;
coinex

نوکیا 8 معرفی شد؛ اسنپدراگون 835 و دوربین اصلی دوگانه

نوکیا 8

پس از مدت‌ها انتظار کمپانی فنلاندی نوکیا از گوشی هوشمند پرچم‌دارش به نام نوکیا 8 رونمایی کرد. با تکراتو همراه شوید.

اچ‌ام‌دی گلوبال در رویدادی که امشب برگزار کرده است از جدیدترین پرچم‌دار خود به نام نوکیا ۸ رونمایی کرد. این گوشی هوشمند که تحت برند نوکیا روانه بازار خواهد شد از مشخصات قدرتمندی بهره می‌برد که باعث می‌شود نوکیا 8 را در کنار محصولاتی با سخت‌افزار توانمند قرار داد.

مسئولان کمپانی اچ‌ام‌دی گلوبال در مراسم رونمایی از محصول جدیدشان گفتند:

 با نوکیا ۸ ما می‌خواستیم محصولی توانمند بسازیم که درواقع داستان ما را روایت کند.

شاید این بهترین تعریف برای نوکیا ۸ و حس و حال اچ‌ام‌دی گلوبال از معرفی یکی از توانمندترین گوشی‌های هوشمند باشد؛ محصولی که مجهز به ترکیب دوربین دوگانه است و از اسنپدراگون 835 بهره می‌برد.

مدل‌های مختلف نوکیا 8
مدل‌های مختلف نوکیا 8

از دیگر مشخصات نوکیا ۸ می‌توان به نمایشگری با ابعاد ۵.۳ اینچی اشاره کرد که از پنل IPS LCD بهره می‌برد و دارای رزولوشن QHD است. میزان روشنایی نمایشگر نوکیا 8 به ۷۰۰ نیت می‌رسد. در نمایشگر این محصول از شیشه‌ی ۲.۵ بعدی استفاده شده و مجهز به محافظ گوریلا گلس ۵ است.

این نمایشگر در دل یک قاب فلزی جا شده که جنس آلیاژ آلومینیوم سری ۶۰۰۰ است. استفاده از این ترکیب باعث شده تا میزان ضخامت نوکیا 8 به ۷.۹ میلی‌متر برسد. پرچم‌دار جدید کمپانی فنلاندی از استاندارد IP54 نیز برخوردار است.

در ساخت دوربین اصلی و دوربین سلفی نوکیا ۸ کمپانی Zeiss به اچ‌ام‌دی گلوبال کمک کرده است. در پشت پرچم‌دار جدید نوکیا از ترکیب دوربین دوگانه استفاده شده که متشکل از دو سنسور ۱۳ مگاپیکسلی می‌شود. یکی از این سنسورها می‌تواند تصاویر رنگی تهیه کرده و سنسور دیگر نیز مونوکروم است و تنها می‌تواند تصاویر سیاه و سفید ثبت کند.

گشادگی دهانه‌ی دیافراگم این سنسورها به f/2.0 می‌رسد. دوربین رنگی از تثبیت کننده اپتیکال تصاویر برخوردار است و یک فوکوس خودکار لیزری و یک فلاش ال‌ای‌دی دوگانه نیز وجود دارد که با بهره بردن از دو رنگ مختلف می‌تواند به عکاسی در شب کمک شایانی کند.

دوربین سلفی تنها از یک سنسور ۱۳ مگاپیکسلی برخوردار است؛ اما گشادگی دهانه‌ی دیافراگم این سنسور به f/2.0 می‌رسد و دارای فوکوس خودکار تشخیص فاز است.

از ویژگی‌های نوکیا 8 امکان لایو استریم به‌صورت همزمان از دوربین جلو و دوربین اصلی است که به‌صورت اسپلیت اسکرین در کنار یکدیگر به نمایش در می‌آیند و می‌توان از تصاویر تهیه شده در شبکه‌های مجازی مانند یوتیوب یا فیسبوک استفاده کرد.

برای بهتر شدن کیفیت محتوای خروجی در این حالت، بخش دوربین نوکیا که به اختصار OZO نامیده می‌شود قابلیتی طراحی کرده که می‌تواند به صورت ۳۶۰ درجه‌ای صوت‌های مختلف محیط را ضبط کند؛ اما آنچه باعث خاص بودن چنین قابلیتی می‌شود کیفیت صدای ضبط شده است که با کیفیت صدای ویدیوهایی با فرمت 4K برابری می‌کند.

تمام این وظایف توسط تراشه‌ی توانمند اسنپدراگون ۸۳۵ پردازش می‌شود که از ویژگی‌های دیگر نوکیا ۸ به حساب می‌آید. برای ذخیره‌سازی محتوا نیز یک حافظه داخلی با ظرفیت ۶۴ گیگابایت وجود دارد که البته به لطف درگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی‌ می‌توان این ظرفیت را ارتقا داد.

نوکیا ۸ دارای برچسب قیمت ۶۰۰ یورو یا ۷۰۰ دلاری است که البته برای یک تلفن هوشمند با مشخصات سخت‌افزاری بالارده قیمت معقولی محسوب می‌شود. این تلفن هوشمند همراه با سیستم‌عامل اندروید ۷.۱ روانه بازار خواهد شد. البته انتظار می‌رود که عرضه‌ی اندروید O در آینده برای نوکیا 8 در نظر گرفته شود.

مدل ۶۴ گیگابایتی نوکیا 8 از ۴ گیگابایت حافظه رم برخوردار است. البته مدلی با حافظه رم ۶ گیگابایتی در نظر گرفته شده است که میزان حافظه داخلی این مدل به ۱۲۸ گیگابایت می‌رسد.

منبع: GSMArena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر