;
coinex

فیات کرایسلر در کنار شرکت‌های بی ام و و اینتل خودروی خودکار می‌سازد!

فیات کرایسلر در کنار شرکت‌های بی ام و و اینتل خودروی خودکار می‌سازد!فیات کرایسلر (FCA)، یکی از شرکت‌های خودروسازی برتر ایتالیایی، به سایت خبری رویترز گفته است که می‌خواهد در کنار شرکت‌های بی ام و، اینتل و موبایل آی (Mobileye) خودروی خودکار بسازد. اطلاعات مرتبط با تصمیم جدید فیات کرایسلر مبنی بر ساخت یک محصول جدید با گروه خودروسازی بی ام و به دنبال یک بیانیه که در ماه آوریل (12 فروردین تا 11 اردیبهشت) توسط فیات کرایسلر در زمینه یک همکاری مشابه بین این سازنده و یک شرکت به نام آلفابت وایمو (Alphabet Waymo) منتشر شد، ارائه گردید. در این بیانیه سرجیو مارچیونه، مدیر اجرایی فیات کرایسلر، به صراحت گفته بود که می‌خواهد همه توان شرکتش را بر روی انجام یک پروژه داخلی متمرکز کند؛ ظاهرا از آنجایی که انجام چنین پروژه‌ای می‌تواند چالش آفرین باشد، سازنده ایتالیایی تصمیم گرفته است که با یک شرکت خودروسازی دیگر در انجام این پروژه شریک شود.

اعضای گروه خودروسازی بی ام و انتظار دارند که مسئولان شرکت فیات کرایسلر برای انجام این پروژه از تیم مهندسی و تمام قوای خود استفاده کند. ظاهرا شرکت خودروسازی آلمانی به دنبال ساختن یک پلتفرم تولید انبوه برای تولید خودروهای خودکار است تا از این طریق بتواند به نحوی خودروهای خود را در اختیار شرکت‌های تاکسی رانی عمومی جدید هم قرار دهد. این کاربردها به دنبال رشد بازاری از خدمات خودرویی به کمک فناوری هوش مصنوعی که از نظر بازدهی و صرفه جویی در هزینه راندمان بالایی دارند، مطرح شده‌اند. در برخی از گمانه زنی‌ها گفته شده است که ارزش این صنعت تا سال 2030 میلادی از طریق ساخت خودروهای خودکار به 285 میلیارد دلار می‌رسد و این صنعت تنها یکی از حوزه‌هایی است که توانسته است توجه گروه خودروسازی بی ام و را به خود جلب کند. بی ام و گفته است که می‌خواهد به واسطه شراکت خود با شرکت فیات کرایسلر تا پایان سال 2017 میلادی تعداد 40 خودروی خودکار را در مرحله تولید آزمایشی قرار دهد. موبایل آی نیز اعلام کرده که تعداد این آزمایش‌ها تا پایان سال 2018 میلادی توسط بی ام و در آمریکا به بیش از 100 مورد می‌رسد.

شراکت فیات کرایسلر با بی ام و، علاوه بر این ایده‌های آقای مارچیونه را در مورد همکاری شرکت‌های خودروسازی به منظور جلوگیری از صرف هزینه‌های زیاد در گسترش فناوری‌های جدید، برجسته‌تر می‌کند؛ این ایده همان احساس مشترکی است که بین شرکت‌های صنعتی وجود دارد؛ در چند سال اخیر تعداد زیادی از شرکت‌های خودروسازی و همچنین سازندگان فناوری‌های خاص با یکدیگر همکاری کرده‌اند تا بتوانند در بازه زمانی بلند پروازانه‌ای که توسط خودروسازان برای انجام پروژه‌های مختلف تدوین شده است، کارهای خود را انجام دهند. برنامه زمانی شرکت فیات کرایسلر برای آماده سازی خود به منظور راه اندازی یک خط تولید خودروسازی تمام عیار تا اوایل سال 2021 میلادی یکی از این برنامه‌ها محسوب می‌شود.

.

منبع: androidheadlines

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر