;
coinex

7 ویژگی جدید دوربین در آی او اس 11 برای آیفون

ویژگی های دوربین در آی او اس 11 - 7 ویژگی جدید دوربین در آی او اس 11 برای آیفون

ویژگی‌های بسیاری در آی‌اواس 11 اضافه شده، اما برخی از بهترین‌های آن مربوط به دوربین است. این ویژگی‌ها خیلی برجسته نیستند، اما برای کسانی که زیاد با موبایل به عکاسی می‌پردازند یا آن‌هایی که می‌خواهند به سرعت کدهای QR را اسکن کنند، مهم محسوب می‌شود.

برخی از این ویژگی‌های جدید مربوط به عکاسی، تنها برای کاربران آیفون 7 پلاس است که دوربینشان لنز دوگانه دارد، اما سایر ویژگی‌ها برای همه در دسترس است. با تکراتو همراه باشید.

ویژگی های دوربین در آی او اس 11

1. اسکن کدهای QR

اولین آپدیت جدید دوربین در آی او اس 11، اضافه شدن اسکنر QR به دوربین است. کدهای QR شاید خیلی مورد استفاده نباشد، اما گاهی مورد نیاز قرار می‌گیرد. با این ویژگی می‌توانید مستقیما از اپ دوربین اسکن کنید و دیگر نیازی به دانلود برنامه‌های جداگانه نیست.

اسکن کدهای QR

اگر نمی‌خواهید ویژگی اسکن QR بصورت اتوماتیک فعال باشد، می‌توانید آن را از بخش Settings → Camera غیر فعال کنید.

2. روش‌های جدید فشرده سازی تصاویر و ویدیوها

شاید یکی از بهترین ویژگی‌ها، روش‌های جدید فشرده سازی تصاویر و ویدیوها است. طبق گفته‌های اپل، عکس‌ها و ویدیوها در همان کیفیت و وضوح اولیه باقی می‌مانند، در حالی که سایز آن‌ها تقریبا نصف می‌شود. اینگونه فضای ذخیره سازی بیشتری باقی می‌ماند.

در ویدیوها نیز HEVC (کدگذاری ویدیویی پربازده)، به جای H.264 برابر H.265 است و تصاویر نیز در فرمت HEIF (فرمت تصویری پربازده) هستند. برای استفاده از این ویژگی، به Settings → Camera → Formats بروید و مطمئن شوید که High Efficiency فعال است. ویدیوها در قالب فایل‌های HEVC .MOV و تصاویر نیز به جای JPG. در فرمت HEIC. ذخیره می‌شود.

در حال حاضر این فرمت‌ها تنها برای دستگاه‌هایی با تراشه اپل A10 قابل دسترسی هستند که مدل‌های آیفون 7 را شامل می‌شود. دستگاه‌های قدیمی‌تر با تراشه A9 نیز توانایی رمزگشایی این فایل‌ها را دارند.

3. امکان ویرایش و افزودن افکت‌ها به Live Photos

عکاسی همیشه کار سختی بوده، مخصوصا زمانی که می‌خواهید از بیش از یک نفر عکس بگیرید. اما اپل با معرفی Live Photos روش‌های اشتراک گذاری تصاویر را برای کاربران تغییر داده است. اگر فردی چمانش را بسته یا لبخند نمی‌زند، مساله‌ای نیست، چون می‌توانید موردی را انتخاب کنید که بهتر از بقیه است. Live Photos دارای ابزار دیگری برای ویرایش یا کار با فرمت‌های متحرک نیست.

ویژگی های دوربین در iOS 11 | امکان افزودن و ویرایش افکت‌ها به Live Photos

اپل بطور جدی در آی او اس 11 بر روی ابزارهای ویرایش و افکت‌ها کار کرده است. می‌توانید تصاویر ثابت را در یک تصویر زنده انتخاب کنید، تصاویر متحرک را ویرایش کنید، افکت اضافه کنید و آن را به روشی آسان‌تر به اشتراک بگذارید.

4. بهبود عملکرد حالت پرتره

آیفون 7 پلاس تنها دستگاه دارای دوربین دوگانه است و برای آن آپگرید ویژه‌ای در حالت پرتره منتشر شده. OIS (تثبیت نور تصویر) برای فلش و همچنین همگام سازی با HDR در این نسخه فعال شده است.

بهبود عملکرد حالت پرتره
تصویر گرفته شده با HDR

افکت مات کردن پس زمینه حالت پرتره در شب بهبود یافته است. در صورتی که HDR فعال باشد، موبایل شما تصاویر را ترکیب می‌کند تا بیشترین ارتعاشات و جزئیات ممکن ثبت شود.

5. فیلترهای دوربین

امروزه فیلترها خیلی محبوب و پر استفاده شده‌اند و همه جا، از اینستاگرام گرفنه تا اسنپ‌چت و واتس‌اپ و کیک‌مسنجر پیدا می‌شوند. در آیفون نیز فیلترهایی برای بهتر کردن و تغییر حس و حال تصاویر وجود دارد؛ هرچند که به اندازه اپلیکیشن‌های گفته شده متنوع نیست.

فیلترهای دوربین

بعضی از فیلترها قدیمی و با نامی جدید هستند و البته کمی نیز بهتر شده‌اند. فیلترهای جدید شامل Vivid و Dramatic، به همراه دو نوع متفاوت هستند که گرمای تصاویر را کاهش و افزایش می‌دهد؛ آبی کمتر برای تصویر گرم‌تر و آبی بیشتر برای تصویر سردتر است. فیلترهایی مانند Chrome و Instant نیز در آی‌اواس 11 دیده نمی‌شوند.

6. تنظیمات اختصاصی دوربین

قبلا تنظیمات برنامه دوربین در برنامه تصاویر قرار داشت، اما در حال حاضر دارای گزینه جداگانه‌ای در تنظیمات است.

تنظیمات اختصاصی دوربین

7. سطح بندی تصاویر سر تا سری

اگر می‌خواهید تصاویری از بالا به پائین یا یکسره بگیرید، ویژگی جدید اپ دوربین که دارای سطح بندی جدیدی است، به شما در گرفتن بهترین عکس ممکن کمک می‌کند. استفاده از این ویژگی بصورت پیشفرض نیست و باید آن را از تنظیمات فعال کنید. بعد از آن، هنگام عکس گرفتن، خطوطی را می‌بینید که در یک مجموعه همردیف هستند و نشان می‌دهند که شما کاملا با سطح موازی هستید یا خیر.

سطح بندی تصاویر سر تا سری

ویژگی‌های دوربین در آی او اس 11 که در حال حاضر در نسخه آزمایشی است، تقریبا بی‌نقص عمل می‌کند. هر چند که احتمالا در هفته‌های آینده، به‌روزرسانی‌هایی برای آن عرضه خواهد شد.

.

منبع: gadgethacks

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر