;
coinex

معرفی هیوندای اکسنت ؛ سومین محصول تولید شده هیوندای در ایران

معرفی هیوندای اکسنت ؛ سومین محصول تولید شده هیوندای در ایرانشرکت کرمان موتور پس از موفقیت در تولید و عرضه خودروهای هیوندای i10  و هیوندای i20 و همچنین واردات سانتافه، توسان، سوناتا و الانترا، اکنون قصد دارد با معرفی هیوندای اکسنت و وارد کردن آن به بازار، نظر مشتریان را به سومین محصول این شرکت جلب نماید.

اولین نمونه از هیوندای اکسنت، هفته گذشته در خطوط شرکت کرمان موتور تولید شد و قرار است که به زودی به بازار ایران عرضه گردد. ثبت نام برای خرید این خودرو از سوی شرکت کرمان موتور انجام می گیرد و قیمت آن چیزی حدود 95 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

با وجود این همه تنوع در بازار خودروها جلب نظر مشتریان به یک خودروی خاص شاید کاری راحت نباشد اما اکسنت با داشتن ظاهری مدرن، اسپرت، جوان پسند و دارا بودن یک طراحی منحصر به فرد حتما می تواند به سادگی نظر مشتریان مختلف از هر سنی را به خود جلب نماید.

در معرفی هیوندای اکسنت می توان به پیشرانه 4 سیلندر خطی 16 سوپاپ با حجم 1591 سی سی که از نوع VVT  است اشاره نمود. حداکثر قدرتی که این موتور می تواند تولید کند 122 اسب بخار و حداکثر گشتاور نیز 155 نیوتون متر است.

اکسنت هیوندای دارای جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک است که گیربکس آن تعویض دنده های نرم و روان را ارائه می کند و باعث شده است تا این خودرو در هنگام شتاب گیری عملکردی مناسب داشته باشد.

سیستم فرمان هیوندای اکسنت از نوع برقی MDPS و سیستم ترمز جلو و عقب آن نیز از نوع دیسکی در نظر گرفته شده است. سیستم تعلیق این خودرو در جلو از نوع مک فرسون و از عقب نیز از نوع CTBA است.

هیوندای اکسنت دارای طول 4370 میلی متر، عرض 1700 میلی متر، ارتفاع 1457 میلی متر، فاصله دو محور 2570 میلی متر، وزن خالص 1570 کیلوگرم، حجم صندوق عقب 465 لیتر و حجم مخزن سوخت 43 لیتری است.

در ادامه معرفی هیوندای اکسنت می توان گفت که این خودرو در چراغ های جلوی خود به مه شکن مجهز است و شعاع دید گسترده ای را به راننده می دهد. همچنین به سیستم پخش MP3 با صفحه نمایش 7 اینچ همراه با ورودی  AUX، USB و 6 بلندگو نیز مجهز شده است. میزان مصرف سوخت، وضعیت فشار باد لاستیک ها نیز توسط کامپیوتری سفری به کار رفته در این خودرو مشخص می شود.

هنگام چرخش فرمان به منظور اعمال نیروی ترمز به هریک از چرخ ها برای حفظ پایداری خودرو، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESC) در نظر گرفته شده است. همچنین پایداری خودرو در سطوح لغزنده به همراه سفت شدن فرمان که باعث افزایش پایداری خودرو می شود، توسط سیستم مدیریت پایداری (VSM)  کنترل می گردد.

این خودرو بر روی سپرهای عقب دارای سنسور است  که وقتی خودرو به موانع نزدیک می شود از طریق آلارم راننده را مطلع می نماید. بنابراین در این حالت امکان پارک خودرو با ایمنی بیشتر وجود دارد. در هیوندای اکسنت ایربگ راننده، سرنشین جلو، 2 ایربگ جانبی و 2 ایربگ پرده ای نیز در نظر گرفته شده است.

از دیگر تجهیزات مهم این خودرو به وجود سانروف، ترمز ABS، استارت دکمه ای، سنسور نور، دوربین دید عقب، بلوتوث، تهویه مطبوع اتوماتیک و رهیاب ماهواره ای نیز می توان اشاره کرد.

قیمت و معرفی هیوندای اکسنت

.

منبع: iranjib

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر