;
coinex

اجرای طرح رجیستری موبایل ؛ کاهش قیمت گوشی ها

اجرای طرح رجیستری موبایل ؛ کاهش قیمت گوشی ها

اجرای طرح رجیستری گوشی‌ها در دستور کار قرار گرفته بود اما چندی است با تاخیر همراه است و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، وزارت ارتباطات را مقصر این تاخیر می‌داند. در ادامه با تکراتو همراه باشید.

به گفته قاسم خورشیدی، وزارت ارتباطات، عدم پیش ‌بینی اعتبارات لازم را دلیل تاخیر اجرای طرح رجیستری گوشی معرفی کرده است. وی بیان نمود که وزارت صنعت معدن و تجارت باید این اعتبارات را پیش‌ بینی می‌کرد تا مشکل و تاخیری در اجرای این طرح اتفاق نمی‌افتاد. وی ادامه داد که تخصیص اعتبارات در تاریخ 28 خردادماه سال جاری توسط وزارت ارتباطات و فناوری صورت گرفته که آنها نیز قراردادهای خود را منعقد کرده‌اند.

خورشیدی از وزارت ارتباطات اظهار گله‌مندی کرد و ادامه داد که به اجرای این طرح در آینده امیدوار است. به گفته وی این کار از نظر کارشناسان کاملا قابلیت اجرایی دارد و به لحاظ علمی و فنی، کار کارشناسی عمیقی برای اجرای طرح رجیستری گوشی انجام شده است و به زودی بدون هیچ مشکلی نهایی می‌شود.

به گفته خورشیدی اجرای طرح رجیستری گوشی کاهش سود برای واردکنندگان را به همراه دارد و گوشی‌های تلفن با قیمتی کمتر از قبل در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌گیرد.

خورشیدی در پاسخ به مخالفان این طرح که اعلام کرده‌اند واردات انحصاری خواهد شد، بیان نمود که مجوز واردات و نمایندگی‌ها برای شرکت‌‌های واسطه‌ای منطقه‌ای نیز صادر می‌گردد و بنابراین در گوشی‌های تلفن همراه مونوپل وارداتی نخواهیم داشت.

وی در پایان بیان نمود که صاحبان تلفن‌های همراه پس از اجرای طرح رجیستری گوشی فقط دو ماه فرصت دارند و اگر گوشی آنها قاچاق باشد به آنها خدماتی تعلق نخواهد گرفت. وی افزود مردم باید دقت کنند که تلفن‌های خود را فقط از نمایندگی‌های معتبر و دارای گارانتی تهیه نمایند تا از سلامت کالا و واردات قانونی آن مطمئن باشند.

.

منبع: iranjib

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر