;
coinex

بررسی گلکسی اس 8 سامسونگ

گلکسی اس 8 برترین تلفن هوشمندی است که سامسونگ تاکنون روانه بازار کرده است. در ادامه به بررسی این گوشی هوشمند پرچم‌دار می‌پردازیم. با تکراتو همراه شوید.

برخلاف بسیاری از گوشی‌های هوشمند موجود در بازار، سامسونگ محصولی به نام گلکسی اس 8 عرضه کرده است که طراحی بسیار چشم‌نوازی داشته و به‌راحتی نظر هر کاربری را به سمت خود جلب می‌کند.

البته قیمت بالای گلکسی اس 8 نیز نظرمان را به خود جلب کرده است. این در حالی است که اکثر محصولات میان رده توانایی برطرف کردن نیاز کاربران را دارند؛ اما به‌محض اینکه جدیدترین محصول سامسونگ را در دست بگیرید متوجه علت این تفاوت قیمت می‌شوید.

صفحه نمایش گلکسی اس 8 از ویژگی‌های مثبت آن محسوب می‌شود. این نمایشگر می‌تواند تصاویری شفاف با دقت رنگ بالا ارا‌‌ئه دهد که درنتیجه تماشای محتوای ویدیویی یا انجام بازی را لذت‌بخش‌تر می‌کند. از طرفی، نمایشگری که در گلکسی اس 8 استفاده شده بزرگ‌تر از چیزی است که در آیفون 7 پلاس می‌بینیم؛ اما طراحی زیبای پرچم‌دار سامسونگ به حالتی است که هم‌ابعاد با آیفون 7 به نظر می‌رسد.

البته ویژگی‌ها و قابلیت‌های موجود در گلکسی اس 8 به‌قدری نیست که بتوان این تلفن هوشمند را یک محصول کامل خواند و طبیعتا جای پیشرفت بسیار بیشتری حس می‌شود. یکی از مشکلاتی که به چشم می‌خورد جایگاه بد حسگر اسکنر اثرانگشت است. به نحوی که اگر بخواهید این گوشی هوشمند را خریداری کنید اول باید به این سوال پاسخ دهید که آیا علاقه‌مند به استفاده از حسگر عنبیه چشم هستید یا خیر؟

در کنار گلکسی اس 8 نسخه‌ای با نمایشگر بزرگ‌تر به نام گلکسی اس 8 پلاس قرار دارد که باتری با ظرفیت بیشتر به همراه دارد. البته آنچه در ادامه نقد خواهیم کرد نسخه اصلی است و در مقاله‌ای دیگر به نسخه پلاس خواهیم پرداخت.

حسگر اسکنر عنبیه چشم، اسکنر اثرانگشت و تشخیص چهره

  • اسکنر عنبیه چشم برای قفل‌گشایی گوشی نیاز به زمان زیادی دارد
  • انتخاب جایگاه نادرست برای اسکنر اثرانگشت
  • تشخیص چهره کاربر با مشکلات متعددی همراه است

یکی از موضوعاتی که کاربران را به خود درگیر کرده است مشکلات حسگرهای عنبیه چشم، اسکنر اثرانگشت و تشخیص چهره است. در اکثر تلفن‌های هوشمند موجود در بازار حسگر اسکنر اثرانگشت جایگاهی مناسب دارد تا کاربران بتوانند دسترسی سریع به این حسگر پرکاربرد داشته باشند.

حسگر اسکنر اثرانگشت قفل‌گشایی تلفن هوشمند را بسیار ساده‌تر می‌کند و برای دسترسی به رابط کاربری نیاز به وارد کردن رمز یا پترن وجود ندارد؛ اما مشکلی که حسگر اسکنر اثرانگشت در گلکسی اس 8 دارد عملکرد آن نیست بلکه جایگاه اشتباهی است که برای این حسگر در نظر گرفته شده است.

حسگر اسکنر اثرانگشت درست درکنار دوربین اصلی قرار دارد و ممکن است کاربر به جای قرار دادن انگشت خود روی حسگر، دوربین اصلی را لمس کند.

نمایی از دوربین گلکسی اس 8

البته همانطور که ذکر کردیم راه‌های مختلفی برای قفل‌گشایی گلکسی اس 8 در نظر گرفته شده است. برای مثال می‌توانید با اسکن عنبیه چشمانتان گوشی هوشمند را از حالت قفل خارج سازید یا از قابلیت تشخیص چهره این کار را انجام دهید؛ اما زمانی که به قفل‌گشایی تلفن هوشمند از طریق حسگر اسکنر اثرانگشت عادت کرده باشید و جایگاه بد این حسگر باعث شد که دائما دوربین اصلی را لمس کنید کار کمی برای شما سخت خواهد شد.

در گلکسی اس 7 شاهد قرار گرفتن حسگر اسکنر اثرانگشت در جلوی تلفن هوشمند بودیم؛ اما به دلیل استفاده از نمایشگری با ابعاد بزرگ و حذف حاشیه‌های موجود برای کاهش ابعاد کلی تلفن هوشمند، سامسونگ مجبور شد حسگر اسکنر اثرانگشت را به پشت گلکسی اس 8 منتقل کند؛ اما جایگاه بدی که برای این حسگر انتخاب شده است، دسترسی به آن را کمی سخت کرده است.

این موضوع در گلکسی اس 8 پلاس تشدید می‌شود و اگر دسترسی به اسکنر اثرانگشت برای شما در مدل معمولی سخت باشد در مدل پلاس این مشکل بدتر خواهد شد. همین امر باعث می‌شود که به دنبال استفاده از حسگر دوم برای قفل‌گشایی تلفن هوشمند یعنی حسگر اسکنر عنبیه چشم بروید.

جایگاه حسگر اسکنر اثرانگشت گلکسی اس 8
جایگاه حسگر اسکنر اثرانگشت گلکسی اس 8

باید گفت عملکرد این حسگر تا حدودی مناسب است؛ اما نمی‌توان آن را بی‌نقص خواند. زمان‌هایی وجود دارد که حسگر اسکنر عنبیه چشم به‌خوبی کار می‌کند و مشکلی ندارد؛ اما زمانی نیز وجود دارد که دقت حسگر در تشخیص عنبیه چشم کاربر به مشکل برخورده و نیاز به چند بار تکرار پروسه قفل‌گشایی وجود دارد. همین امر باعث می‌شود که استفاده از حسگر اسکنر عنبیه چشم را کنار گذاشته و به وارد کردن پترن یا رمز کفایت کنید. این مشکل در زمانی رخ می‌دهد که نور محیط اطرافتان بسیار کم باشد.

گاهی اوقات حتی در شرایطی با نور عادی نیز حسگر اسکنر عنبیه چشم عملکرد درستی نداشت و نمی‌توانست به‌درستی عنبیه چشمان من را اسکن کند. برای برطرف شدن این مشکل نیاز بود که گلکسی اس 8 را ری استارت کنم.

اسکنر عنبیه چشم گلکسی اس 8
اسکنر عنبیه چشم گلکسی اس 8

این یکی از اشتباهات سامسونگ محسوب می‌شود که کاربران را با جایگاه نادرست حسگر اسکنر اثرانگشت به استفاده از حسگر اسکنر عنبیه چشم تشویق کرده است و این در حالی است که عملکرد این حسگر بدون ایراد نیست و ضریب خطا بسیار بالا است.

پس از یک هفته کار با گلکسی اس 8 کار با عنبیه چشم برای من عادی شد. البته هنوز مشکلاتی وجود دارد. برای مثال نیاز به گرفتن گوشی هوشمند در حالت خاصی وجود دارد تا بتوان تلفن هوشمند را از حالت قفل خارج کرد یا در حالت راه رفتن نمی‌شود از طریق اسکنر عنبیه چشم قفل‌گشایی کرد. در صورتی که عینک دودی بزنید نیز به مشکل برخواهید خورد. البته باید گفت که با عینک طبی می‌توان گلکسی اس 8 را از حالت قفل خارج کرد.

حسگر سوم که کمک می‌کند گوشی هوشمند از حالت قفل خارج شود حسگر تشخیص چهره است. مشکلاتی که در حسگر اسکنر عنبیه چشم داشتیم در این حسگر نیز وجود دارد و البته در بعضی مواقع بیشتر می‌شود. میزان خطا در تشخیص چهره بالا است و در محیط‌هایی که نور کافی وجود نداشته باشد وارد کردن رمز یا پتنت گزینه‌ی بسیار بهتری محسوب می‌شود.

حسگر تشخیص چهره گلکسی اس 8
حسگر تشخیص چهره گلکسی اس 8

آنچه کاربران از یک گوشی هوشمند می‌خواهند امنیت بالا در حفاظت از اطلاعات موجود در تلفن هوشمند و راحتی هرچه بیشتر برای کار با آن است، به نحوی که دیگران نتوانند از گوشی هوشمندشان استفاده کنند؛ اما دسترسی آنها به تلفن هوشمند بسیار ساده و سریع باشد. این موضوع دقیقا اتفاقی است که دوست داشتیم در گلکسی اس 8 ببینیم. البته منظور پایین بودن میزان امنیت نیست بلکه مشکل موجود در قفل‌گشایی گوشی هوشمند کمی آزاردهنده است.

برای بالاتر بردن میزان امنیت تلفن هوشمند از قابلیتی به نام اسمارت لاک استفاده شده است که به کاربر اجازه می‌دهد نیاز به وارد کردن رمز در محیط‌های امن نداشته باشد. این موضوع در زمان‌هایی که به دستگاه‌های مطمئن متصل می‌شوید نیز وجود دارد و نیازی به قفل‌گشایی تلفن هوشمند نیست.

با این حساب می‌توانید مکان‌هایی مانند خانه یا محل کارتان را به تلفن هوشمند معرفی کنید تا زمانی که در خانه یا اداره هستید نیازی به قفل‌گشایی تلفن هوشمند وجود نداشته باشید. در خارج از این محیط‌ها برای دسترسی به گلکسی اس 8 می‌بایست از طریق حسگرها یا وارد کردن رمز یا پتنت اقدام به قفل‌گشایی تلفن هوشمند کرد.

در گذشته اخباری وجود داشت مبنی بر اینکه سامسونگ می‌خواهد حسگر اسکنر اثرانگشت را با نمایشگر گلکسی اس 8 ادغام کند؛ اما متاسفانه این اتفاق رخ نداد و شاهد استفاده حسگر اسکنر اثرانگشت در پشت تلفن هوشمند هستیم. از اسکنر اثرانگشت در جلوی تلفن هوشمند نیز نمی‌شد استفاده کرد زیرا ابعاد تلفن هوشمند افزایش می‌یافت.

شروع نه چندان خوب دستیار هوشمند بیکسبی

  • هیچ دلیلی برای وجود چنین قابلیتی در حال حاضر وجود ندارد
  • امکانات دستیار هوشمند بیکسبی بسیار محدود است
  • تاثیر منفی بیکسبی ویژن در اپلیکیشن دوربین

یکی از قابلیت‌های بزرگی که در گلکسی اس 8 وجود دارد و سامسونگ مانور زیادی روی آن انجام داده است دستیار هوشمند بیکسبی است. این قابلیت برای رقابت با دستیار هوشمند سیری معرفی شد که در محصولات اپل استفاده می‌شود. البته دستیارهای هوشمند دیگری نیز وجود دارد که می‌شود به گوگل اسیستنت کمپانی گوگل و الکسای آمازون اشاره کرد.

اگر از کسانی باشید که در گذشته نیز از محصولات سامسونگ استفاده می‌کردند حتما می‌دانید که سامسونگ در گلکسی اس 3 و گلکسی اس 4 دستیاری به نام S Voice معرفی کرد که بار دیگر برای رقابت با سیری بود. این قابلیت با عدم استقبال کاربران مواجه شد و پس از معرفی قابلیت مشابهی توسط گوگل، کاربرانی نیز که از S Voice استفاده می‌کردند به سراغ قابلیت جدید گوگل رفتند.

حال بار دیگر سامسونگ خواسته تا شانس خود را در رقابت سنگینی محک بزند که بر سر دستیارهای هوشمند وجود دارد. با وجود اینکه ورود به این رقابت برای سامسونگ کمی دیر است؛ اما کمپانی کره‌ای وعده‌های فراوانی داده است که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

منوی دستیار هوشمند بیکسبی
منوی دستیار هوشمند بیکسبی

هدف از توسعه‌ی دستیار هوشمند بیکسبی، ارائه‌ی قابلیتی به کاربران است که آنها را در طول روز یاری دهد، به کاربران کمک کند تا به اطلاعات مورد نیازشان سریعا دسترسی پیدا کنند، رویدادهای مهم را یادآوری کنند و همچنین کار با تلفن هوشمند را از طریق فرامین صوتی مهیا سازند.

سامسونگ به قدری در مورد موفقیت بیکسبی امیدوار است که برای این دستیار هوشمند، دکمه سخت‌افزاری مخصوصی در گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس تعبیه کرده است. در حالی که طراحی این دو تلفن هوشمند اجازه نمی‌دهد حسگر اسکنر اثرانگشت در جایگاه درستی داشته باشند، اما دارای دکمه مخصوصی برای دستیار هوشمند بیکسبی هستند که در نوع خود جالب است.

بیکسبی در زمان عرضه فاقد بسیاری از امکانات خود بود و نمی‌شد از قابلیت‌های این تلفن هوشمند به‌خوبی استفاده کرد؛ زیرا هنوز تکمیل نشده بود و سامسونگ به مدت زمان بیشتری نیاز داشت تا بتواند قابلیت‌هایی را که وعده داده است در دستیار هوشمندش فعال کند.

کار با بیکسبی در گلکسی اس 8
کار با بیکسبی در گلکسی اس 8

امکاناتی نیز که فعال است حرف جدیدی نمی‌زند. درواقع گوگل اسیستنت که همزمان با بیکسبی روی گلکسی اس 8 وجود دارد گزینه‌ی بهتر و کارآمدتری است.

قابلیتی در رابط کاربری اپلیکیشن دوربین گلکسی اس 8 وجود دارد به نام بیکسبی ویژن. این قابلیت از آیکونی برخوردار است که به شما اجازه می‌دهد سوژه‌ای را اسکن کرده و سپس به اطلاعات موجود در مورد آن سوژه که در فضای مجازی قرار دارد دسترسی پیدا کنید.

فرض کنید عروسکی را دیده‌اید و از آن خوشتان آمده است. با بیکسبی ویژن می‌توانید عروسک را اسکن کنید تا هوش مصنوعی بیکسبی با جستجو در فضای مجازی بتواند هر اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهد که با آن سوژه مطابقت داشته باشد. این اطلاعات می‌تواند شامل سایت‌هایی که عروسک را می‌فروشند باشد یا در مورد سوژه مدنظر اطلاعاتی دارند.

این موضوع زمانی برای شما مفید است که بخواهید شی‌ء خاصی را خریداری کنید؛ زیرا از طریق جستجو در پینترست به شما اجازه می‌دهد مغازه‌هایی را بیابید که آن شیء را می‌فروشند. البته گاهی اوقات وجود این آیکون در رابط کاربری آزاردهنده است و اگر نیازی به این قابلیت نداشته باشید تنها صفحه‌ی رابط کاربری اپلیکیشن دوربین را اشغال می‌کند.

از قابلیت‌های دیگر بیکسبی می‌توان به امکان یادآوری اشاره کرد. در صورتی که رویدادی را مشخص کنید بیکسبی آن رویداد را در زمان یا مکان معین‌شده به شما یادآوری می‌کند. برای مثال زمانی که به فروشگاه می‌روید به شما یادآوری می‌شود که موارد مورد نیازی را خریداری کنید که قبلا نسبت به خرید آنها کارتی در بیکسبی یادداشت کرده بودید.

اسکن اشیا با بیکسبی ویژن
اسکن اشیا با بیکسبی ویژن

در مجموع باید گفت که این قابلیت‌ها می‌توانند برای کاربرانی مفید باشند؛ اما نمی‌توانند به دلیلی برای خرید یا پیشنهاد خرید گلکسی اس 8 تبدیل شوند. البته نقد کامل بیکسبی هنوز هم میسر نیست؛ زیرا توسعه کامل این دستیار هوشمند به زمان نیاز دارد و با توجه به شرایط فعلی به نظر می‌رسد که تا ارائه‌ی یک دستیار هوشمند با امکانات متنوع هنوز فاصله‌ی زیادی داریم.

آنچه ما را به این مقدار روی بیکسبی نکته‌بین کرده است تبلیغ گسترده‌ی سامسونگ بود که در مورد این دستیار هوشمند انجام شد. با این حال، باید واقع‌بین بود و گفت که بیکسبی امکانات محدودی دارد؛ برای مثال تنها با تعداد کمی از اپلیکیشن‌ها سازگار است و هیچ گزینه‌ای برای کار با اپلیکیشن‌های توسعه یافته توسط شرکت‌های شخص ثالث وجود ندارد.

البته سامسونگ نظر دیگری دارد و می‌گوید آنچه هم‌اکنون مشاهده می‌کنیم تنها یک نهال است و در آینده تبدیل به یک درخت بزرگ خواهد شد. باید دید که چقدر سامسونگ می‌تواند در احقاق این موضوع موفق عمل کند و دستیار هوشمند بیکسبی تا حد رشد کرده و هوشمندتر خواهد شد.

کمپانی کره‌ای گفته است که در آینده می‌توانید کارهای بسیار زیادی با بیکسبی انجام دهید. برای نمونه زمانی که در بیرون از خانه هستید از طریق بیکسبی دمای خانه را تنظیم کرده، از بسته بودن درها مطمئن شوید یا سفارش غذا دهید.

طراحی گلکسی اس 8 سامسونگ

  • زیباترین گوشی هوشمند حال حاضر در بازار
  • کیفیت ساخت پریمیوم
  • حذف نشدن جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون

شکل و ظاهری که گلکسی اس 8 دارد درواقع چیزی است که آینده‌ی تلفن‌های هوشمند را رقم می‌زند. درواقع باید گفت که آینده‌ی طراحی ظاهری گوشی‌های هوشمند با گلکسی اس 8 رقم خورده است. یک دستگاهی که ما برای مدت‌ها است از کمپانی‌های سازنده تلفن هوشمند می‌خواهیم.

اگر بخواهید گلکسی اس 8 را با گلکسی اس 5 یا 6 یا حتی با آیفون 6 مقایسه کنید این دستگاه مانند یک تلفن هوشمندی به نظر می‌رسد که از دل فیلم‌های علمی تخیلی بیرون آمده است.

پس از محبوبیتی که گلکسی اس 7 اج به دست آورد سامسونگ تصمیم گرفت تا پرچم‌دارانش را با طراحی این تلفن هوشمند ادامه دهد. در گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس شاهد لبه‌های منحنی هستیم که از عملکرد مشابهی با لبه‌ی اج دارند و می‌توان با لمس این لبه‌ها فرامین مختلفی به تلفن هوشمند داد.ظاهر کلی گلکسی اس 8

از نظر ضریب خطا نیز پرچم‌داران جدید سامسونگ به مراتب بهتر از گلکسی اس 7 اج شده‌اند و ما در طول مدتی که با گلکسی اس 8 کار کردیم فرمان اشتباهی صادر نشد و مشکلی در دست گرفتن تلفن هوشمند و کار با لبه‌های منحنی نداشتیم.

از طریق لبه‌ها می‌توان به کانتکت‌های محبوبتان یا اپلیکیشن دلخواهتان لینک دهید تا تنها با یک اشاره دسترسی سریع به آنها داشته باشید. البته بیشتر اوقات از این لبه‌ها استفاده نمی‌کردیم.

در مورد طراحی ظاهری گلکسی اس 8 باید گفت که از ابتدا تا انتها شاهد یک طراحی پریمیوم و زیبا هستیم. حالتی که پنل پشت و پنل جلویی گوشی هوشمند دارند فوق العاده است. دو پنل شیشه‌ای که یک قاب فلزی آنها را احاطه کرده است و درنتیجه محصولی را در اختیار ما قرار می‌دهد که در دست گرفتن آن لذت‌بخش است.

نمای کلی از گلکسی اس 8

البته گفته می‌شود که اگر این تلفن هوشمند ضربه خورده یا به زمین بیفتد آسیب فراوانی خواهد دید که البته ما با این موضوع در طول نقد و بررسی مواجه نشدیم. در گزارش‌ها گفته شده که پنل پشتی نسبت به ضربه حساس است و می‌شکند؛ اما به اینکه از چه فاصله‌ای تلفن هوشمند به زمین افتاده یا شدت ضربه چقدر بوده اشاره‌ای نشده است.

با این حال، تنها موضوعی که می‌توان به آن اشاره کرد این است که پیشنهاد می‌دهیم از یک قاب محافظ برای گلکسی اس 8 استفاده کنید.

کیفیت ساخت در دکمه‌ها نیز حس می‌شود. فشردن این دکمه‌ها و صدایی که ایجاد می‌شود حس خوبی منتقل می‌کند. البته مشکل اصلی در جایگاه دکمه‌ها است. دکمه سخت‌افزاری بیکسبی در سمت چپ، درست در زیر راکر ولوم صدا قرار دارد که باعث می‌شود گاهی اوقات به اشتباه آن را فشار بدهیم.

دکمه سخت‌افزاری دستیار هوشمند بیکسبی
دکمه سخت‌افزاری دستیار هوشمند بیکسبی

زمانی که می‌خواهید میزان صدای خروجی را کاهش دهید امکان اینکه دکمه‌ی سخت‌افزاری بیکسبی را فشار دهید بسیار بالا است.

دکمه پاور در سمت راست قرار دارد و جایگاه خوبی برای آن تعبیه شده است. آنچه باعث تعجب ما می‌شود این است که می‌شد از جایگاه‌های اضافی در کناره‌های تلفن هوشمند برای حسگر اسکنر اثرانگشت استفاده کرد تا دسترسی به آن بسیار ساده‌تر شود. با این حال، سامسونگ پشت تلفن هوشمند و آن هم درست کنار دوربین اصلی را انتخاب کرده است.

اگر جایگاه حسگر اسکنر اثرانگشت را در نظر نگیریم باید قبول کرد که سامسونگ در طراحی بسیار موفق بوده و توانسته تلفن هوشمند بسیار زیبایی طراحی کند.

نمایی از دوربین گلکسی اس 8

با تغییر ندادن سنسور دوربین و استفاده نکردن از ترکیب دوربین دوگانه، سامسونگ توانسته گوشی هوشمندی بسازد که دارای برآمدگی در دوربین اصلی نیست که این موضوع نکته‌ی مثبتی محسوب می‌شود. البته ارتقا نیافتن دوربین اصلی کمی برای کاربران ناخوشایند است که در نقد دوربین اصلی گلکسی اس 8 به آن خواهیم پرداخت.

باید گفت که گلکسی اس 8 به مراتب از گلکسی اس 7 طراحی زیباتری دارد و جذاب‌تر به نظر می‌رسد. البته برای اینکه طراحی این تلفن هوشمند با مشکلی مواجه نشود شاهد نکات ریزی هستیم. برای مثال، ارتقا نیافتن دوربین اصلی که به آن اشاره شد و قرار داشتن سنسور نبض سنج در کنار دوربین اصلی تا قاب پشتی پرچم‌دار جدید سامسونگ از سطح صاف و بدون برآمدگی برخوردار باشد و ضخامت گوشی هوشمند نیز تا حد ممکن کم باشد.

درگاه USB-C در انتهای گلکسی اس 8
درگاه USB-C در انتهای گلکسی اس 8

در انتهای تلفن هوشمند می‌توان درگاه USB-C را مشاهده کرد که به‌لطف این درگاه می‌شود کابل را از هر طرفی به دستگاه متصل کرد. در کنار این درگاه، جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری نیز قرار دارد تا بتوان هدفون‌های قدیمی را بدون نیاز به مبدل به تلفن هوشمند متصل کرده و از گوش دادن به موسیقی لذت برد.

نمایشگر گلکسی اس 8 سامسونگ

  • بهره بردن از بهترین نمایشگر موجود در میان تلفن‌های هوشمند
  • نیاز به گرفتن تلفن هوشمند در حالت افقی با هر دو دست
  • تماشای محتوای ویدیویی در گلکسی اس 8 فوق‌العاده است

باید قبول کرد که سامسونگ یکی از پیشتازان در تولید نمایشگر است و گوشی‌های هوشمند این کمپانی نیز از نمایشگری عالی بهره می‌برند. این موضوع در مورد نمایشگر استفاده شده در گلکسی اس 8 نیز صدق می‌کند.

گلکسی اس 8 مجهز به یکی از بهترین نمایشگرهای موجود در میان تلفن‌های هوشمند است طبق آزمایش‌هایی که DisplayMate انجام داده است صحت گفته‌های ما تایید می‌شود.

بهره بردن از رنگ‌های غنی، کنتراست بالای رنگ‌های سیاه و سفید و شارپ بودن تصویر خروجی از ویژگی‌های بارز نمایشگر گلکسی اس 8 است.

با این حال، به بررسی بعضی از ایراداتی می‌پردازیم که مشاهده کرده‌ایم. ایراد اول در ابعاد نمایشگر است. برای گلکسی اس 8 از یک نمایشگر ۵.۸ اینچی استفاده شده که بسیار بزرگ است.

نمایشگر گلکسی اس 8

شاید این موضوع کمی عجیب به نظر برسد، آن هم در شرایطی که سامسونگ برای رسیدن به چنین مشخصاتی در پرچم‌دارش تلاش بسیاری داشته است؛ اما به‌لطف نسبت ابعاد ۱۸.۵ به ۹ با یک تلفن هوشمند بسیار کشیده‌ای طرف هستیم.

این نسبت ابعاد شبیه به نسبت ابعاد ۱۶ به ۹ است با این تفاوت که کمی کشیده‌تر است. همین امر باعث می‌شود که اگر بخواهید در اپلیکیشنی به بالای صفحه نمایشگر دسترسی داشته باشید با یک دست نتوانید این کار را انجام دهید و نیاز به استفاده از هر دو دست داشته باشید.

نمای کلی از گلکسی اس 8

البته استفاده از این نسبت ابعاد دارای نکات مثبتی نیز هست. تماشای ویدیوها در گلکسی اس 8 بسیار لذت‌بخش است. البته اگر محتوای مد نظر از نسبت ابعاد متفاوتی پشتیبانی کند با نوارهای مشکی در اطراف تصویر مواجه خواهید شد. برای رفع این نوارهای مشکی رنگ، امکان اینکه تصویر کشیده شود وجود دارد که تا حدودی مشکل را برطرف می‌کند.

وجود نسبت ابعاد جدید تنها در تماشای محتوای ویدیویی به چشم نمی‌آیند بلکه در اپلیکیشن‌ها نیز به این موضوع بر خواهید خورد. بعضی از اپلیکیشن‌ها با این نسبت ابعاد سازگار هستند و بعضی دیگر نیز نیاز به عرضه‌ی به‌روزرسانی دارند. با این حال، امکانی وجود دارد که به کاربر اجازه می‌دهد بعضی از اپلیکیشن‌ها به حالت تمام صفحه تبدیل شوند.

نمایشگر گلکسی اس 8

این مورد در انجام بازی‌ها نیز به چشم می‌خورد و تنها بعضی از بازی‌ها از نسبت ابعاد جدید پشتیبانی می‌کنند. البته گلکسی اس 8 به‌خوبی می‌تواند تصویر خروجی را به نحوه ارائه دهد که کاربر مشکلی در تجربه‌ی بازی نداشته باشد و از تمام جزئیات نمایش داده شده در برنامه مطلع شود.

آنچه نبود آن در حال حاضر حس می‌شود محتوای سازگار با HDR است. گلکسی اس 8 از HDR پشتیبانی می‌کند؛ اما این قابلیت را می‌توان ویژگی دانست که شما بابت آن هزینه می‌کنید ولی امکان استفاده از آن وجود ندارد.

تنظیم روشنایی نمایشگر گلکسی اس 8

حتی اپلیکیشن‌های نتفلیکس و آمازون پرایم ویدیو نیز فاقد محتوایی هستند که با HDR سازگار باشد و این موضوع کمی آزاردهنده است.

گلکسی اس 8 از ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی برخوردار است که به شما اجازه می‌دهد محتوای مختلفی را در گوشی هوشمندتان ذخیره کنید. بهره بردن از تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ یا اکسینوس ۸۸۹۵ نیز توان لازم برای اجرای سنگین‌ترین بازی‌ها را در اختیار کاربر قرار می‌دهد تا بتواند تجربه‌ی بسیار خوبی از انجام بازی‌ها داشته باشد.

نمای کلی گلکسی اس 8

آنچه می‌تواند توانمندی سخت‌افزار گلکسی اس 8 را نشان دهد نمایشگر این محصول است که تصاویر خروجی با کیفیت ستودنی در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

در کنار نمایشگری قدرتمند، هدفون‌هایی برای گلکسی اس 8 در نظر گرفته شده است که با همکاری کمپانی AKG تولید شده‌اند. البته کیفیت این بلندگوها تفاوت اندکی دارد با آنچه در کنار پرچم‌داران قبلی سامسونگ قرار داشت.

هدفون گلکسی اس 8

کیفیت ساخت این هدفون نیز کمی پایین است و چه از نظر کیفیت ساخت و چه از نظر کیفیت صدای خروجی تفاوت بسیاری با هدفون‌های پرچم‌داران قبلی سامسونگ ندارند.

در مجموع باید گفت که کیفیت صدای خروجی مطلوب است و تقریبا از ایرپادهای اپل بهتر عمل می‌کند؛ اما در برابر آنچه همراه با پرچم‌دار جدید اچ‌تی‌سی عرضه شد حرفی برای گفتن ندارند.

رابط کاربری گلکسی اس 8 سامسونگ

  • رابط کاربری بهینه شده
  • اپ دراور جدید کارکردی عالی دارد

گلکسی اس 8 یکی از قدرتمندترین گوشی‌های هوشمندی است که توانستیم آزمایش کنیم و اگر کسی علاقه‌مند به خرید این پرچم‌دار به خاطر رابط کاربری نیست باید گفت که در گذشته زندگی می‌کند.

البته این موضوع به این معنی نیست که رابط کاربری گلکسی اس 8 با استقبال تمام کاربران روبه‌رو خواهد شد؛ اما نباید تجربه‌ی گذشته را عاملی دانست که رابط کاربری جدید پرچم‌دار سامسونگ را آزمایش نکرد. رابط کاربری گلکسی اس 8 از تاچ‌ویز به سامسونگ اکسپرینس تغییر نام داده است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

رابط کاربری گلکسی اس 8
رابط کاربری گلکسی اس 8

رابط کاربری سامسونگ اکسپرینس به مراتب بهتر از گذشته شده است و سامسونگ تلاش کرده است تا کاربران در برطرف کردن نیازهایشان و دسترسی به امکانات سیستم‌عامل مشکلی نداشته باشند.

اگر دستیار هوشمند بیکسبی بتواند در آینده به قابلیت‌هایی که وعده داده شده است دسترسی پیدا کند دیگر نیازی به استفاده از رابط کاربری وجود ندارد و می‌شود کارهای مختلف را از طریق فرامین صوتی انجام داد؛ اما در شرایط فعلی باید به استفاده از تلفن هوشمند به روش معمول عادت کنید و از طریق لمس صفحه نمایشگر فرامین مد نظرتان را صادر کنید.

دکمه‌های مجازی ناوبری گلکسی اس 8
دکمه‌های مجازی ناوبری گلکسی اس 8

رابط کاربری سامسونگ اکسپرینس روی سیستم‌عامل اندروید 7 نوقا سوار است. البته تغییرات زیادی روی آن اعمال شده است، به نحوی که اگر از علاقه‌مندان به اندروید خام باشید تفاوت‌های بسیاری را مشاهده خواهید کرد.

با این حال، از آنچه سامسونگ ارائه می‌دهد راضی هستیم. با فشردن آیکون‌ها منویی باز می‌شود که می‌توان فرامین مختلفی را اجرا کرد؛ مانند این قابلیت را در آیفون‌های اپل مشاهده کرده بودیم که قابلیت لمس سه‌بعدی نام داشتند.

رابط کاربری گلکسی اس 8
رابط کاربری گلکسی اس 8

یکی از مشکلاتی که سامسونگ با گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس دارد حذف دکمه‌های فیزیکی و خازنی ناوبری است که در جلوی تلفن‌های هوشمند قرار دارد. درواقع دکمه‌های بازگشت به منوی قبل، دکمه خانه و دکمه‌ی منو در انتهای نمایشگر قرار دارند و برای دسترسی به این قابلیت‌ها در حقیقت باید صفحه نمایشگر را لمس کرد.

این دکمه‌ها مجازی هستند و با سوایپ کردن روی نمایشگر ظاهر می‌شوند. برای استفاده از قابلیت‌های جدید رابط کاربری، سامسونگ آموزش‌های متعددی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد؛ اما باید گفت که با وجود فایل‌های آموزشی، عادت کردن به کار با گلکسی اس 8 نیاز به زمان دارد و برای حرفه‌ای شدن در کار با این تلفن هوشمند باید برای مدت زیادی با رابط کاربری کار کنید.

رابط کاربری گلکسی اس 8

تغییرات مثبتی در رابط کاربری جدید سامسونگ وجود دارد. برای مثال می‌توان به زمانی اشاره کرد که در منوها جستجو می‌پردازید. یک گزینه در بالای رابط کاربری وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد از طریق جستجوی سریع به آنچه در نظر دارید سریع‌تر دسترسی پیدا کنید.

تغییر اصلی در حذف آیکون اپ دراور است؛ اما هنوز امکانی وجود دارد که بتوان میان اپلیکیشن‌های نصب شده گشت زد. برای انجام این کار در صفحه خانه تنها به سوایپ کردن به سمت بالا یا پایین نیاز دارید تا به اپ دراور بروید.

یکی از قابلیت‌های جالبی که در حسگر اسکنر اثرانگشت تعبیه شده امکان سوایپ کردن از بالا به پایین است که با انجام این کار منوی اعلانات باز می‌شود. البته جایگاه بد حسگر اسکنر اثرانگشت ممکن است استفاده از این قابلیت را کمی سخت کند.

صفحه همیشه روشن گلکسی اس 8
صفحه همیشه روشن گلکسی اس 8

صفحه همیشه روشن از قابلیت‌های محبوب ما بود که در گلکسی اس 7 وجود داشت. این قابلیت در گلکسی اس 8 نیز وجود دارد و شامل تغییراتی شده است. حال شما می‌توانید تصاویر دلخواهتان را انتخاب کنید تا در حالت صفحه همیشه روشن به نمایش دربیایند.

از دیگر قابلیت‌های رابط کاربری، مدیریت انرژی است که به شما اپلیکیشن‌هایی را معرفی می‌کند که برای مدتی است استفاده نمی‌شوند. با بستن آنها می‌توانید از مصرف انرژی بکاهید. هدف اصلی از این قابلیت، بالاتر بردن عمر مفید باتری است که تا حدودی نیز موفق عمل کرده است. با بستن این اپلیکیشن‌ها دیگر اعلانی دریافت نمی‌کنید تا بار دیگر آنها را باز کنید.

یکی از نکات مثبتی که در رابط کاربری جدید گلکسی اس 8 می‌توان مشاهده کرد بهتر شدن فونت است. فونت بسیار تمیزتر و قابل مشاهده‌تر است. در مدت زمانی که ما با گلکسی اس 8 کار کردیم مشکلی در رابط کاربری نبود و اگر شما به دلیل رابط کاربری از خرید گلکسی اس 8 صرف نظر کرده‌اید باید بگوییم که اشتباه می‌کنید.

مشخصات سخت‌افزاری گلکسی اس 8 سامسونگ

  • یکی از توانمندترین گوشی‌های هوشمند موجود در بازار

نکته‌ی عجیبی که در مورد گلکسی اس 8 وجود دارد این است که این تلفن هوشمند قدرتمندترین دستگاه حال حاضر در بازار نیست؛ اما با این وجود از توان محاسباتی بالایی برخوردار است. در این تلفن هوشمند از تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ استفاده شده است.

البته این تراشه مخصوص بازار آمریکا و چین است و برای بازارهای دیگر دنیا، گلکسی اس 8 از تراشه‌ی اکسینوس ۸۸۹۵ برخوردار است. سازنده‌ی هر دو تراشه سامسونگ است با این تفاوت که اسنپدراگون ۸۳۵ متعلق به کمپانی آمریکایی کوالکام بوده و وظیفه‌ی ساخت این تراشه بر عهده سامسونگ قرار دارد.

از دیگر مشخصات گلکسی اس 8 می‌شود به داشتن ۴ گیگابایت حافظه رم اشاره کرد که سامسونگ می‌توانست در این تلفن هوشمند از میزان حافظه رم بیشتری استفاده کند. پرچم‌دار جدید کمپانی کره‌ای دارای ۶۴ گیگابایت حافظه رم است. البته اگر این میزان برای کاربران کافی نبود می‌توانند از درگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی استفاده کرده و حافظه ذخیره‌سازی تلفن هوشمندشان را تا سقف ۲۵۶ گیگابایت ارتقا دهند.

گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس
گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس

پرچم‌دار جدید سامسونگ دارای باتری با ظرفیت ۳۰۰۰ میلی‌آمپرساعت است و نمایشگر این تلفن هوشمند نیز از رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۹۶۰ پیکسل بهره می‌برد که میزان تراکم پیکسلی نیز به ۵۷۰ پیکسل در هر اینچ می‌رسد.

این مشخصات باعث می‌شود تا گلکسی اس 8 به یکی از قدرتمندترین تلفن‌های هوشمند موجود در بازار تبدیل شود و باتری نیز داشته باشد که تا یک روز کامل می‌تواند از پس وظایف کاربران بر بیاید.

در بنچمارک گیک‌بنچی نیز که انجام دادیم گلکسی اس 8 توانست در آزمایش تک‌هسته‌ای امتیاز ۲۰۰۸ را به دست آورد و در آزمایش چندهسته‌ای نیز امتیاز ۶۶۳۰ را به دست آورد که امتیازات بسیار خوبی هستند. به عبارت کوتاه‌تر باید گفت که تقریبا تلفن‌های هوشمند کمی وجود دارد که از گلکسی اس 8 قدرتمندتر باشند.

بلوتوث جدید در گلکسی اس 8

استفاده از استانداردهای جدید بلوتوث شاید برای کاربران چندان جذاب نباشد؛ اما زمانی که با قابلیت‌های آن آشنا شوید نظرتان تغییر خواهد کرد. با استفاده از بلوتوث ۵ می‌شود هدفون‌های بلوتوث مختلفی را به تلفن هوشمندتان متصل کرده و میزان صدای خروجی را برای هر یک از هدفون‌ها به‌صورت مجزا تنظیم کنید.

این قابلیت را در آیفون و آیپد نیز دیده بودیم. با این حال، آنچه برای ما ارزش بسیاری دارد این است که می‌شود به‌صورت جداگانه هر یک از دستگاه‌های صوتی را کنترل کنید که به تلفن هوشمندتان متصل هستند.

بلوتوث گلکسی اس 8

به‌لطف بلوتوث ۵ می‌توانید دو بلندگوی بلوتوث را به‌صورت همزمان به تلفن هوشمندتان متصل کنید. البته مشکل اینجا است که دو بلندگو با یکدیگر سینک نمی‌شوند و امکان دارد در صدای خروجی به مشکل برخورید. تنها زمانی از این قابلیت باید استفاده کرد که در محیط بسیار بزرگی قرار دارید و اطرافیان امکان شنیدن صدای هر دو بلندگو را ندارند. در غیر این صورت بهتر است به یک بلندگو اکتفا کنید.

باتری گلکسی اس 8 سامسونگ

  • باتری در بسیاری از شرایط می‌تواند یک روز کامل دوام بیاورد
  • حالت‌های فوق‌العاده برای مدیریت مصرف انرژی
  • شارژ سریع و شارژ بی‌سیم هردو به‌خوبی کار می‌کنند
  • عملکرد باتری گلکسی اس 8 پلاس به مراتب بهتر از باتری گلکسی اس 8 است

در طول مدتی که از گلکسی اس 8 استفاده کردیم متوجه شدیم که باتری پرچم‌دار سامسونگ از عملکرد قابل قبولی برخوردار است. گلکسی اس 8 مجهز به باتری با ظرفیت ۳۰۰۰ میلی‌آمپرساعت است که می‌تواند نیازهای کاربر را برآورده سازد و به مدت یک روز به شارژ مجدد نیاز نداشته باشد.

پس از اتفاقات بدی که برای گلکسی نوت 7 رخ داد و باتری معیوب این دستگاه باعث شد تا پایان تلخی برای فبلت پرچم‌دار سامسونگ رقم بخورد. همین علت باعث شد تا سامسونگ در مورد گلکسی اس 8 و باتری که در این تلفن هوشمند استفاده شده است بسیار محتاط باشد.

در پرچم‌دار جدید سامسونگ از باتری استفاده شده که می‌توانست ظرفیت بالاتری داشته باشد؛ اما این موضوع اتفاق رخ نداد زیرا کمپانی کره‌ای می‌خواست مشکلات رخ داده برای نوت 7 برای گلکسی اس 8 رخ ندهد.

سامسونگ در محصول جدیدش قابلیت‌های مختلفی قرار داده است که می‌شود به شارژ سریع و شارژ بی‌سیم اشاره کرد. شاید رقمی که برای ظرفیت باتری گلکسی اس 8 بیان می‌شود چندان خوشایند نباشد؛ اما باید بدانید که سخت‌افزار این تلفن هوشمند انرژی کمتری مصرف می‌کند و سیستم‌عامل اندروید 7 نیز به کمتر شدن مصرف انرژی کمک شایانی می‌کند.

منوی تنظیمات باتری گلکسی اس 8

در طول ۶ ساعت مصرف که از ساعت ۶ صبح شروع شده و تا ۱۲ ظهر ادامه داشت متوجه شدیم که باتری به ۶۰ درصد رسیده است. این موضوع شاید برای اکثر کاربران طبیعی باشد؛ اما نسبت به محصولاتی مانند گلکسی اس 7 اج پیشرفت خوبی محسوب می‌شود.

با وجود اینکه میزان مصرف انرژی تا حدودی کاهش یافته است؛ اما شاهد تغییراتی در شارژ سریع گلکسی اس 8 نیستیم. در زمانی که شارژ باتری به طور کامل تخلیه شده بود توانستیم باتری را در عرض ۵ دقیقه به ۷ درصد برسانیم که مناسب برای برقراری یک تماس است.

برای شارژ کامل باتری به ۸۰ دقیقه زمان نیاز است. در عرض ۵ دقیقه شارژ گوشی به ۷ درصد رسید. میزان شارژ گوشی در عرض ۳۵ دقیقه به ۴۵ درصد و در عرض ۵۵ دقیقه به ۷۲ درصد رسید. شارژ کامل نیز ۸۲ دقیقه زمان برد.

در آزمایش عادی نیز در حالی که تلفن هوشمند در شارژ ۱۰۰ درصد قرار داشت ویدیوی فول اچ‌دی را به مدت ۹۰ دقیقه با میزان روشنایی ۱۰۰ درصد اجرا کردیم. برنامه‌های متعددی نیز به وای‌فای متصل بودند. پس از اجرای ۹۰ دقیقه‌ای ویدیو میزان ۱۴ درصد از باتری گلکسی اس 7 کاسته شد؛ اما گلکسی اس 8 با کاهش ۱۹ درصدی باتری مواجه گشت که در نوع خود جالب است.

چنین آزمایشی با اجرای یک ویدیو با فرمت QHD نیز تست شد که ۲۳ درصد از باتری گلکسی اس 8 مصرف شد. آنچه نظر ما را به خود جلب کرده است کم مصرف بودن گلکسی اس 8 پلاس است. در این تلفن هوشمند آزمایش اول تنها ۸ درصد و آزمایش دوم نیز تنها ۱۱ درصد از باتری را مصرف کرد که امتیاز فوق‌العاده‌ای به نظر می‌رسد.

منوی تنظیمات باتری گلکسی اس 8

البته قبل از اینکه نتیجه‌گیری کنیم باید به این نکته اشاره کرد که گلکسی اس 8 از روشن‌ترین نمایشگر در میان گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کند. درنتیجه استفاده از این تلفن هوشمند در بالاترین سطح میزان روشنایی نمایشگر طبیعتا روی مصرف باتری تاثیر بسیار زیادی می‌گذارد.

برای جلوگیری از کاهش سریع شارژ باتری، سامسونگ قابلیتی قرار داده تا به‌صورت خودکار میزان روشنایی نمایشگر تنظیم شود. در بسیاری از شرایط نیز این قابلیت عملکرد مناسبی دارد و مشکلی در مشاهده‌ی نمایشگر نخواهید داشت. البته روشنایی بالای نمایشگر زمانی که بیرون از خانه باشید بسیار خوب است؛ زیرا امکان مشاهده‌ی نمایشگر را آن هم بدون بروز مشکلی خواهید داشت.

گلکسی اس 8 قادر است تا الگوی مصرفی شما را بررسی کند؛ بنابراین زمانی که به شما اعلام کند تنها ۸ ساعت تا خالی شدن شارژ باتری زمان دارید به واقعیت نزدیک‌تر خواهد بود. باتری گلکسی اس 8 برای استفاده یک روز مناسب است؛ اما پیشرفت اصلی را در گلکسی اس 8 پلاس شاهد هستیم که عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته است.

دوربین گلکسی اس 8 سامسونگ

  • تغییری در مشخصات سخت‌افزاری دوربین اصلی اعمال نشده است
  • کیفیت تصاویر ثبت شده بسیار خوب است

در گلکسی اس 8 از همان دوربینی استفاده شده است که در گلکسی اس 7 شاهد آن بودیم. باید گفت که این دوربین مجهز به یکی از بهترین سنسورهای موجود در میان تلفن‌های هوشمند است و می‌تواند تصاویر زیبایی ثبت کند؛ تصاویری که از رنگ‌های غنی برخوردارند.

دوربین اصلی گلکسی اس 8 از یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی استفاده می‌کند و برای دوربین سلفی نیز از یک سنسور ارتقا یافته‌ی ۸ مگاپیکسلی استفاده شده است. هردو دوربین می‌توانند تصاویر بسیار زیبایی در شرایطی با نور کم تهیه کنند.

اپلیکیشن عکاسی در گلکسی اس 8

البته هنوز می‌توان کمی نویز در تصاویر را مشاهده کرد؛ اما این موضوع را نیز باید در نظر گرفت که دوربین گلکسی اس 8 نسبت به گلکسی اس 7 دچار تغییرات مثبتی شده است. با این حال، پرچم‌دار جدید سامسونگ می‌تواند تصاویر بهتری در شرایطی با نور کم نسبت به گلکسی اس 7 ثبت کند.

اتفاقی که در مورد دوربین گلکسی اس 8 رخ داده است استفاده از یک رابط کاربری جدید برای آن است که عکاسی را بسیار ساده‌تر کرده است. این ریسکی است که سامسونگ در پرچم‌دار جدیدش انجام داده است و به جای استفاده از یک دوربینی با ترکیب دوگانه، کاری کرده که عکاسی با گلکسی اس 8 راحت‌تر شود.

اپلیکیشن عکاسی در گلکسی اس 8

برای رفتن به حالت عکاسی کافی است که دو بار دکمه پاور را فشار دهید یا در لاک اسکرین سوایپ کنید. بسیاری از کارها از طریق سوایپ کردن میسر می‌شود. در رابط کاربری اپلیکیشن دوربین می‌توان با سوایپ کردن دوربین سلفی را فعال کرد. اگر نمایشگر را فشرده و سپس سوایپ کنید به سوژه مدنظر می‌توانید زوم کنید. البته گلکسی اس 8 در زوم کردن چندان عملکرد خوبی ندارد و کیفیت تصاویر به شدت افت می‌کند.

امکان اضافه کردن استیکرهای متعدد و بهره بردن از ماسک‌های واقعیت افزوده نیز در هردو دوربین اصلی و سلفی وجود دارد که تنوعی را به عکاسی اضافه می‌کند.

اپلیکیشن عکاسی در گلکسی اس 8

در محیط اپلیکیشن دوربین می‌توان رد پای دستیار هوشمند بیکسبی را نیز مشاهده کرد. با استفاده از این دستیار هوشمند می‌شود شیء خاصی را اسکن کرده و در فضای مجازی آن را جستجو کرد.

در مورد دوربین باید گفت با وجود اینکه تغییرات اندکی در سخت‌افزار دوربین اصلی اعمال شده است؛ با این حال تصاویر بسیار زیبا هستند، رنگ‌ها از دقت بسیار بالایی برخوردار بوده و شارپ هستند.

اپلیکیشن عکاسی در گلکسی اس 8

تنها ایرادی که می‌توان گرفت در اکسپوژر تصاویر است. تصاویر ثبت شده در گلکسی اس 8 بسیار زیبا نمایش داده می‌شوند؛ اما زمانی که بخواهیم آنها را در کامپیوتر تماشا کنیم از کیفیت آنها کاسته می‌شود.

به نظر می‌رسد که سامسونگ بیشتر روی عکاسی در محیطی با نور کم کار کرده و روی این زمینه کاری نکرده است. در مجموع باید گفت که کیفیت کلی تصاویر بسیار خوب است و می‌تواند نیازهای کاربران را برطرف کند.

اپلیکیشن عکاسی در گلکسی اس 8

یکی از حالت‌هایی که نظر ما را به خود جلب کرد حالت حرفه‌ای یا Pro Mode بود. در این حالت به شما اجازه داده می‌شود تا بتوانید میزان فوکوس را تنظیم کرده و به‌لطف قابلیت‌هایی که دارد متوجه شوید کدام قسمت از تصویر به‌خوبی فوکوس نشده است.

اپلیکیشن عکاسی در گلکسی اس 8

شاید این قابلیت را نتوان یک تغییر بزرگ خواند؛ اما می‌توان اقدام سامسونگ را بابت بهینه‌تر کردن اپلیکیشن دوربین یک قدم مثبت خواند. از سرعت شاتر گرفته تا کیفیت تصاویر و راحتی کار با اپلیکیشن دوربین، تقریبا ایراد زیادی نمی‌توان گرفت و باید به سامسونگ حق داد که سنسور استفاده شده در گلکسی اس 8 نیاز کاربران را می‌تواند برآورده سازد و نیازی به ارتقای آن وجود نداشته است.

نمونه تصاویر گرفته شده با دوربین گلکسی اس 8 سامسونگ

جمع‌بندی

باید قبول کرد که گلکسی اس 8 یکی از بهترین تلفن‌های هوشمند موجود در بازار است که هم‌اکنون امکان خرید آن را دارید. با این حال، قیمتی که برای این محصول در نظر گرفته شده است باعث می‌شود که کمتر کسی توان خرید آن را داشته باشد. البته از خرید چنین تلفن هوشمندی ضرر نخواهید کرد؛ زیرا امکانات جالبی را اختیارتان قرار می‌دهد.

البته سامسونگ برای ساخت این محصول متحمل ریسک‌های زیادی شده است و موفقیت گلکسی اس 8 برای کمپانی کره‌ای اهمیت فراوانی دارد. علت اصلی نیز شکستی بود که نوت 7 به همراه داشت و امکان بروز مشکل در گلکسی اس 8 باعث شده تا کاربران محتاطانه به سمت این محصول بروند و برای اینکه از ایمن بودن آن مطمئن شوند نسبت به خرید جدیدترین پرچم‌دار کمپانی سامسونگ عجله نکنند.

با این حال، آنچه ما در طول بررسی گلکسی اس 8 متوجه شدیم ایمن بودن دستگاه است. ایراداتی که می‌توان به این تلفن هوشمند گرفت امنیت کاربر را به خطر نخواهد انداخت و مشکلات طراحی محسوب می‌شود که می‌توان به جایگاه بد حسگر اسکنر اثرانگشت اشاره کرد.

سخت‌افزار گلکسی اس 8 از توان بسیار بالایی برخوردار است و رابط کاربری نیز بسیار نرم و روان عمل می‌کند. عمر مفید باتری با وجود اینکه میزان ظرفیت آن چنگی به دل نمی‌زند؛ اما می‌تواند یک روز کاری را دوام آورده و نیاز به شارژ مجدد گوشی هوشمند در طول روز نباشد.

عللی که شاید کاربران را نسبت به خرید گلکسی اس 8 دلسرد کند سلیقه‌ای خواهد بود. در بین کاربران، کسانی هستند که با ابعاد بزرگ نمایشگر مشکل خواهند داشت یا می‌خواهند نمایشگر تلفن هوشمندشان مانند گلکسی اس 7 فلت باشد.

ایراد و ضعف بزرگی در گلکسی اس 8 نمی‌توان مشاهده کرد و باید گفت که این تلفن هوشمند در میان بهترین محصولات موجود در بازار قرار دارد.

نکات مثبت

  • نمایشگری شفاف با رنگ‌های بسیار غنی
  • قدرت سخت‌افزاری بالا
  • باتری با عمر مفید مناسب

نکات منفی

  • مشکل در قفل‌گشایی گوشی با حسگرها
  • قیمت بسیار بالا در زمان عرضه
  • ناکارآمد بودن دستیار هوشمند بیکسبی

منبع: Techradar

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر