوشی قرار دارد. این محصول 149.1 میلی متر طول، 72.4 میلی متر عرض، 9.4 میلی متر ضخامت و 180 گرم وزن دارد.

یک نگاه ساده به صفحه مشخصات فنی بلک بری کی وان حس خوبی را در شما ایجاد می‌کند اما حقیقت این است که هرگونه بحثی در مورد این گوشی هوشمند بدون در نظر گیری صفحه کلید فیزیکی QWERTY آن ناتمام است. این صفحه کلید با توجه به این که اغلب کاربران در طول چند سال اخیر به استفاده از صفحه کلیدهای تمام لمسی عادت کرده‌اند، چندان قابل هضم نیست اما برای کابران وفادار به برند بلک بری که همیشه یک صفحه کلید فیزیکی را در کنار یک صفحه کلید لمسی در اختیار داشته‌اند، یک اصل پایدار محسوب می‌شود؛ به عبارت دیگر صفحه کلید QWERTY کی وان برای طرفداران این سازنده کانادایی سمبل یک گوشی بلک بری واقعی است اما برای مابقی کاربران در یک ابزار قدیمی که بیش از حد عمر کرده است، خلاصه می‌شود؛ در هر حال جزء هر دسته از این کاربران که باشید باید به این موضوع توجه کنید که تعداد زیادی از کاربران وفادار به برند خوشنام کانادایی از این سازنده خواسته بودند که در ساخت این گوشی هوشمند و همچنین مدل پریو (PRIV) از این صفحه کلید استفاده شود.

سامسونگ گلکسی اس 7 اج

گلکسی اس 7 اج

گلکسی اس 7 اج یک گوشی پرچمدار است که از طرف سازنده کره‌ای در نیمه اول سال 2016 عرضه شد؛ این محصول در مقایسه با گوشی گلکسی اس 8، مدلی که قرار است جانشین این گوشی هوشمند شود، سنت‌های طراحی بیشتری را از طرف سازنده‌اش در خود دارد. گلکسی اس 7 اج از یک نمایشگر لمسی خازنی 5.5 اینچی 2560 در 1440 پیکسلی WQHD سوپر AMOLED با تراکم پیکسل 534 DPI و لبه‌های منحنی شکل در دو طرف خود بهره می‌برد. مانند همه گوشی‌های پرچمدار سازنده کره‌ای این محصول هم در دو مدل با یک پردازشگر ساخته شده توسط سامسونگ (پردازشگر 8 هسته‌ای اگزینوس 8890 با چهار تراشه 1.6GHz و چهار تراشه 2.3GHz مجهز به واحد پردازش گرافیکی مالی – تی 880 ام پی 4) و یک پردازشگر خارجی (پردازشگر 4 هسته‌ای اسنپدراگون 820 با دو تراشه 1.6GHz و دو تراشه 2.15GHz و مجهز به واحد پردازش گرافیکی آدرینو530) عرضه شده است.

از دیگر مشخصات این گوشی هوشمند می‌توان به یک رم 4 گیگابایتی ال پی دی دی آر 4، حافظه داخلی 32 گیگابایتی UFS 2.0 با قابلیت پشتیبانی کارت حافظه میکرو SD، باتری جدانشدنی 3,600mAh با توانایی پشتیبانی قابلیت شارژ سریع 2.0 کوالکام و قابلیت شارژ وایرلس، سنسورهای ضربان قلب و میزان اشباع اکسیژن، دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی با گشودگی f/1.7 و دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی مجهز به گشودگی f/1.7، قابلیت HDR خودکار، تشخیص فاز فوکوس خودکار (PDAF)، پایدارسازی بصری تصویر (OIS) و فلش LED اشاره کرد.

گلکسی اس 7 اج علاوه بر این شاخص مقاومتی IP68 را بر روی خود دارد به همین دلیل تا حدی در مقابل نفوذ آب و ذرات گرد و خاک مقاوم سازی شده است. این محصول سرویس‌های اندروید پی (Android Pay) و سامسونگ پی (Samsung Pay) را هم پشتیبانی می‌کند. گلکسی اس 7 اج با سیستم عامل اندروید مارشمالو در اختیار کاربران گذاشته شده است اما کاربران می‌توانند این سیستم عامل را به نسخه نوقا هم ارتقاء دهند زیرا سامسونگ این بروزرسانی را برای این گوشی هوشمند ارائه کرده است؛ اگر که سازنده کره‌ای به همین نحو پیش برود می‌توان انتظار داشت که کاربران به زودی بروزرسانی سیستم عامل اندروید او (O) را هم دریافت کنند. گلکسی اس 7 اج 150.9 میلی متر طول، 72.6 میلی متر عرض، 7.7 میلی متر ضخامت و 157 گرم وزن دارد.

برنده نهایی مقایسه بلک بری کی وان با گلکسی اس 7 اج

مقایسه بلک بری کی وان با گلکسی اس 7 اج سامسونگ نشان می‌دهد که این دو گوشی هوشمند دو محصول متفاوت اما مجهز به قابلیت‌های بسیار پیشرفته هستند که برای دو گروه مختلف از کاربران ساخته شده‌اند. گلکسی اس 7 اج گوشی برتر سال 2016 بود و با سخت افزارهایی پیشرفته و یک سبک طراحی جدید عرضه شد این در حالی است که کی وان به عنوان یک گوشی هوشمند ساخته شده بر مبنای نقاط قوت برند بلک بری، برای کاربرانی ساخته شده است که معتقد هستند که هنوز باید برای داشتن یک عملکرد مناسب از صفحه کلیدهای فیزیکی استفاده کنند. کی وان بدون شک ترکیب خوبی از یک گوشی اندروید با صفحه کلید QWERTY و اولویت خرید شماره یک کاربران وفادار به برند کانادایی است که مدت زمان زیادی در انتظار استفاده از یک صفحه کلید فیزیکی با کیفیت و کاربردی بوده‌اند اما در مقایسه بلک بری کی وان با گلکسی اس 7 اج باید به این حقیقت اعتراف کرد که برنده گوشی هوشمند گلکسی اس 7 اج است زیرا این محصول علاوه بر اینکه به یک پردازشگر سریع‌تر، نمایشگر بزرگ‌تر با رزولوشن بیشتر، باتری بزرگ‌تر، رم قوی‌تر و حافظه بیشتر مجهز است، می‌تواند در مقایسه با کی وان همه قابلیت‌ها و ویژگی‌های مورد نیاز کاربران را در یک ترکیب زیبا در اختیار آن‌ها بگذارد. گلکسی اس 7 اج بدون شک کمی محافظه کارانه ساخته شده است اما اگر که می‌خواهید در ازای پرداخت بهایی معقول یک گوشی زیبا، کاربردی و قدرتمند بخرید، توصیه می‌کنیم که این محصول را انتخاب کنید.

مشخصات گلکسی اس 7 اج و بلک بری کی وان

.

منبع: androidheadlines

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر