;
coinex

انتخاب سورنا ستاری به عنوان معاونت جدید علمی و فناوری

انتخاب سورنا ستاری به عنوان معاونت جدید علمی و فناوریرئیس جمهور، حجت الاسلام حسن روحانی، بر اساس اصل یکصد و بیست و چهارم قانون اساسی کشور، سورنا ستاری را به عنوان معاونت جدید علمی و فناوری منصوب کرد.

حسن روحانی در این حکم، توفیق ستاری در خدمت به نظام جمهوری اسلامی و همچنین ملت شریف ایران را با رعایت اصول قانون‌ مداری، اعتدال‌ گرایی و منشور اخلاقی خواستار شد.

دکتر سورنا ستاری برای دومین بار توانست در دولت دوازدهم به عنوان معاونت جدید علمی ‌و فناوری رییس‌جمهور انتخاب گردد. ستاری متولد سال 1351 و فرزند شهید سرلشگر خلبان منصور ستاری است که در سانحه‌ای هوایی به شهادت رسید.

ستاری دارای مدارک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری مهندسی مکانیک از دانشگاه صنعتی شریف بوده و ‌اکنون نیز دانشیار این دانشگاه است. وی همچنین در سال 1384 مدیرعامل سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت گردید اما بعد از گذشت یک سال از کار خود استعفا داد.

معاونت جدید علمی و فناوری تا کنون 14 جلد کتاب را تالیف نموده، دارای دو اختراع داخلی و خارجی ثبت شده است و همچنین توانسته است نشان درجه یک هنری را از مقام معظم رهبری دریافت کند. وی همچنین پژوهش های متعددی در حوزه انرژی‌های نو دارد.

از مسئولیت‌های اجرایی معاونت جدید علمی و فناوری می‌توان به ریاست بنیاد ملی نخبگان، عضویت در شورای عالی انقلاب فرهنگی، سمت دبیر در هیات امنای صندوق نوآوری و شکوفایی، عضو هیات صندوق نوآوری و شکوفایی، ریاست هیات امنای پارک فناوری پردیس، رئیس هیات امنای صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور، عضو هیات امنای موسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی، ریاست پژوهشکده نانو تکنولوژی اشاره کرد.

معاون جدید علمی و فناوری انتخاب شد.

منبع: mehrnews و isna

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر