;
coinex

شماره‌ گذاری خودروهای وارداتی و داخلی ؛ مصوبه جدید دولت

شماره‌ گذاری خودروهای وارداتی و داخلی ؛ مصوبه جدید دولت

شرایط جدید شماره گذاری خودروهای وارداتی و داخلی در ازای اسقاط خودروهای فرسوده، توسط هیئت وزیران در مصوبه‌ای اعلام شد.

براساس جداولی که از طرف دولت ابلاغ شده است در شماره گذاری خودروهای سواری و وانت وارداتی با مصرف سوخت بیش از 5 لیتر، بین 2 تا 8 خودرو فرسوده، لازم است اسقاط شوند.

بر اساس این مصوبه، عوارض پرداختی برای خودروهای بنزین سوز 10 درصد ارزش گمرکی خودروهای وارداتی تعیین شده است. اما برای خودروهایی که مصرف سوخت آنها کمتر از 5 لیتر است نیازی به اسقاط خودروهای داخلی نیست. اما لازم است تا 10 درصد ارزش خودروهای وارداتی به عنوان عوارض واردات خودروهای بنزین سوز پرداخت گردد.

خودروهای سواری که در داخل تولید می‌شوند از پرداخت عوارض شماره گذاری خودروهای بنزین سوز معاف بوده و همچنین به ازای مصرف سوخت بیش از 8 لیتر در 100 کیلومتر باید یک خودرو فرسوده اسقاط شود.

در تبصره 2 این مصوبه بیان شده که 10 درصد ارزش گمرکی که در جدول زیر ذکر شده، توسط  واردکنندگان و در چارچوب قانون بودجه سالیانه در اجرای قانون حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت بوده و به منظور توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل بار و مسافر هزینه می‌گردد.

شماره‌ گذاری خودروهای وارداتی و داخلی اعلام شد

همچنین در ادامه این مصوبه بیان شده است که خودروهای نظامی و انتظامی شمول این بند نخواهند بود. با توجه به تبصره 4 این مصوبه نیز خودروهای وارداتی به مناطق آزاد مشمول شماره گذاری این بند نخواهند بود.

اعلام شماره‌ گذاری خودروهای وارداتی و داخلی با جزئیات

.

منبع: iranjib

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر