;
coinex

انتقال سرورهای تلگرام به ایران ؛ اظهارات متناقض مدیر تلگرام

انتقال سرورهای تلگرام به ایران ؛ اظهارات متناقض مدیر تلگرام

درباره تلگرام و انتقال سرورهای تلگرام به ایران مدیر تلگرام و همچنین بعضی از مسئولان کشور اظهاراتی را بیان نموده‌اند که با تناقض همراه بوده است. برای اطلاع از جزئیات بیشتر در ادامه با تکراتو همراه شوید.

دبیر شورای عالی فضای مجازی درباره این اظهارات اشاره نمود که هدف پیام‌رسان‌های خارجی، بدست آوردن بازار جهانی است و آنها منافع اقتصادی خود را نیز در نظر دارند. به گفته وی اظهارات آنها در چارچوب منافع خودشان است و سعی می‌کنند کمترین حد از مقررات کشورهایی که در آنها فعالیت می‌کنند را بپذیرند.

اخیرا خبرهای متفاوتی در مورد انتقال سرورهای تلگرام به ایران وجود داشت و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان نمود که تلگرام سرورهایش را به ایران منتقل می‌کند اما پاول دورف، مدیرعامل تلگرام در مورد این انتقال اعلام کرد که هیچ یک از سرورهای تلگرام به ایران منتقل نشده و نخواهد شد.

درباره این خبرهای جنجالی چند روز پیش در سایت تلگرام نوشته شده بود که برای افزایش سرعت در انتقال داده‌ها در مناطقی که در آنجا اطلاعات سانسور نمی‌شود و آزادی بیان وجود دارد از سرورهای توزیع‌شده استفاده می‌شود.

اما در سایر مناطق که از تلگرام استفاده‌های زیادی می‌شود تلگرام ‌CDNها را در نظر می‌گیرد. این ‌CDNها داده‌های رمزنگاری شده‌ای را که هیچ کس قادر به کشف رمز آنها نیست نگه‌داری می‌کنند. این ‌CDNها برای کشورهای ترکیه، اندونزی، عربستان سعودی، هند، ایران و عراق مناسب است و سرعت دانلود و مشاهده عکس‌ها و فیلم‌های منتشر شده عمومی با استفاده از این فناوری افزایش می‌یابد و از نظر امنیتی نیز مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

به گفته محمود واعظی هدف از انتقال سرورهای تلگرام به ایران قرار دادن سی‌دی‌ان ها در آنهاست تا کانال‌های پرظرفیت و پرمصرف به‌جای این که به خارج بروند و برگردند، اطلاعات در همینجا با سرعت بالا منتقل گردد. وی همچنین ادامه داد مدیر تلگرام این مساله را که قرار است سرورها به ایران انتقال یابند تا فیلتر شوند به کلی تکذیب نموده است.

به گفته ابوالحسن فیروزآبادی تقریبا تمام کانال‌هایی که از داخل فعال می‌شوند، با انتقال سرورهای تلگرام به ایران در سرورهای داخلی قرار داده خواهند شد. وی همچنین ادامه داد در مذاکراتی که با تلگرام صورت گرفته، قرار است قوانین جمهوری اسلامی را بپذیرد و توافقاتی نیز در این زمینه انجام شده است.

به گفته دبیر شورای عالی فضای مجازی مشابه این تناقضاتی که در هفته‌های اخیر در مورد انتقال سرورهای تلگرام به ایران پیش آمده بود در اندونزی و روسیه نیز اتفاق افتاد. به گفته وی وجود این تناقضات به این دلیل است که ایران با تلگرام هیچ قرارداد مکتوبی ندارد و فقط گفتگو در این زمینه صورت گرفته است. وی ادامه داد که شاید مدیر تلگرام بخواهد مطالب را به شیوه‌ای دیگر بیان نماید.

وی به آمار مربوط به ثبت اطلاعات کانال‌های تلگرامی اشاره نمود که تا کنون 14 هزار کانال تلگرامی ثبت شده است و کانال‌هایی که اعضای زیادی دارند و هنوز اطلاعات خود را ثبت نکرده‌اند به آنها تذکر داده می‌شود. به گفته وی در مورد نحوه برخورد با کانال‌های باقی مانده بعدا تصمیم گرفته می‌شود.

.

منبع: isna

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر